Broome - Millstream Chichester NP - Reisverslag uit Millstream, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Broome - Millstream Chichester NP - Reisverslag uit Millstream, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Broome - Millstream Chichester NP

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

17 September 2013 | Australië, Millstream

12 september 2013 Broome
Gisteravond zijn we nog naar de receptie gelopen om te kijken of we een tour konden boeken, helaas bleek deze al vroeg dicht te zijn. We besloten morgenochtend vroeg maar gelijk een kijkje te nemen. Al vroeg waren we wakker en hebben we ontbeten. Stipt om 8.00uur stonden we in de receptie om te vragen of ze hier ook vandaan walvistochten organiseerden. Dit werd gelukkig gedaan en voor vanmiddag was er nog plaats, dit hebben we dan ook gelijk vastgelegd. We boeken de campingplaats voor een nacht langer en pakken de bus richting chinatown. Bij de McDonald’s was er gratis internet en hier wilden we graag gebruik van maken om mijn verslag op internet te plaatsen, alleen 3 foto’s in een half uur werkt wel deprimerend. We proberen het nog even in het internetcafé ernaast, maar ook dat wil niet echt uploaden. We pakken de bus terug en besluiten in het café naast de camping te lunchen en daar te uploaden, zoals jullie vast wel gemerkt hebben gaat het gewoon niet snel. Voor de lunch hadden we hamburgers besteld, raar dat er altijd rode bieten tussen zit, typisch Australisch? We nemen even lekker een duik in het zwembad voor verkoeling en maken ons klaar voor de tour. We boften vandaag, we hoefden niet ver te varen voordat de eerste walvissen zich al laten zien. Moeder met een jong. Totaal hebben we 4 walvissen met 4 jongen gespot. Helaas hadden we de filmcamera niet lopen, maar toen er 1 goed boven het water uitsprong was de tour helemaal geslaagd. Terug bij onze camper vraagt de buurman ( gepensioneerd, reist alleen en is afkomstig uit Melbourne ) of we al ergens thee gaan drinken. Wij vertellen hem dat we eerst nog moeten eten, waarop hij antwoord dat als we willen gebruik mogen maken van zijn bbq en kooktoestel. Hier konden wij geen nee op zeggen, want we moesten naar een area toe aangezien onze gasfles leeg is. Het eten was dan ook razend snel klaar, alles was nog warm van zijn eten. Tegen 20.00uur vroeg ik aan de buurman vanaf hoelaat de thee voor ons klaar stond, waarop de buurman vroeg: Wat wil je hebben, ik heb wijn, wodka, bacardi, enz…. Ik kan het inschenken wanneer je maar wil. Uhh… wij hadden eigenlijk wel trek in koffie en thee gekregen. Gezellig zitten praten over Australië en we zijn weer een hoop te weten gekomen over dit prachtige land.

13 september 2013 Broome
Vandaag is onze nationale schoonmaakdag. We pakken eerst alle tassen in en daarna rijden we naar een pompstation waar we gebruik maken van de schoonmaakplek. Het kost ons aardig wat dollars, van een oranje stoffige auto wordt het ineens een witte auto. Het verschil is duidelijk zichtbaar voor ons. We moeten nog 1 nachtje overnachten in Broome, morgen kunnen we de auto ruilen. We kiezen een mooie camping naast het strand uit en beginnen met het schoonmaken van de binnenkant. Als we dan uiteindelijk klaar zijn, pakken we een stoel en ploffen we neer. Tegen het avondeten lopen we over het strand opzoek naar een eettent. Nadat we gevraagd hadden aan voorbijgangers of zij wat leuks wisten, moesten we nog een flink stuk lopen. We bestelden wat te drinken en wat brood, we hadden al aardig wat honger, maar vanaf 17.30uur werden de bestellingen voor het dineer pas opgenomen. Het eten was heerlijk, ik had nog niet zo lekker gegeten hier in Australië. Nadat het eten op was werd ik ineens heel erg misselijk. Geen idee waar dat zo ineens vandaan kwam. We moesten nog een flink stuk terug lopen naar de camping en heel fijn vond ik dat niet. Rustig maar naar bed gegaan en hopen dat het morgen over is.

14 september 2013 Broome – Eighty Mile Beach 39414 - 39799km.
Helaas opgestaan met dezelfde klachten als gister. We konden vandaag rustig aan doen, we hadden pas om 12.00uur afgesproken om de camper te wisselen. Om 10.00uur moesten we wel van het park zijn, we zijn een stukje door Broome aan het rijden en komen een marktje tegen. Dit zag er erg gezellig uit, hier en daar stonden er straatmuzikanten en eigenlijk kon je van alles kopen. Om 11.00uur stonden we dan toch bij het Apollo verhuurbedrijf. We werden vriendelijk ontvangen en er werd gevraagd hoe we het hebben gehad. We vertellen over de reis en daarna over de val uit het bed. Gelukkig werd er niet moeilijk gedaan en werd het alleen genoteerd. We handelen de auto af en kunnen daarna al het papierwerk opnieuw invullen voor de nieuwe auto. We hebben nu een Hitop camper, veel ruimer, luxer, elektrische vergrendelingen en er staan nog weinig kilometers op de teller. Er zit zelfs een magnetron in, wat we naar alle waarschijnlijkheid niet zullen gebruiken. Na het omruilen rijden we naar de supermarkt voor nieuwe koelkast producten en rijden dan uiteindelijk richting Eighty Mile Beach, we hadden van vele gehoord dat het hier erg mooi moet zijn en wij zochten een overnachtingplaats. Na flink wat rijden blijkt dat deze tank wel heel snel gaat en we hebben geen reserve tank hier inzitten. Het ‘probleem’ hier is dat de tankstations 200km uit elkaar staan. We rijden met niet meer dan 100km per uur verder en komen bijna zo goed als leeg bij de tank aan. Met een volle tank rijden we door naar de camping. Aangekomen daar hebben we gekozen voor een unpowerd plaats en lopen eerst het strand op voordat de zon onder gaat. Lang strand, maar heel speciaal? Terug bij de camper wil ik een lamp aanzetten, dit wil niet. Ook andere lampen willen niet werken. Dan blijkt dat de koelkast het ook niet doet. We proberen met een zaklamp de oorzaak te ontdekken, maar kunnen dit niet vinden. Het was al te laat om de verhuurder te bellen. Ik ruil bij de receptie de unpowerd plaats voor een powerd plaats, zodat in ieder geval de koelkast aan kan. Dan blijkt dat met stroom ook niets wil werken. Opnieuw alles gecontroleerd en uiteindelijk springt de koelkast ineens aan. Gelukkig is het probleem nu opgelost!

15 september 2013 Eighty Mile Beach – Millstream Chichester NP 39799- 40386km .
We rijden al vroeg weg richting het Millstream Chichester NP, dit wordt volgens de boeken veel over geslagen, maar is absoluut een aanrader. Omdat de tankstations zo ver uit elkaar staan, kunnen we hier niet direct naar toe rijden. We rijden 27km door naar Roebourne om daar de auto helemaal vol te tanken en vervolgens moeten we zowiezo rustig aan rijden willen we aankomen bij de volgende tank. Wat een opgaven is dit. Helaas is het niet allemaal gewoon snelweg of verharde weg. We rijden over onverharde wegen en de auto schut alle kanten op, hadden we nu onze 4x4 nog maar. Aangekomen in Tom Price kunnen we de auto weer vol tanken voordat we het NP in rijden. We staan op een camping waar we ons zelf weer in konden checken, er is een wc en een keuken beschikbaar. Basic camping, maar wel in een mooie omgeving. Meer dan 6 auto’s stonden er dan ook niet deze nacht. We maken gebruik van de keuken, hier blijkt iemand jarig te zijn en trakteert iedereen op cake. Wouter gaat het pad wat verkennen en ik doe even rustig aan. Staat er ineens een kangoeroe iets verderop. Voorzichtig een fototoestel gepakt, maar heel rustig blijven ze niet staan. Ook Wouter komt terug met foto’s van kangoeroes, eindelijk staan die ook goed op de foto. Onderweg zagen we ze wel, maar voordat je de camera te pakken hebt, zijn ze al weggevlucht. Ook blijft het langer licht en merken we dat de temperatuur daalt. We zitten voor het eerst met een vest aan buiten.

16 september 2013 Millstream Chichester NP – Karijini NP 40386 - 40656km.
Vanaf de camping was er een wandeling wat we graag wilden lopen. We hadden in boeken een mooie foto gezien van een vijver wat we graag wilden zien. Natuurlijk is die foto genomen wanneer alles er het mooist bij staat, zo blijkt wel weer. We zagen een mooie vijver met leuke watervallen, alleen de beplanting stond niet in bloei. Na 2uur wandelen stappen we de camper weer in en rijden we richting het Karijini NP. We genieten van de omgeving waarin we rijden, wat is het hier mooi! We komen aan op de camping, vanaf morgen mogen we 2 nachten in een eco retreat tent slapen, dit hadden we vanuit Nederland al geboekt. We hebben informatie gehaald over wat we hier allemaal kunnen doen, maar de 2 touren die er gedaan worden zijn beide bezet voor de komende dagen. Dat is erg jammer! We besluiten dan zelf maar op pad te gaan de komende 2 dagen want er valt genoeg te zien. Alleen de auto is niet heel erg geschikt om hier te rijden, dus we moeten het rustig aan gaan doen. We pakken voor het eten nog even een douche en daarna vermaken we ons nog even in de camper. Buiten is het erg fris geworden en je wordt hier compleet lek geprikt. We krabben ons helemaal open.

• 17 September 2013 - 12:57

Peter:

Hoi,

Jammer dat het niet lukt om foto's te sturen, maar die houden we tegoed.
    Walvissen zien lijkt mijn waanzinnig, daar wil ik zelf ook echt een keer voor gaan.
    Weet je of het in een andere periode minder muggen zijn, vindt ik wel handig om alvast te weten.

• 17 September 2013 - 17:40

Carin :

Hoi daar,
    Een vest aan? Blijf dan maar daar! Hier kan je meteen je winterjas opzoeken en de kachel aanzetten.
    Heel veel regen en wind en maar 12 graden. brrrrrrrrrrr
    Fijn om te horen dat jullie zo genieten en heel veel dingen beleven.
    De foto's komen we wel in Elst bekijken hoor!
    Geniet nog van jullie vakantie !
    Je hebben ook de groetjes van de oma's.
    xxxxxxxxxxxx mama