Noosa - Ayr - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Noosa - Ayr - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Noosa - Ayr

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

29 September 2014 | Australië, Noosa Heads

17 September Noosa Heads – Carmila
144307km – 145054km = 747km.

Pfff… om 5.00uur al beide klaar wakker. De vogels spelen al heerlijke melodietjes en de zon komt langzaam op. We staan dan ook als enigste al om 5.30uur met camera langs een baai te turen. Een schoonmaakster is druk bezig in de keuken, we moeten even geduld hebben voor we aan het ontbijt kunnen beginnen. Om 6.50uur rijden we de camping af, we willen kilometers maken richting Townsville. Vanaf daar zijn eigenlijk de parken die we graag willen zien, helaas moesten we de auto in Brisbane ophalen.. het was gewoon niet anders. We weten dat we Townsville niet zullen bereiken vandaag, maar hopen toch aardig in de buurt te kunnen komen.

Het is druk op de weg, helemaal vergeleken met de Westkant van Australië. We rijden op de snelweg, maar deze gaan dwars door allerlei kleinere plaatsen waardoor je steeds je vaart moet minderen. Ook zijn ze werkelijk overal bezig met de weg, waardoor je vaak stilstaat of niet harder dan 40-60km/hr mag rijden. Het schiet eigenlijk helemaal niet op. We rijden verder en verder omhoog en het wordt steeds later. We besluiten om 17.00uur te stoppen en we zijn dan in het plaatsje Carmila. De snelweg loopt langs onze camping, Carmila camping. Zo kunnen we morgen direct weer de snelweg oprijden.

We besluiten snel eten klaar te maken voordat de zon onder gaat. Er is geen keuken aanwezig op de camping en we moeten ons eigen gastoestel gebruiken. Er is weinig licht, maar gelukkig hebben we geen last van de wind. We eten precies nog even voordat de zon onder is, mooie timing van ons. Lekker douchen en daarna in de auto maar wat rommelen. Wouter is de route voor de komende dagen aan het bekijken en ik werk mijn dagboek even bij en pak de e-reader. Buiten worden we zo gigantisch lek gestoken. De benen zijn al lekker verkleurd, maar de muggenbulten maken het er niet mooier op.

18 september Carmila – Ayr
145054km – 145561km = 507km.

We rijden vroeg weg richting Eungella NP. Met allerlei bochten en hellingen van 12% rijden we helemaal naar boven. Als we denken dat er we er zijn, stoppen we en ontbijten we eerst wat. We staan bij een mooi uitkijkpunt. Maar de wandeling die we willen maken, ligt nog hoger. We rijden door om de wandelroute op te zoeken. Deze wandeling gaat door the ( Semi ) Rainforest ‘Granite Bend Circuit’, mooie wandeling wat eindigde langs de Broken River. We hebben veel langnekschildpadden gezien en kaketoe’s. Helaas is het niet gelukt om het vogelbekdier te spotten.

Na de wandeling zoeken we een picknick plaats op met een bbq. We warmen de laatste worsten op voor tussen ons stokbrood. Wat heerlijk om zo te genieten in de natuur. Ook de reacties en blikken zeggen soms voldoende van mensen.

De rest van de dag gebruiken we om zo ver mogelijk door te rijden richting Townsville. De borden aan de kant van de weg zeggen genoeg om de indruk te krijgen dat hier veel ongelukken gebeuren. Het is een route met langere afstanden tussen de dorpen. De termen als; ‘Rest or R.I.P’, ‘Daddy how long?’, ‘Mummy how long?’, ‘Still.. It’s a long way kids!’ Ook staan er vragen onderweg waarop je verderop het antwoord kan lezen, zo houden ze de bestuurder vast wakker.
Ook zijn de temperaturen aan de hoge kant, we rijden langs diverse bosbrandjes.

We stoppen in het plaatsje Ayr en verblijven op de camping Cascades Caravan Park, ik vond dat we ons best weer hadden gedaan voor vandaag. Aangezien de zon al bijna onder ging en het ook wel een leuk stadje was om door heen te lopen, hebben we besloten om lekker uit eten te gaan. Na het douchen gaan we opzoek naar een leuke en gezellig pub. Maar het hele dorp is compleet uitgestorven, dat is jammer. Uiteindelijk belanden we bij de KFC, ook lekker!

• 29 September 2014 - 07:31

Peter Langbroek:

Hoi Annelieke en Wouter,

Ik heb de verslagen met belangstelling gelezen, ze zijn wel korter als dat ik van je gewend ben.
    Maar ik denk dat we binnenkort wel meer foto's zullen gaan zien.
    Fijne reis verder.

• 29 September 2014 - 09:10

Carin Langbroek:

Hoi luitjes,
    Fijn om weer iets van jullie te horen en te zien.
    Je maken weer van alles mee merk ik wel. En natuurlijk sturen je er weer mooie foto's bij.
    Lekker bbq in de natuur, ja dan is Wouter in zijn element.
    Je hebben ook weer mooie dieren gespot. Leuk die schildpadden voor in je vijver.
    Hier alles goed. Gisteren de zussendag gehad ( op Tiengemeten) en hadden mooi weer en lekker gefietst e.d.
    Ook de groetjes van de oma's hoor!
    Veel plezier verder xxxxxx

• 30 September 2014 - 08:42

Jody:

Wauww.. haha kan me er weinig bij voorstellen dat je zoveel dieren die we hier niet kennen zo in de natuur ziet, de foto's helpen wel! wauw wat prachtig!!!!!
    genieten!