Elst - Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Elst - Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Elst - Broome

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

01 September 2013 | Australië, Broome

29 en 30 augustus 2013 Amsterdam – Perth
Jaaa, eindelijk gaat de vakantie dan toch echt beginnen. Loes staat al vroeg bij ons op de stoep om ons weg te brengen. Om 7.15uur trek ik de deur achter ons dicht en zijn we klaar voor vertrek. Bij aankomst konden we direct inchecken, we hebben ons achter de douane volgegeten, er vanuit gaande dat het voedsel wat we zullen krijgen in het vliegtuig toch niet zal smaken. Het vliegtuig vertrekt mooi op tijd en na 12uur vliegen komen we aan op Kuala Lumpur. Eindelijk even lekker de benen strekken. We hebben zeker geprobeerd wat te slapen, maar ik was dan een uurtje vertrokken en dan weer wakker. Ook Wouter had moeite om door te slapen. Op het vliegveld van Kuala Lumpur hebben we weer wat gegeten om vervolgens weer mooi op tijd te vertrekken naar Perth. Dit was nog 6uur vliegen.
We komen aan in de regen, lokale tijd 14.00uur. We hadden vanuit Nederland een hostel geboekt, alleen hier moesten we nog zien te komen. Ik wist dat er shuttlebusjes zouden rijden en deze wilden we dan ook maar pakken. Hiervoor moesten we eerst met een bus van het International Airport naar het Domestic Airport. In de bus ontmoeten we een man die vroeg we naar toe gingen, hij liet ons weten ons wel te willen helpen. Hij pakte zelf de lokale bus en raadde ons dat ook aan. Prima, als we er maar komen. Het duurde 45minuten voordat we pas uitstapten, daarna moesten we nog een heel stuk lopen. De man was zo vriendelijk om de straat aan te wijzen waar we moesten zijn en het nummer konden we dan zelf opzoeken. Bij aankomst hangt er een briefje op de deur voor ons of we een nummer konden bellen en wat daar boven stond konden we niet lezen. Ik wist dat er wel eens een sleutel neergelegd werd voor laatkomers, maar deze zagen we nergens. Dan maar proberen of we het nummer konden bellen. Helaas, ik kreeg het nummer niet gebeld met mijn Nederlandse provider. Ik heb netjes aan de buren gevraagd of zij een telefoon hadden voor mij, geen probleem… heerlijk die vriendelijkheid! De vrouw van het hostel was druk bezig achter en had de bel niet gehoord. Bij binnenkomst hebben we papierwerk geregeld en konden we eindelijk douchen. Dat dachten we tenminste…. We konden kiezen tussen HotHot of ColdCold! We zijn het centrum ingelopen om wat te eten, lekker bij een steakhouse. Wouter heeft zijn Kangoeroe vlees al binnen en ik ben lekker voor de spareribs gegaan. Prima gegeten. Terug in het hostel zijn we als een blok in slaap gevallen, alle geluiden waar ik normaal wakker van zou liggen heb ik nu niet gehoord.

31 augustus 2013 Perth – Broome
Vanmorgen eerst maar even wat broodjes gehaald voor het ontbijt. We hebben een taxi besproken om 9.45uur om ons naar het vliegveld te brengen, we hadden geen zin om weer een lange rit met de lokale bus te maken. Binnen 15 minuten stonden we alweer in de rij om in te checken. De vlucht naar Broome is 2uur en 7minuten, lekker wat gelezen en natuurlijk genoten van de landing met het prachtige uitzicht op de kustlijn. We zijn letterlijk de zon tegemoet gevlogen. Ons hostel ligt op 5 minuten loopafstand van het vliegveld. Dit ziet er gezellig uit bij aankomst. Klein maar fijn kamertje waar we ons direct konden omkleden, heerlijk om de korte broek aan te trekken. Bij het winkelcentrum geweest om wat te drinken en we nemen alvast wat mee voor het ontbijt morgenochtend. Tegen de avond hebben we de bus gepakt naar Cable Beach, helaas te laat voor de zonsondergang. Precies vandaag bleek er een opera show op het strand te worden gehouden, een heel stuk is hier voor afgezet. De dresscode was ook totaal anders dan wat wij aanhadden, tja,,,als we dat hadden geweten van te voren.
Iets verderop hebben we gegeten bij een bar en daarna hebben we een taxi terug genomen. We hebben besloten om maar weer even bijtijds het bed in te duiken, kleine jetlag misschien?

1 september 2013 Broome
Auw, de bedden zijn ditmaal niet zo fijn als de vorige nacht. Wouter wordt wakker met last van zijn rug. We hebben wat ontbeten in het zonnetje en daarna de tas ingepakt om te kajakken. In 3 uur tijd hebben we toch geluk gehad. 2 waterschildpadden, 2 waterslangen, een rog, een grote makreel en vele water- en roofvogels. Mooi helder water, zon en een licht windje, een mooie dag om de ochtend te beginnen. In de middag even rustig aangedaan bij het hostel en tegen de avond zijn we opnieuw naar Cable Beach gegaan, maar nu om daar rond te dwarrelen op het strand, te dineren en om de zonsondergang te bekijken. De tas is weer ingepakt, morgen mogen we onze 4x4 camper ophalen. Door naar de supermarkt om deze vol te laden en dan op weg richting de Kimberley’s. Via de Great Northern Highway willen we richting Fitzroy Crossing rijden, we zullen zien hoever we gaan komen.
Internet is onderweg niet overal voorradig, jullie zullen wel merken wanneer we weer internet hebben gehad.

• 01 September 2013 - 14:01

Peter:

Hoi,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Ja slapen in een vliegtuig blijft tegen vallen, zeker als je midden op de dag vertrekt.
    Start maar snel met de campertour, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Mvg,

Peter

• 01 September 2013 - 14:02

Carin:

fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Nu lekker op weg met de camper.
    Geniet ervan hoor!
    groetjes mama

• 01 September 2013 - 18:00

Wilma Bouman:

Mooie foto's! ! En er zullen er vast nog heel veel volgen!

• 01 September 2013 - 18:44

Wim Padmos:

Wereldreizigers,

geniet lekker saampjes van alle natuur en de bezienswaardigheden in Australie.

Wim

• 01 September 2013 - 19:16

Evelien:

Wow, een hele reis om er te komen.
    Ik ben erg benieuwd wat jullie allemaal zullen tegenkomen.
    Geniet ervan, wij genieten via de foto's met jullile mee.
    Groetjes, Matthieu en Evelien