Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Chiang Rai

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

01 Oktober 2011 | Thailand, Chiang Rai

1 oktober
Vandaag werden we om 9.00uur opgehaald voor ons hostel, We hebben een tour geboekt met alle highlights van het hoge Noorden. We hebben onze privé gids ‘Ken’, aardige man. Helaas zijn we opgestaan met regen en zijn we met regen weggereden.

We zijn als eerst naar de ‘The White Temple; Wat Rong Khun’ gereden. Een complete witte tempel wat staat voor rustgevend, energiek en maagdelijkheid. Deze tempel hebben we helaas in een miezerbuitje moeten bezichtigen. Richting de monkey cave klaarde het gelukkig al wat op. Hier konden we verwende, dikke en agressieve aapjes bekijken. Het vermoeden gaat uit naar een soort Makaak. Ook kon je 300 treden omhoog, wat natuurlijk niet een gewone trap is, om uit te kijken over de omgeving daar. Tijd voor de lunch, dit hebben we in buffetvorm gedaan, was erg lekker daar. Weer de de auto in en richting The Golden Triangle gereden. De grens wordt gescheiden door de ‘Mekong River’; Thailand, Birma en Laos. We hebben dit vanaf 2 punten bekeken, namelijk vanaf Mae Sai en Chiang Saen. In het ‘Opium Musea’ konden we alles te weten komen over de Golden Triangle. We hebben nog een tempel bezocht; ‘Wat Chedi Luang’. Deze werd momentel gerenoveerd, vorig jaar waren er overstromingen geweest door de Tsunami in Japan en was er niet veel meer overeind blijven staan. Nadat we dit allemaal gezien hadden zijn we 1,5uur terug gereden naar Chiang Rai waar we bij ons hostel weer werden afgezet.

We hadden op internet gelezen dat je via een boot naar Tha Ton kon varen en vanaf daar de bus kon pakken naar Chiang Mai, wat onze volgende bestemming word. We zijn opzoek geweest naar de aanlegstijger om meer informatie te winnen, helaas konden we deze niet vinden. Wel gaven diverse mensen aan dat we dit beter niet konden doen ivm de overstromingen. We willen dit risico dan ook niet nemen en hebben nu tickets voor de bus gekocht. Wel de luxe vorm natuurlijk, want ook hier heb je weer 3 gradaties in.
(Local bus: krap, geen wc en stopt overal. A-Classe: Iets minder krap, stopt 2 keer. VIP: Ruime plaatsen, wc, dvd speler en brengt je in 1x naar Chiang Mai. )

In de avond hebben we samen heerlijk gegeten voor 200 bath, wat neer komt op nog geen 4,80 euro.

• 02 Oktober 2011 - 13:03

Ricardo:

Jammer dat het weer tegen zat, maar wel al veel gezien in zon korte tijd!
    Heb je de apen normaal kunnen voeren of grepen ze ook alles uit je handen?!
    Veel plezier nog!

Ohwja even een update: 6-2 verloren vandaag helaas.

• 02 Oktober 2011 - 14:15

Evelien:

Het is een heel ander land dan Australië. Ziet er allemaal erg mooi uit. Succes en voorzichtig!!
    Evelien

• 02 Oktober 2011 - 14:30

Mama Carin:

Hier een reactie vanuit het zonnige Nederland. Fijn om weer wat van jullie te horen en te zien.
    Ik hoop dat je niet erg veel last van de regen krijgen, er moet nog wel meer aankomen helaas.
    Ben je nu spaghetti in Thailand aan het eten????????
    Maak er wat van en pas op elkaar.

• 02 Oktober 2011 - 17:48

Johan En Mariska:

Hallo luitjes, dus jullie vermaken je wel.
    Ja jammer van het weer.
    Hier was het vandaag 29 graden.
    Maar wie waren de aapjes dan?
    Leuke foto's trouwens.
    We houden alles bij nog heel veel plezier gewenst

Groetjes ons

• 02 Oktober 2011 - 20:19

Marjan:

Mooie foto's. Gaan er vast nog vele volgen, geniet van dit mooie land.

Groetjes.

• 03 Oktober 2011 - 08:03

Jeanneke:

Wat leuk de reisverslagen, zeker met de foto'"s erbij, gaaf.
    Wij zijn bijna klaar in Lux. en gaan eind v.d. week terug.
    Goede reis, groeten uit Luxemburg

• 06 Oktober 2011 - 08:32

Marissa:

Hoi Annelieke en Wouter,

Jullie reisverslagen zijn leuk om te lezen. De foto's zijn echt prachtig!
    Nog veel plezier!

Groetjes,