Karijini NP - Reisverslag uit Millstream, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Karijini NP - Reisverslag uit Millstream, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Karijini NP

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

23 September 2013 | Australië, Millstream

17 september 2013 Karijini NP
We rijden al vroeg weg richting Weano Gorge, vanaf hier kunnen we diverse wandelingen maken. Er staan nog geen andere auto’s op de parkeerplaats en wij hopen dan ook het geluk te hebben dat we nog wat dieren tegen komen. Er is een leuke ronde uitgestippeld in gevarieerde wandelclassificaties, we starten direct ruig en komen langs watervallen en door bebossing. We springen in de Gorge van steen tot steen en steken hier en daar watervallen over. Wat een mooie omgeving, maar helaas geen dieren te bekennen. Er is nog een wandeling die je kunt maken, hierbij wordt wel de hoogste wandelclassificaties aangegeven. We besluiten te gaan kijken en als het echt niet gaat stoppen we en keren we om. Het begint met een ladder wat je af moet, dat is nog goed te doen. Daarna lopen we in de Gorge door het water op stenen en keien. We hadden onze wandelschoenen uitgetrokken, zodat we deze nog droog verder kunnen gebruiken. Het water kwam tot boven de knieën uit en de onderkant van de broeken werden nat. Wij vonden het geen probleem om nat te worden, het enigste wat echt niet nat mocht worden was de camera, deze hebben we in de dagtas gestopt. Als we de overkant hebben bereikt zijn er 3 kerels die langs een rotswand met verschillende hoogtes en uitstekels klimmend verder gaan. Door het water was geen optie, dat was te diep. We zagen dat het hen goed af ging en wij wilden ook verder. We bereiken de overkant en komen bij het amphiatheater uit, hier heb je uitkijk op een waterval. Maar om bij de pool te komen moest je verder via een heel smalle groef waar het water precies doorheen stroomt, dit wordt de spider walk genoemd. Klimmend en klauterend en niet droog blijvend bereiken we de Kermits pool. Wat een mooie wandeling was dit, wetende dat je via dezelfde weg terug mag.
Terug bij de auto besluiten we nog even een kijkje te nemen bij de Joffre Gorge en daarna keren we terug naar de camping om in te checken voor onze Eco Retreat Tent. We hebben hier best veel geld voor neergelegd aangezien het op internet erg mooi gepromoot werd, bij nader inzien weten we niet of we dit gedaan hadden als we wisten waar we zaten. Wij hadden echt verwacht dat we onze eigen tent hadden met alleen maar natuur er om heen. Nu hebben we uitkijk op nog 16 andere tenten en aan de andere kant ligt een weg. Welke dieren zullen ze in de folder bedoelen? Het is een basic tent, alle energie wordt opgeladen door zonnepanelen en de badkamer zit buiten. Opzich apart om buiten te douchen, maar de ongedierte is ook flink aanwezig. Zo zit je rustig op het toilet, maar als je doorspoelt springt er ineens een kikker door de pot heen. Deze avond koken we in de camper en eten dit rustig op voor onze tent, morgen gaan we eten in het restaurant wat er bij zit.

18 september 2013 Karijini NP
We hebben een koude nacht achter de rug en we lagen wakker van het jeuken. Vanaf 7.00uur kunnen we aanschuiven voor het ontbijt, continentel breakfast. Wouter had zich heel erg verheugd op eieren met spek, we upgraden ons ontbijt en mogen zelfs plaats nemen in een andere gedeelte van de ontbijtzaal. Na het ontbijt rijden we naar Dales Gorge. Om hier te komen zijn er 2 wegen; een onverharde weg, hier stond al aangegeven dat de weg erg slecht is en je beter kunt omrijden, of de verharde weg waarvoor je 80km extra moest omrijden. We nemen het zekere voor het onzekere en rijden liever de 80km om. Ook dit keer staat er weer een pittige wandeling op ons te wachten. Er was mij gevraagd of ik mee wilde werken aan een afstudeerproject; show my father the world. Ik heb de kaart achter gelaten bij de Circular Pool, de bedoeling is dat iemand deze vind, iets opschrijft en deze retour stuurt naar het adres wat er op de kaart staat. De foto die ik gemaakt heb van de plaats waar ik de kaart neer heb gelegd zal ik uploaden op de speciale site van dit project. Ik ben benieuwd of de kaart aankomt in Nederland. Tijdens de wandeling lopen we langs een rivier met daarin diverse watervallen, waaronder de Fortescue falls en Fern Pool. We hebben onze ogen uitgekeken, dit is toch wel de mooiste wandeling die we tot nu toe in deze reis gemaakt hebben. Na dik 4uur wandelen komen we terug bij de auto en zijn we toe aan een ijsje wat we in de vriezer hebben liggen. Terug bij onze tent maken we de auto alvast gereed klaar voor morgen, we willen vroeg vertrekken aangezien we dik 650km zullen moeten rijden richting Exmouth. We nemen een douche en maken ons klaar om uit eten te gaan, benieuwd hoe dat zal smaken.
Wouter heeft Emu gegeten en had een Emu biertje erbij, dat vond meneer nog al grappig. Ikzelf ben voor de barbeque kippenborst gegaan, we hebben goed gegeten.