Oud en Nieuw in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Oud en Nieuw in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Oud en Nieuw in Sydney!

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

02 Januari 2011 | Australië, Sydney

Na Byron Bay heb ik de bus gepakt en ben ik naar Port Macquire gereden. Hier ben ik Amy tegen gekomen op mijn kamer. Zij was hier een dag voor mij aangekomen en vertelde mij dat ook zij Oud en Nieuw in Sydney zou gaan vieren. Aangezien ik dit ook in Sydney vier, wilde ik weten in welk hostel zij zat. " Harbour City Backpackers" vertelde ze mij! Ik vertelde dat ik daar ook geboekt heb, erg grappig want hier zijn zoveel hostels! Toen maakte zij de opmerking: ‘Wat grappig, ik heb 4 weken samen met een meisje uit Breda opgetrokken en zij verblijft ook in het hostel!’ Waarop ik vroeg: Heet ze Kim? En ja hoor! Het bleek dat Kim en Amy al 4 weken samen de hort op waren, erg grappig! Ik heb Kim gelijk even gebeld, want ik moest haar toch nog opbellen en afspraken maken voor in Sydney.

In de avond kreeg Amy een smsje van Kim dat ze met pech langs de kant staan in Port Macquire bij de bushalte en ze wilde weten waar ons hostel zat. Samen met Amy en Ellen ( Ellen is de vriendin van Amy waar ze in Sydney ook samen mee zal zijn ) zijn wij naar de bushalte gelopen. Daar was Kim! Zo grappig, komen we elkaar toch nog 2x keer eerder tegen dan gepland! Gelijk alles al bijgesproken, want helaas was er een vertraging van 4 uren.

Ik heb in Port Macquire samen met 2 Duitse meiden opgetrokken. We zijn naar een koalahospital geweest en we hebben een hele dag op de fiets gezeten om langs alle stranden te fietsen. Uiteindelijk mochten we genieten van een super uitzicht vanaf de witte vuurtoren. Op de terug weg hebben we uiteraard lekker op het strand gelegen.

Kim is halverwege mijn reis naar Sydney de bus ingestapt. Aangekomen in Sydney, zijn we naar het hostel gelopen, wat best een end was. Het ziet er oud uit, maar de locatie is helemaal perfect. 2 Minuten van de Botanic Garden vandaan, helemaal super dus! Alleen de bedden.....we liggen letterlijk op een paar spiralen. Het is niet anders, we hebben nu een goedkoop hostel, mooie locatie en verder zijn we eigenlijk de hele dag op pad.

31/12
Vanmorgen de wekker op 7.30uur gezet. We hebben afgesproken met Amy en Ellen om rond 9uur naar de Botanic garden te gaan om aan te sluiten in de rij. Aangezien Kim en ik in eerste instantie wilden proberen om oliebollen of appelflappen te maken, maar wij niet beschikten over een frituurpan of over een oven, hebben we vanmorgen eerst pannenkoeken gebakken! Want dat kwam naar ons idee het dichtste bij in de buurt. In het hostel zagen we Hanna huilen, zij was gister aangekomen en ze voelde zich nu geheel alleen en had enorme heimwee, ook haar hebben we meegenomen naar de Botanic garden. Met volle tassen zijn we richting de Botanic garden gelopen, hier schrikken we toch wel heel erg van de rij die er al staat. Ik kon ze niet tellen, maar ik weet zeker dat er al meer 2000 mensen stonden op het grasveld in een lange slingerrij! Kim kende meer mensen hier en een vriend van haar smste dat we bij hen wel konden aansluiten. Zij stonden namelijk al boven op de weg, alhoewel ik normaal niet zo van voordringen houd, hebben we dit toch gedaan! Achteraf bleek dat de 2 vrienden van Kim een paar meiden kenden die al om 6uur in de rij stonden en dat de jongens daar waren bij gaan staan, echt vrienden viel er met de dames niet te maken. Om 10uur zouden de hekken open gaan van de Botanic garden. Voordat je daar binnenkwam moesten alle tassen gecontroleerd worden, waardoor het lang duurde voordat er schot in de rij kwam. Wij hadden champagne en sterretjes gekocht, maar uit de veiligheid hadden we de champagne in het hostel gelaten, we proosten wel als we terug komen. De sterretjes zaten nog wel in onze tas! Ik had de tas wel opengemaakt, maar eigenlijk hebben ze er geen blik ingenomen, mooi! Om 11.45uur zaten we dan eindelijk op het plekje waar we graag wilde zitten, namelijk: Mrs Masquires Point. Hiervandaan heb je een uitzicht op de Harbour Bridge en het Operahouse. We moesten ons 12 uur lang vermaken op het grasveld. Ondertussen maar lekker liggen zonnen, ski-bo gespeeld, gebabbeld, een lange dag op deze manier. Om 21uur kregen we een voorproefje te zien van het vuurwerk, echt genieten gewoon! Alleen merkte ik op dat we eigenlijk nu helemaal geen uitzicht hebben gehad op de Harbour Bridge en het Operahouse omdat er bomen en vele andere mensen voorstonden. Daarna kregen we nog een vliegtuigstunt en een bootparade te zien. Om een beetje in de sfeer te komen hebben we de pannenkoeken alvast opgegeten met extra suiker en we hebben onze sterretjes met anderen afgestoken, erg gezellig momentje was dat! Aangezien ik toch wel heel graag foto's wilde hebben van het vuurwerk bij de Harbour Bridge en het Operahouse en ik anders mijn hele leven spijt ga krijgen dat ik niet de moeite heb genomen om een beter plekje op te zoeken, zijn we rond 23uur naar de hekken gelopen zodat we wel zicht kregen! Niet fantastische, maar dan hebben we in ieder geval iets! Tegen 24uur voelde ik toch wel een spanning opkomen, ga ik dit echt mee maken?! Er hing een gespannen, maar ook een leuke sfeer wat ik normaal niet voel met Oud en Nieuw. Daarna begon het feest, aftellen zat er niet bij ( waar ik erg van baalde! ), maar wat een vuurwerk en wat gaaf omdat te zien! Ik heb er echt van genoten! De foto's zijn bewogen, helaas... maar ik heb ook diverse filmpjes kunnen maken die wel gelukt zijn en een leuke indruk krijgen van wat ik gezien heb. Kim stond achter mij en we hebben elkaar nieuwjaar gewenst! Nadat het afgelopen was zijn we de andere meiden op gaan zoeken en nog een aantal gasten die we daar hebben ontmoet. Daarna liep het eigenlijk ook meteen leeg. Gelukkig geen duwpartijen gehad, want daar had ik wel een beetje opgerekend. Een aantal zijn meegelopen naar het hostel waar wij onze champagne ontkurkt hebben en de rest van de sterretjes buiten hebben afgestoken. Rond 01.30uur zijn we richting een kroeg gelopen, aangezien het best druk was en je niet overal op slippers binnen komt, moesten we even zoeken. Uiteindelijk in een heel leuk café beland met live music! De sfeer zat er goed in en met de champagne cocktails maakte het onze dag helemaal compleet! Amy had nog honger, dus we zijn nog even naar de Mac gelopen. Daarna richting het hostel, waar ik pas om 5.30uur mijn bed in stapte. Erg laat, maar erg gezellig gehad! Ook kwam de zon al naar binnen schijnen.

1/1/11
Niet lang geslapen en ook slecht geslapen, dit komt mede door het spiraalbed en mijn leuke kamergenoten. Aangezien we allebei brak waren, zouden we een rustig dagje hier van maken. Uiteindelijk hebben we samen met Amy de ferry gepakt richting Manley beach en hier zijn we lekker neergeploft op het strand. Later heeft Ellen zich toegevoegd bij ons. Lekker relaxen en ontspannen! Pas om 19.30uur de ferry terug gepakt, aangezien het nu kouder begon te worden. Ook hadden we nu de zonsondergang bij de Harbour Bridge en het Operahouse.

  • 02 Januari 2011 - 11:53

    Marian Hogendoorn:

    Hoi Annelieke
    GELUKKIG NIEUWJAAR
    Je hebt niet voor niets zo lang in de rij gestaan jemeig wat een vuurwerk. En het is wel een idee met pannenkoeken het nieuwe jaar beginnen i.p.v oliebollen. In ieder geval stinkt het een stuk minder.
    groetjes Marian

  • 02 Januari 2011 - 16:16

    Nico:

    HAPPY NEW YEAR...........

    Jullie vuurwerk heeft zelfs hier het nieuws gehaald:)

  • 02 Januari 2011 - 16:40

    Mama:

    Fijn dat het daar erg gezellig en mooi was.
    Foto's van vuurwerk bewegen meestal wel, het is niet anders.
    Geniet daar samen met Kim en doe Aad zijn broer de groeten.
    Wij gaan morgen maar weer werken.
    kus XXXXXXXXXXXXXXXX

  • 02 Januari 2011 - 19:01

    Marlies:

    Hoi Annelieke,

    Nog een gelukkig Nieuw Jaar!!

    X Marlies

  • 02 Januari 2011 - 21:16

    Hildegard:

    He, een gelukkig nieuwjaar!
    Hoe is het om in die temperaturen oud en nieuw te vieren? Wij stonden met warme jassen buiten vuurwerk of te steken. De kids waren dit jaar eens opgebleven.

    groetjes,
    Jesse, Isa, Roelie en Hildegard

  • 03 Januari 2011 - 14:03

    Janneke:

    Hallo Annelieke,

    allereerst natuurlijk een heel gelukkig en gezond 2011 gewenst! Wat maak je veel mee zeg! Leuk hoor, geniet er maar van. Hier is ook enorm veel vuurwerk afgestoken, de hele dag door! Ik vind het helemaal niks en ben lekker binnen gebleven, wat een angsthaas he?
    Maaike en Bas zijn in middels in Maleisie aangekomen waar het ook lekker weer is! Ze maken ook mooie foto's en zo te zien is het daar ook heel mooi. ze komen 24 januari weer terug.

    Nog heel veel reisplezier gewenst!

    groetjes van Hindrik, Jelle en Janneke

  • 04 Januari 2011 - 09:42

    Simon:

    Gelukkig Nieuwjaar!

    Maak er nog een mooie tijd van die nog rest. Ik krijg het lekker warm als ik jouw foto's zie. Heb namelijk de kou in NL wel weer gehad.

    groetjes Simon en Eva

  • 04 Januari 2011 - 10:45

    Ricardo:

    Leuk verslag weer!
    Weer een droom uitgekomen lijkt me!

    Groeten Ricardo

  • 06 Januari 2011 - 18:23

    Edward:

    Hoi Annelieke,

    nog een Gelukkig Nieuwjaar!! Beetje laat maar het mag nog.
    Zie in de vele verslagen dat je het reuze naar je zin hebt. Zou je nog wel terugkomen?

    Geniet nog maar even van dat mooie continent, hier is het toch maar koud en nat. Ga ik nog even verder lezen.

    Groetjes,
    Edward

  • 07 Januari 2011 - 02:39

    Laura:

    Wooooooow!!!! Wat ben ik stikjaloers zeg!!! Echt super om te lezen/zien. Wij stonden idd al om 8.00 in de rij vorig jaar Een stukje eerder dan waar jij nu stond. Was je nog wel in het afgesloten gedeelte? Daar boven heb je echt maar weinig zicht!!! De vuurwerkshow is gaaf he!?!?!!!! Echt onwijs veel plezier je laatste maandje geniet ervan!! Je gaat er nog heel veel aan terug denken!! En geniet vooral van het temperatuurtje, volgend jaar wil je graag weer overwinteren ;)!!! X

  • 08 Januari 2011 - 13:52

    Henk -heleen Buwalda:

    Hallo annelieke,
    leuk dat ik je een goed nieuwjaar door de telefoon kon wensen en je stem weer eens te horen. je blijft maar genieten en onverwachte dingen beleven.
    onze Fabian kan goed slapen, drinken en vrolijk zijn!!! groeten van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Een Dikavontuur van 4 maanden!

Yes

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Home Sweet Home

24 Januari 2011

Kangaroo Island

23 Januari 2011

Canberra - Adelaide

09 Januari 2011

Sydney

02 Januari 2011

Oud en Nieuw in Sydney!
Annelieke

Hallo allemaal, Via deze site kunnen jullie al mijn reizen volgen. Dit is nog maar het begin, in de loop der jaren hoop ik veel meer reizen te kunnen gaan maken en hier te posten. Ik hoop er een leuke/intressante site van te maken van alle reizen die ik gemaakt hebt. Veel leesplezier! Annelieke

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 2331
Totaal aantal bezoekers 60874

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australië & Fiji 2014

29 Augustus 2013 - 27 September 2013

Australië 2013

29 September 2011 - 28 Oktober 2011

Thailand 2011

28 September 2010 - 28 Januari 2011

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Landen bezocht: