De heenreis - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

De heenreis

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

30 September 2011 | Thailand, Chiang Rai

29/30 september 2011
De tassen stonden gisteravond al klaar, alleen nog wat kleine dingen moesten er bij gestopt worden. Ik had natuurlijk van te voren gekeken hoelaat we de metro en de trein moesten pakken, maar ik weet niet waar het fout is gegaan. We zijn eerder vertrokken van huis, lees een kwartiertje, en hadden hierdoor een metro eerder dan gepland. De trein had een kleine vertraging van 7 minuten, maar toch zijn we in een trein van een half uur eerder ingestapt. Aangekomen op schiphol dacht ik een 3 kwartier eerder aan te zijn gekomen dan gepland, maar toen Wouter op zijn telefoon keek waren we eigenlijk 3 kwartier later. Hierdoor konden we wel direct inchecken en waren we van de tassen af. Bij elkaar hebben we 16,5 + 14 = 30,5 kilo mee te slepen. Het vliegtuig vertrok ook nog eens later dan gepland, hierdoor kwamen we een uur later aan in Bangkok. Bij de douane zat het ook niet helemaal mee. Wel waren er veel optie’s van rijen, maar ik ben bang dat we gewoon geen geluk hadden vandaag. Na een uurtje in de rij te hebben gestaan is het dan eindelijk mijn beurt. Ik laat alles netjes zien, mijn paspoort en arrivelcard. Er werd moeilijk gedaan omdat ik geen verblijfsadres in had gevuld. Ik legde uit dat ik niet meer had geboekt dan mijn vliegticket en dat we zodadelijk op zoek moeten gaan naar een hostel, maar hier ging ze niet mee akkoord. Ik werd terug gestuurd naar een informatiedesk. Je kan moeilijk doen, maar ik was het echt zat! We hebben maar een hostelnaam verzonnen, tenslotte controleren ze dat toch niet. Nadat we eindelijk de douane gepasseerd waren moesten we opzoek naar onze tassen. De band met bagage was natuurlijk al gestopt met draaien, maar gelukkig waren beide tassen naast de band gelegd. We zijn beide vermoeid en hadden honger, het vliegtuigmaaltijd heeft mij helemaal niet gesmaakt en ik heb nauwelijks wat gegeten.

We hadden verder nog geen plannen gemaakt, we wisten alleen wel dat we graag richting het Noorden wilden om daar te beginnen. We zijn opzoek gegaan naar een ticketservicebalie en daar gevraagd wat de prijzen waren, we vonden het eigenlijk best wel duur en wilde hier nog even over nadenken. We zijn eerst maar wat gaan eten bij de subway en hier konden we ook op internet. Online reserveren voor dezelfde dag kan blijkbaar niet, dus hebben we toch gekozen om de vlucht te boeken op het vliegveld. Een optie om morgen verder te gaan, gaf voor ons een gevoel om nog een dag aan het reizen te zijn. Bij de subway hebben we snel gekeken voor een hostel en deze alvast voor 2 nachten vast gezet.

We waren op Bangkok geland om 6.45uur en om 11.25uur hebben we onze volgende vlucht al genomen naar Chiang Rai. Ook hier natuurlijk weer vertraging, maar we hebben vakantie en het is daar warm. Inmiddels moeten we het ze maar niet kwalijk nemen. De vlucht van Bangkok naar Chiang Rai duurde 1uur en 20 minuten. Voor Wouter veelste kort, want die was eindelijk lekker in slaap gevallen terwijl ik in het boek informatie aan het zoeken was over onze volgende bestemming. Aangekomen op Chiang Rai hebben we een taxi genomen naar ons hostel, City Home. We hebben een 2persoonskamer met een douche en wc. Helaas lukt het nog niet om warm water uit de douche te toveren, maar dat proberen we zodadelijk even bij de receptie te regelen.

Het is hier erg warm en benauwd, even wennen allemaal, de spijkerbroeken zijn ook direct uitgetrokken. Zo maar een andere broek onder uit mijn tas tevoorschijn halen. We gaan zo kijken wat we hier willen doen en we gaan opzoek naar een lekker eettentje/restaurant.

  • 30 September 2011 - 12:12

    Sleetje:

    Hopppoa de eerste alweer gelezen. Gaat vast en zeker een goede vakantie worden. Groeten en geniet er van kevin

  • 30 September 2011 - 15:07

    Evelien:

    Gelukkig kunnen jullie nu van de vakantie gaan genieten. Succes
    Evelien

  • 30 September 2011 - 18:09

    Henk -heleen Buwalda:

    Hallo reizigers in Thailand,
    Fijn, dat jullie veilig zijn geland. Ook al mooie foto's gemaakt
    Annelieke en Wouter veel vakantiegenot en let en zorg goed voor elkaar!!
    Groeten uit Zaltbommel

  • 30 September 2011 - 21:49

    Papa Mama En Judith:

    wat mooi zo'n reisverslag met de foto's erbij
    we hopen er nog veel ontvangen geniet van de vakantie groetjes ons

  • 01 Oktober 2011 - 08:45

    Mama Carin:

    Fijn, dat je goed zijn aangekomen, ook al duurde de reis wat langer.
    Geniet van alles om je heen, maar rust ook lekker uit.
    Groetjes en een dikke kus.

  • 01 Oktober 2011 - 16:06

    Peter:

    Ik ben ontzettend benieuwd hoe is het weer daar is?

  • 02 Oktober 2011 - 01:21

    Annelieke Langbroek:

    Het weer is momenteel goed, even wat regen gehad in de nacht en een kleine miezerbuitje, maar ik zal er meer over vertellen in onze wolgende blog. We vertekken nu naar Chiang Mai! ( men waarschuwt ons voor de orkaan en de overstromingen.......

    Groetjes en bedankt voor alle lieve reacties!

    Wouter en Annelieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelieke

Hallo allemaal, Via deze site kunnen jullie al mijn reizen volgen. Dit is nog maar het begin, in de loop der jaren hoop ik veel meer reizen te kunnen gaan maken en hier te posten. Ik hoop er een leuke/intressante site van te maken van alle reizen die ik gemaakt hebt. Veel leesplezier! Annelieke

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 60848

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australië & Fiji 2014

29 Augustus 2013 - 27 September 2013

Australië 2013

29 September 2011 - 28 Oktober 2011

Thailand 2011

28 September 2010 - 28 Januari 2011

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Landen bezocht: