Mossman - Reisverslag uit Mossman, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Mossman - Reisverslag uit Mossman, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Mossman

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

29 September 2014 | Australië, Mossman

27 September Cape Tribulation – Port Douglas
148425km – 148541km = 116km

Zooo… wat heb ik liggen draaien vannacht. Wat een warmte, wat een dun matrasje, wat een krekels op de achtergrond. Nog 2 nachten en dan hopelijk een dikker matras in Cairns. We zijn dan ook de eerste die wakker zijn, het is licht en we zijn niet eerder wakker dan anders. We eten de pancakes van gister op, maken de auto gereed en pas als we de auto starten zien we de buurman pas eens zijn bed uitkruipen.

We vervolgen onze route en nemen de ferry over de Daintree River. Aan de overkant zien we allemaal tentjes staan die boottours organiseren, hier hebben we wel interesse in, maar er is nog niemand aanwezig. Volgens de boeken moeten we een afslag kunnen nemen die ons zou moeten brengen naar het Daintree NP, dit bleek niet zo te zijn en we hebben een extra rondje gemaakt. Nu waren de tenten wel open, we hebben een ticket geboekt en gaan mee de boot op. Heerlijk rustig nog, we zaten met 7 man aan boord.

Als we nog geen minuut op de boot zitten zien we de eerste krokodil al, dit moet nog een kleine zijn. 5 Minuten later nog een hele kleine krokodil, de kop is er af, we hopen op nog meer natuurlijk. We zien een knal felle blauwe ijsvogel, een nachtuilzwaluw, een boomslang en nog een kleine krokodil. Als toetje net voor het eind zien we dat vissers vis aan het gooien zijn naar een krokodil. Natuurlijk reageert deze hier wel op, maar hoe dom kun je zijn? Die beesten springen zo bij jou in de boot als je niet uit kijkt en daarnaast kunnen ze prima zelf hun eten vangen.

Na dit avontuur rijden we verder naar Mossman Gorge. We zien veel auto’s staan op de parkeerplaats, dat betekend maar één ding… Veel toeristen. We lunchen eerst wat en daarna kun je tegen betaling met een bus mee die je brengt aan het begin van de Gorge. Als we op de plek zijn waar je eventueel ook kunt zwemmen, is het zo onwijs druk dat wij besluiten om eerst de wandeling te maken. Een wandeling van 2km, wij vonden het zeer indrukwekkend wat we allemaal tegen kwamen aan vogels. Het is alleen zo jammer dat ze niet gewoon recht voor de camera gaan zitten. We hebben zelfs nog een slang gezien.
Terug bij de Gorge is het nog steeds zo druk, we hadden hier geen zin in om bij te zitten. We lopen terug naar de bus en beneden halen we nog lekker een ijsje voordat we doorrijden naar Port Douglas.

In Port Douglas is een belangrijke finale bezig tussen Sydney en Melbourne. Geweldig om te zien dat alle terrassen helemaal vol zitten met zulke fanatieke mensen. We zoeken eerst een camping op en lopen richting het zwembad. Deze is zo gigantisch koud, dat we snel een duik hebben genomen en daarna gelijk de douche onder gesprongen zijn. We lopen het stadje in om nog wat bij winkeltjes te kijken en om wat te drinken. Als we op een uitkijkpunt de zonsondergang willen bekijken, blijkt het erg bewolkt te zijn. Er valt weinig van de zonsondergang te zien. We gaan opzoek naar een restaurantje waar we heerlijk hebben gegeten.

We zitten op de camping met handdoeken om onze benen, we worden nog steeds veel gestoken en de benen zien er echt niet uit. Onbewust en bewust zijn we veel aan het krabben.

• 29 September 2014 - 10:32

Lianne:

Wat een leuke verhalen allemaal!! Echt super! Ook leuk om te lezen dat jullie op plekken komen waar wij vorig jaar ook geweest zijn!! Geniet er nog maar lekker van!! Fijne vakantie nog en tot snel!!

xxxx

• 29 September 2014 - 18:17

Carin Langbroek:

Wauw, thuis gekomen van een dagje oma, had ik nog meer verslagen te lezen. Super hoor!
    Heel veel plezier, geniet van de natuur. Nog een fijne vakantie en tot horens.
    mama xxxxxxxxxxx

• 29 September 2014 - 21:15

Peter Langbroek:

Wat zijn jullie een mooie reis aan het maken, ik was aangenaam verrast dat er nog veel meer verslagen waren.
    En met heel veel foto's

• 30 September 2014 - 09:28

Jody:

Super om het allemaal te lezen en dat jullie zo heerlijk genieten van alle natuur en de dieren en alles om julie heen, echt fijn! geniet er nog intens van...
    Dikke kus