Canberra - Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Canberra - Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Canberra - Adelaide

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

23 Januari 2011 | Australië, Adelaide

Mijn dagen in Canberra waren vooral regenachtig. Toch liet ik mij niet kennen en ben ik continue met mijn kapotte regenjas (de knoopjes knoop ik nu maar dicht) op pad geweest in de hoofdstad van Australië. Hier heb ik oa bekeken; National Art of Australia, Oud Parlement House, New Parlement house, Nederlandse ambassade, de dierentuin, Australian War Memorial, Telstra tower, Botanic garden en het shopping centrum. Na 4 dagen had ik Canberra wel gezien. Sommigen vonden dat ik wel heel lang bleef hangen, maar ik heb alles gezien wat ik wilde zien. Ik had de nachtbus gepakt naar Melbourne. Weer regen! Er rijd een gratis citytram, deze heb ik maar genomen om toch wat te zien. Daarna heb ik een hele dag in het Aquarium door gebracht! Ik had de volgende dag met Daniel afgesproken (ik heb hem leren kennen in Canberra), samen hebben we Melbourne 3 dagen verkend. Daniel nam letterlijk de zon mee naar Melbourne, want ineens veranderd het weer van regen naar de zon! Ook had Daniel een vriend in Melbourne wonen en hij heeft ons op sleeptouw meegenomen door de stad voor 2 dagen. We hebben van alles bezocht in Melbourne; Victoria's Market, Australian Open gebouw, Chinatown, Eureka 88, Lane walk, Docklands, Botanic garden en St. Kilda. Ook hebben we lekker terrasjes gepakt in de zon en hebben we gepicknickt onderweg. Echt vakantie gevoel voor mij! Aangezien Daniel met een huurauto Australië verkent, hebben we onze laatste dag buiten Melbourne gespendeerd. We zijn gereden naar de Skyhigh MT Dongenong en we hebben nog een wandeling gemaakt. Ik als bofkont mocht ook rijden, dit ging makkelijker dan ik dacht!

Ik had er voor gekozen om via de Great Ocean Road naar Adelaide te rijden. Dit heb ik bij een organisatie geboekt. Iedereen die het nieuws goed op de hoogte heeft gehouden mbt Australië, weet ook dat de Great Ocean Road afgesloten is geweest. Gelukkig ging het net open op de dag dat ik het wilde doen! Heerlijk, wat een geluk heb ik! Om 6uur ben ik al opgestaan, want om 7uur werd ik al opgehaald. Onderweg hadden we wel regen, maar we reden ook door een rainforest, waar we eerst hebben geluncht. Aangekomen bij de 12 Apostles, heb ik gekozen om dit vanuit de lucht te bekijken en ben ik een helikopter ingestapt! Wat een ervaring is dat zeg! Jammer dat het bewolkt was, maar het was in ieder geval droog! Na de vlucht ben ik te voet wezen kijken bij de uitkijkpunten. Onze volgende stop was bij Loch ard Gorge hier hebben we rondgewandeld. Bij Shaning a Grotta zagen we water in en uit een grot komen. Voordat we the Great Ocean Road verlaten stoppen we nog een keer bij The Bay of Martyrs. Een stukje verderop konden we pas goed wat zien van de overstromingen in dit gebied. Zakken met zand voor de brug. We kregen te horen dat het water nu op 6 meter stond, het stond hoger, want de brug was afgesloten. We hebben overnacht in het plaatsje Warrnambool.

De volgende dag zouden we naar Grumpys National Park gaan, maar deze is geheel afgesloten vanwege de overstromingen. In plaats daar van zijn we kangoeroe's en koala's wezen spotten, ook niet erg! Nog een wandeling van 2 uur gemaakt van de Great South West Walk, super mooi! Lekker langs de kustlijn gewandeld! Wel bewolking, maar het was droog! Lekker geluncht op het strand en nog een blik gedaan op The Blue lake, echt heel blauw! Daarna naar een wijnproeverij en op naar het hostel in Naracoorte. Hier hebben we lekker een barbecue gehad!

Onze laatste dag hebben we eerst 300km afgereden richting Adelaide. We zijn gestopt bij Port Elliot, hier hebben we een super zicht op het strand en de zee. Een wildlife park opgezocht, ik kan geen genoeg krijgen van de kangoeroes, deze ga ik echt missen in Nederland! Als laatst hebben we nog een wandeling gemaakt bij Port Harbour, waar ik een megaijsje had gekocht. Aangekomen in Adelaide had ik weer met Daniel afgesproken, in de avond zijn we naar The West Side Story geweest! Heel gezellig!

We hadden samen nog 1 dagje in Adelaide, we hebben lekker de auto gepakt en hebben rond getoerd. Naar de top gereden voor een super uitzicht over Adelaide en nog speciaal voor Daniel een wildlife park bezocht, wat voor mij geen straf is. Verkoeling aan het strand gezocht, want het weer is inmiddels 36 graden hier! Heerlijk, kan ik nog een beetje bij bruinen voordat de vakantie echt om is!
Daarna afscheid genomen en ben ik bijtijds mijn bed ingedoken, daar was ik wel aan toe!

  • 24 Januari 2011 - 07:39

    Danny:

    Net toen we afvroegen wanneer we weer wat uit australië zouden horen...een berichtje.

    Veel plezier nog!

    Danny

  • 24 Januari 2011 - 08:12

    Daniel Stevens:

    Gingen we echt speciaal voor mij naar dat wild life park?!?!Het was een mooie tijd. Spreek je.x

  • 24 Januari 2011 - 13:13

    Marjan:

    Weer veel gezien en gedaan de laatste dagen. Super dat je steeds weer leuk gezelschap vindt.
    Nu je laatste dagen daar nog relaxed genieten. Voor je het weet sta je op Schiphol.

    Leuke kaart had je naar oma gestuurd, was ze echt blij mee.
    Wij lekker high tea gehad zaterdagmiddag, wat een verwennerij.

    Ga je gauw weer zien.
    Big Hug

  • 24 Januari 2011 - 15:53

    Mama:

    Ja, meid , je laatste dagen!
    Geniet er nog even van en ik hoop dat je een goede vlucht mag hebben.
    Wie weet kan je wat slapen in het vliegtuig.
    Ik zal toch wel blij zijn als ik je straks op Schiphol weer zal zien. ( wel vroeg uit bed, maar dat hebben we er voor over hoor!)
    dikke kusXXXXXXXXXXXXXXXXXX mama

  • 24 Januari 2011 - 20:40

    Andreeeeetje:

    He blondie,

    ben zooooo jaloers dat jij nog steeds in dat prachtige
    land bent. Leuke foto's weer.
    Euh......loop je nu een kangoeroe te zoenen?
    Hoop je snel te spreken en misschien wel te zien......

    Have fun de komende week knuffel X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Een Dikavontuur van 4 maanden!

Yes

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Home Sweet Home

24 Januari 2011

Kangaroo Island

23 Januari 2011

Canberra - Adelaide

09 Januari 2011

Sydney

02 Januari 2011

Oud en Nieuw in Sydney!
Annelieke

Hallo allemaal, Via deze site kunnen jullie al mijn reizen volgen. Dit is nog maar het begin, in de loop der jaren hoop ik veel meer reizen te kunnen gaan maken en hier te posten. Ik hoop er een leuke/intressante site van te maken van alle reizen die ik gemaakt hebt. Veel leesplezier! Annelieke

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 60939

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australië & Fiji 2014

29 Augustus 2013 - 27 September 2013

Australië 2013

29 September 2011 - 28 Oktober 2011

Thailand 2011

28 September 2010 - 28 Januari 2011

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Landen bezocht: