Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

24 Januari 2011 | Australië, Adelaide

Ik zou niet eerder terug komen naar Nederland voordat ik Kangaroo Island had bezocht. Dit is in mijn ogen klein Australië, alles wat ik gezien heb tijdens mijn reis kon ik hier nog 1x bekijken.

21/1
Om 6uur werd ik al opgehaald. We zijn met 12 dames en onze tourguide Matt. Er was van te voren al gezegd tegen Matt; Zozo..mag je op pad met 12 chickies! Dat was voor hem de eerste keer. We moesten eerst een uur met de ferry naar de overkant, het zag er bewolkt uit en het was er ook koud! Onze eerste stop was bij Prospect Hill, hier moesten we 512 trappen omhoog om een overzicht te zien van de westkust van het eiland. We kijken uit op de stranden en het schitterende blauwe water, heerlijk! Daarna naar het strand gereden om de geur op te mogen snuiven, Pennington Bay. De bewolking was aardig weggetrokken en ik genoot gewoon van de hele omgeving! Er kwam gewoon een tropisch paradijs te voorschijn. We zijn doorgereden naar Emu Ridge, hier werd ons verteld over het gebruik van eucalyptusolie. Ook hadden ze een opvang kangoeroe in de winkel, die daar werd verzorgd. Matt wilde ons nog een geheim paradijs laten zien, dat lukte wel! Wat een heerlijk strand; witte stranden en dan een blauwe doorschijnende zee erachter, geweldig! We hebben eerst gegeten en daarna mochten we hier in zwemmen. Onderweg mochten we nog uitzichtfoto’s maken voordat we naar ons huisje rijden wat echt in the middle of nowhere staat. Heerlijk gebarbecued, Matt vond het wel leuk om de meisjes te verwennen! Tijdens het eten springen de kangoeroes in het rond en kruipt er een moederkoala met haar kleintje op haar rug over de grond naar de overkant! Als we dat geen genieten mogen noemen! In de avond hebben we pinguïns gespot. Daarna inslaap gevallen van alle indrukken die ik opgedaan heb vandaag.

22/1
Voor 7uur liep de wekker alweer af, heerlijk geslapen. Matt heeft voor ons bananenpancake’s gemaakt. Onze eerste stop was eigenlijk waar we gister waren geëindigd, bij de pinguïns. Alleen kon je toen niet zien dat het zo onwijs mooi was! Wat een supereiland met zoveel schoonheid! Onze volgende stop was bij Seal bay, hier zijn we met een gids het strand opgelopen waar de zeehonden zich ook bevonden. Vele lagen lekker in de zon te bakken, andere zagen we het water in of uit komen. Ook waren er jonkies die bij moeder aan de borst lagen. Bij Hanson Bay hebben we een wandeling over het strand gemaakt, gewoon genieten! De grotten van Kelly Hill Caves bezocht, wat ik eigenlijk niets aan vond. Inmiddels heb ik zoveel grotten in mijn leven bezocht dat de verhaaltjes over stalagmieten en stalactieten mij nu wel bekend zijn. Wel hebben we daar, buiten de grot, een echidna en een goanna gespot! Nu heb ik mijn lijstje van Australische dieren compleet gemaakt! Voor tussen de middag hebben we een broodje kebab gegeten en daarna mochten we zandborden. Eerst liggend op mijn buik naar beneden gegaan, jeej wat gaat dat hard! Daarna wilde ik het staand proberen, dit ging goed, maar wel langzaam want ik was mijn board vergeten te waxen. Opnieuw proberen, maar nu met de wax aan de onderkant, dit ging erg snel en ik kwam met een lelijke val in het zand terecht. Ik beland op mijn rug, mijn hoofd maakt een klap naar achteren en mijn board belande boven op me! 10x raden; zere heup, blauwe plekken en een nek wat ik nauwelijks kan bewegen. Echt balen dus! Bij het huisje een douche genomen en op bed gaan liggen. Er even uit geweest voor de pasta wat Matt gemaakt heeft voor ons en daarna met aspirines mijn bed ingedoken. Slapen ging lastig, ik slaap altijd op mijn buik of zij, maar veel keus had ik niet vanwege de pijn.

23/1
Ik ben met moeite mijn bed uitgekomen. Volgens mij is het nu enorme stijfheid. Om 8uur zaten we al in de bus voor ons laatste dagje op Kangaroo Island. Ik heb van te voren even bij Matt geïnformeerd wat voor wandeling we gingen maken; vlak, geen trappen en het was een wandeling van een uur! Niets daarvan bleek waar te zijn, erg jammer! Maar met een pijnstiller ben ik toch meegegaan. We hebben het Snake lagoon bewandeld. We kwamen uit op een privé strand, genieten en genieten! Maar goed dat we de wandeling al vroeg zijn gaan maken want het werd als maar warmer en warmer! We zijn gestopt bij Bunker Hill, hier was 3 jaar geleden een bosbrand geweest, dit was nog goed zichtbaar! Op naar Admirals arch, hier zagen we opnieuw de schoonheid van het eiland, maar nu was het strand voor de zeehondjes. Ook was er een soort grot, echt een postkaart-foto! Gelopen op de Remarkable Rocks, stenen/rotsen met een mooie oranje gloed. Voor de lunch hadden we sandwiches en daarna hebben we nog een koalawalk gemaakt. Ik had mijn camera aan iemand anders gegeven, want omhoog kijken dat lukte mij niet. Aangezien we aan de andere kant van het eiland zaten, moesten we ( vooral Matt, hij reed natuurlijk ) ons haasten om de ferry van 17.30uur te pakken. Ze stonden nog op ons te wachten gelukkig. Na een uur op de ferry en 2uurtjes in de bus, zijn we terug in Adelaide rond 21uur. Toch maar snel een pizza wezen halen, ik wilde niet zonder avondeten mijn bed in. Lekker een douche gepakt en mijn bed ingedoken.

Inmiddels kan ik jullie wel geruststellen, mijn heup is niet pijnlijk meer, ik loop gewoon weer normaal. Alleen met mijn nek zit ik nog te dubben. Nee schudden gaat inmiddels pijnvrij, alleen ja-knikken is nog wel pijnlijk. Iedere dag gaat het beter, alleen een duik of een skydive wil ik mij maar niet meer aan wagen. Dit wilde ik misschien nog doen om alles hier af te sluiten.

Ik heb nog 2 volle dagen in Adelaide, wat gaat het snel ineens! Ik heb al op internet de weersverwachtingen voor in Nederland bekeken, toch nog maar wat langer hier blijven? Ik heb 2 dagen lang zitten bedenken wat ik aan winterkleren thuis heb, volgens mij niets! Inmiddels weet ik welke winterjas ik heb, maar schoenen? Volgens mij heb ik echt alles weggegooid vorig jaar met het idee dat ik toch de winter over zou slaan. Ik ga nog even extra van de zon genieten. Dat heb ik wel verdiend na alle regendagen aan de oostkust.

Tot heel snel kan ik nu inmiddels wel vermelden! Wel met gemengde gevoelens, maar ik zal proberen mijn vliegtuig te halen!

Groetjes aan iedereen en alle bloglezers, natuurlijk heel erg bedankt voor alle lieve reacties die jullie voor mij hebben achter gelaten!

Dikke kus uit Australië!
X

  • 25 Januari 2011 - 00:28

    Laura:

    Woooow, Dat ziet er echt fantastisch uit!!! Geniet van je laatste dagen!! X

  • 25 Januari 2011 - 15:50

    Henk -heleen Buwalda:

    Hallo Annelieke,
    Nog een paar dagen en dan de terugreis naar Nederland.
    Wij wensen jou natuurlijk een goede en veilige reis toe.
    We hebben genoten van jouw uitgebreide verslagen. Fantastisch! Tot Ziens!
    liefs oom Henk en tante Heleen


  • 25 Januari 2011 - 16:46

    Maaike:

    Heej meid!
    Ziet er echt fantastisch uit, balen van die val.. maar als de pijn weg is
    heb je alleen nog maar super mooie herinneringen!!!

    Geniet van de laatste paar dagen daar aan de andere kant van de wereld,
    (vooral van het heerlijke weer) hier gaat het inmiddels weer naar het vriespunt toe..
    dus bereid je voor! ;-)

    Goeie reis!
    Liefs, Maaike

  • 25 Januari 2011 - 17:21

    Marjo:

    Jeetje dat je mooie reis er alweer bijna op zit.....
    Geniet nog van de laatste dagen in Australie !!
    Tot op de badminton !!

    Groetjes,
    Marjo

  • 25 Januari 2011 - 17:31

    Evelien:

    Heeej zus,
    Wat zijn de 4 maanden toch hard gegaan.
    Als ik de foto's zie, kan ik mij voorstellen dat je nog niet weg wilt.
    Geniet van je laatste dagen daar.
    Een goede reis en ik zie je vrijdag!
    Kus Evelien

  • 26 Januari 2011 - 13:35

    Marian Hogendoorn:

    Hoi Annelieke.
    Leuk verslag weer en weer prachtige foto's. ik zal het gaan missen als je weer terug bent in Nederland. En ja helaas voor jou het einde van de prachtige reis is toch echt in zicht de laatst daagjes zijn aangebroken.Bedankt voor alle mooie verhalen en foto's.
    Een heel goede reis en geniet nog van deze laatste dagen.
    Groetjes Marian

  • 26 Januari 2011 - 16:04

    Nico:

    Annelieke precies wat je zegt, Australie in het klein en ook nog mooi weer. Het zijn weer waanzinnige foto's. Geniet deze laatste paar dagen er nog even van natuurlijk ook eindelijk van het mooie weer.
    Goede en voorspoedige reis en vlucht naar huis gewenst.

  • 26 Januari 2011 - 17:21

    Mama:

    Ja, het is bijna echt zo ver!
    Die 4 maanden zijn voorbij gevlogen.
    Een goede vlucht en tot vrijdag.
    kus xxxxxxxxxxxxxxxxx mama

  • 27 Januari 2011 - 00:00

    Kim Hoogendijk:

    Time flies when you're having fun! En dat heeft het denk ik ook echt gedaan he chick! Leuk om je gevolgd te hebben op je waarbenjij en je natuurlijk in levende lijven te hebben gezien! Goede terug reis & suc6 in dat koude kikkerlandje! Tot over een maandje!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Een Dikavontuur van 4 maanden!

Yes

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Home Sweet Home

24 Januari 2011

Kangaroo Island

23 Januari 2011

Canberra - Adelaide

09 Januari 2011

Sydney

02 Januari 2011

Oud en Nieuw in Sydney!
Annelieke

Hallo allemaal, Via deze site kunnen jullie al mijn reizen volgen. Dit is nog maar het begin, in de loop der jaren hoop ik veel meer reizen te kunnen gaan maken en hier te posten. Ik hoop er een leuke/intressante site van te maken van alle reizen die ik gemaakt hebt. Veel leesplezier! Annelieke

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 60939

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australië & Fiji 2014

29 Augustus 2013 - 27 September 2013

Australië 2013

29 September 2011 - 28 Oktober 2011

Thailand 2011

28 September 2010 - 28 Januari 2011

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Landen bezocht: