Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

09 Januari 2011 | Australië, Sydney

2/1
Vandaag moesten we er al om 6uur uit voor een tripje naar The Blue Mountains, wat we samen met Amy en Ellen hadden geboekt. Vraag me niet waarom, maar toen ik ’s ochtends naar buiten keek dacht ik: laat ik maar een regenjas meenemen. Aangezien we niet opgehaald konden worden bij het hostel, moesten we eerst nog een stuk lopen richting Holiday Inn. We hadden een erg leuke reisgids, hij wist veel te vertellen. Als eerst stopten we ergens om wat te drinken en koekjes te eten, erg lekker! Daarna zijn we doorgereden naar The Blue Mountains, dit ligt ongeveer 100km van Sydney vandaan. Met een kabelbaan naar beneden om daar door een rainforest te lopen. Je kon goed merken dat er toch wel iets van haast bij zat, want echt lang om daar rond te wandelen hadden we niet. Onze reisgids heeft het een en ander verteld, wat Kim en ik inmiddels al 10x aangehoord hadden. Ook Kim heeft namelijk veel in de rainforest gelopen. Echt bijzonder kon ik het niet vinden, Tasmanië was veel mooier op dat gebied. Om naar boven te komen gingen we terug met een trein die ons met 52 graden omhoog trok. Doorgereden en gestopt bij een punt waar je uitzicht had op de The Blue Mountains, het was bewolkt en ik weet het niet zeker, maar je kon wel een blauwe gloed zien. ( Zou het de naam zijn? Of komt het door het weer? ) Bij terugkomst in de bus begint het te regenen, gelukkig net bijtijds binnen. Even later stoppen we weer bij een ander uitkijkpunt, ditmaal in de regen gelopen. Wij zo snel mogelijk terug gelopen, de rest kwam half bezopen terug. Nog gestopt bij een aboriginal kangaroo wat op de grond geschilderd was, hier kregen we uitleg over de afbeelding. Als we in de buurt komen waar onze riviercruise start, laat onze buschauffeur eerst nog een heel stuk zien van het Olympic park. Hij wist er heel wat over te vertellen! Daarna moesten we naar onze riviercruise, wat nog even duurde voordat we konden opstappen door de verschillende soorten boten die op 1 plek aanmeren en de ferry’s standaard voorrang hebben. Het was aardig koud geworden op de boot en daarna begon het ook weer te regenen. Vanaf de haven moesten we terug lopen naar het hostel, door de regen! Blij dat ik mijn regenjas bij mij had. Kim en Amy hadden een paraplu, maar Ellen had helaas niets. Vlug gelopen naar het hostel, terwijl Amy en Ellen ergens bleven schuilen. Verzopen aangekomen, echt niet normaal gewoon! Daarna gestart met koken en nog even achter internet gezeten. Tegen 23uur ben ik mijn bed ingestapt en wanneer Kim kwam, geen idee? Toen sliep ik al.

3/1
Slecht geslapen, dat was helaas niet de eerste keer voor mij! Het was onrustig op de kamer, dan was het koud en dan weer warm. Ook hadden we een snurker, die sliep precies boven mij, maar die hoorde ik zelfs met mijn oordoppen in! Normaal hoor ik dat echt niet. Om 9.30uur de douche onder gesprongen, want ik zag Kim niet op de kamer en ik dacht dat zij misschien wel al helemaal aangekleed beneden zat te wachten. Even later komt ze de kamer in, ze was even bellen met het thuisfront. Ook zij lekker een douche genomen en daarna lekker ontbeten met aardbeien op brood. Vandaag zijn we richting Chinatown gelopen. Erg druk, maar wel zeker de moeite waard! Echt grappig om te zien hoeveel verschillende mensen daar lopen en dat de prijzen toch hier en daar kunnen verschillen, zeker als je het zou kopen in een normale winkel. Daarna even wezen lunchen voordat we de hoofdstraat inliepen voor de overige winkels. Aangezien ik mij steeds beroerder begon te voelen en het ook regende, wilde ik eigenlijk maar 1 ding: lekker me bed opzoeken. Met Kim afgesproken dat ik de boodschappen nog even snel haal en daarna door loop naar het hostel, Kim kon dan op haar gemakje opzoek naar souvenirs. Helaas kon ik niet in slaap komen, maar ik ben wel met aspirines, neusspray en strepsils mijn bed in gedoken. Voelde me echt beroerd worden gewoon! Om 19uur was Kim weer terug in het hostel en zijn we begonnen met het avondeten. In eerst instantie zouden we bezoek krijgen om afscheid te nemen, maar die hadden het opgezegd en komen morgenochtend even snel langs. We hadden lekker de avond voor ons zelf en ik ben dan ook om 22uur mijn bed al ingedoken. Heerlijk even bijtijds naar bed toe, want ik voelde me gewoon niet lekker!

4/1
Om 9uur zijn we opgehaald door Frans, dit is een broer van Aad Hoogerwerf. Al voordat ik naar Australië zou gaan, had ik een zeil-uitnodiging gekregen en het leek mij dan ook erg gezellig om dit te doen. Frans spreekt nog steeds een goed woordje nederlands en in de auto naar zijn zeilboot hebben we in het nederlands gesproken. Daar heeft hij ons verteld wat we konden doen en ontmoetten we ook Mark, dit is zijn schoonzoon. Samen met hen zijn Kim en ik een dagje wezen zeilen. Aangezien Mark geen nederlands spreekt, hebben we op de boot alles in het engels besproken. Erg leuke tocht, want we werden er leuk bijbetrokken en mochten ook sturen, hijsen en noem het maar op. Het weer was prima, geen zon gezien maar we hebben het droog gehouden op een paar spetters na. We hebben een goed verzorgde lunch gekregen, rookworst en beef pie. Dit had ik nog niet eerder op. Smaakte prima! Ook zijn we nog eens uitgenodigd bij zijn dochter, Michelle, en de rest van haar gezin voor een Australische barbecue! Aangezien Kim en ik geen plannen hadden, hebben we dit aanbod dan ook zeker niet afgeslagen. We werden al gewaarschuwd dat de kans op zwarte worsten erg groot was, maar het is ons eigenlijk best meegevallen. Zij wonen schuin op een berg, echt zo'n gaaf uitzicht! Daar zou ik ook wel kunnen wonen! Rond 21uur zijn we thuis gebracht door Frans en zijn vrouw. Ik ben opnieuw bijtijds naar bed gegaan, want ik was de dag weer doorgekomen met behulp van aspirines! Bah.. ik ben die verkoudheid zo zat nou!

5/1
Zo goed geslapen dat ik al om 7uur klaar wakker lig en maar een boek ben gaan lezen. We hebben vanmorgen eerst maar een was aangezet, want dit was hard nodig! Daarna ontbeten en de was in de droger gegooid. Helemaal droog was het niet, dus daarna weer alles op moeten hangen op het bed. We hebben de bus gepakt naar Bondi Beach, hier hebben we lekker een paar uurtjes doorgebracht. Gelukkig scheen de zon niet zo fel, want anders brand je levend weg. Rond 15uur hebben we de bus terug gepakt, omdat we ook nog andere verlangens hadden die we graag wilden doen voordat we Sydney gaan verlaten. Eerst even de tas bij het hostel gebracht en warme kleren er in gestopt. Op naar de Skytower. Hier zijn we met korting ingekomen, waar we eigenlijk geen recht op hadden, maar soms moet je het gewoon proberen! Je betaalt je blond en blauw aan alles! Eerst een video gezien, waar de stoelen ook mee bewogen. Je werd letterlijk meegenomen in het verhaal door heel Australië, erg leuk gedaan! Daarna met de lift naar boven en hebben we mogen genieten van het uitzicht. We hebben zelfs ons hostel gevonden! We riepen heel de week al dat we die nog op de foto moesten zetten, maar daar is door de regen of daardoor het donker was niets meer van gekomen, maar op deze manier hebben we het toch! Daarna lekker samen uiteten geweest, we wilden de week goed afsluiten! We hebben een lange broek aangetrokken en we zijn over de Harbour Bridge gelopen, hier vandaan hebben we de zonsondergang kunnen zien. Niet zo mooi vanwege de bewolking, maar ik moet zeggen dat ik hier echt wel van kon genieten. Sydney is een stad met vele verrassingen. Bij het hostel hebben we thee met een gevulde koek op en we moesten daarna toch echt onze tas inpakken. Morgen vroeg moeten we Sydney verlaten!

6/1
Slecht geslapen en de wekker stond op 5uur, ik heb echt werkelijk elk uur wel voorbij zien komen. Kim had blijkbaar haar wekker weggedrukt, dus die heb ik wakker geschud. Aangezien de planning was om gister brood te halen, maar we dit vergeten zijn, heb ik 2 gevulde koeken op. Kim werd opgehaald door de airport shuttle bus en we hebben elkaar voor het hostel gedag moeten zeggen. Ik heb vervolgens de benenwagen gepakt en ik ben naar de Greyhoundstation gelopen. Ik moet eerlijk toegeven dat we samen een heel leuke week achter de rug hebben, maar ik het ook erg fijn vind om mijn eigen reis te vervolgen!

Ik ben vanaf Sydney vertrokken naar New Castle. Hier zat ik echt in een super gezellig hostel, alsof je thuis was! De eerst dag wel last van regen, maar de 2 daarop volgende dagen echt super goed weer gehad. Ik heb heerlijk gewandeld, aan het strand gelegen en geprobeerd bij te komen van onze drukke week in Sydney. Vandaag ben ik aangekomen in Canberra met heel veel regen, ik hoop dat het nog gaat opklaren zodat ik nog activiteiten kan doen in de zon. Ohw.. sorry mama, vandaag is de rits van je regenjas kapot gegaan! Ik probeer het te maken, maar lang zal het niet volhouden. Beetje balen, want dat gaat precies kapot in de laatste 2,5week. Ja jullie lezen het goed, er staan nog wel dingen op mijn lijstje voordat ik naar huis kom, maar de tijd vliegt hier!

Verder ben ik al een hele week stik verkouden, waar ik ook zo erg van baal. Veel hoofdpijn, hoesten en mijn neus blijft maar lopen. Mijn kamergenoten zijn vast niet blij met mij, maarfijn... anderen snurken, daar word ik ook niet vrolijk van!

  • 09 Januari 2011 - 09:42

    Peter:

    Hoi Liek,
    Wat heb je weer veel gedaan in de afgelopen week.
    Bedoel je met “aboriginal kangaroo” soms een albino kangoeroe of is het nog wat anders?
    Jammer dat het weer zo wisselend blijft, ik hoop dat je de komende weken nog wat beter weer krijgt.
    Hier was het gisteren herfstachtig veel regen en wind, vandaag lijkt het wat beter te worden.
    Fijne vakantie verder.

  • 09 Januari 2011 - 10:46

    Mama:

    Hoi, meid.
    Fijn om weer wat van je te horen.
    Jammer, dat het weer toch zo tegen zit.
    Gelukkig kan je daar niemand de schuld van geven.
    Ik geloof dat die jas zijn geld wel heeft opgebracht, je hebt hem erg veel aangehad.
    Is het niets meer, dan laat je hem daar maar achter hoor, dan kan je weer een souvenir meer meenemen. Het beste met je verkoudheid hoor!
    Geniet van de laatste weekjes en tot horens.
    mama XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 09 Januari 2011 - 12:54

    Kim:

    Hey Chick,
    Weekje is echt voorbij gevlogen he! Maar vond t gezelly, volgende keer dan maar echt die fles open trekken he ;) Hoop dat het met je verkoudheid wat beter gaat! Fijn om te horen dat je het hostel in NC leuk vond. Ik nu nog in Singapore, weer een mega stad na Sydney. Leuk maar kan niet wachten om de bushbush van Borneo in te gaan! Geniet nog van je laatste weekjes!
    See you later! 'Cheers' Xx

  • 09 Januari 2011 - 15:45

    Michiel:

    Hey Annelieke,

    fijn om je avonturen weer een keer te lezen.
    Het gaat maar door... ;-)

    maar veel beterschap voor nu.

    hier alles goed, ook met de kleine Fabian.

    groeten van ons allen

  • 09 Januari 2011 - 17:43

    Marian Hogendoorn:

    Hoi Annelieke
    leuk verslag weer om te lezen. Balen dat je zo verkouden bent joh, je kunt er ook niet zo veel tegen doen en je wordt er zo moe van. Maar je laat je vakantie er niet door verzieken, je gaat gewoon door. Je bent een echte doordouwer. Je foto's zijn ook weer leuk en nu hadden we niet Laura het zeilmeisje, maar Annelieke het zeilmeisje.
    Je bent wel aan het aftellen nu dus geniet nog van je laatste weekjes en ik hoop dat het weer zich nog even van een betere kant laat zien, want ik vind dat je genoeg regen hebt gehad hoor.
    Veel plezier nog
    Groetjes Marian

  • 10 Januari 2011 - 16:52

    Marjo:

    Hoi !!

    Weer erg leuk om te lezen wat je allemaal hebt gedaan !! Jammer van het weer, maar wees maar blij dat je niet Noorderlijker in Australie zit, want daar is het helemaal bar en boos !!!

    Heb je al zin om naar huis te gaan of zou je nog wel wat langer willen blijven ???

    Veel plezier nog de laatste weken !!

    groetjes,
    Marjo

  • 11 Januari 2011 - 15:29

    Nico:

    Balen van je verkoudheid en het weer, hoop dat je snel opknapt en dat het weer nu echt beter gaat worden voor je.
    Weer een aantal mooie foto's gemaakt:)
    Geniet nog even van deze laaste weken...............

  • 12 Januari 2011 - 13:07

    Marjan:


    Weer mooie foto's en leuk verslag.
    Ziet er goed uit op de zeilboot!!!
    Sterkte met al die regen en hoop dat je verkoudheid nu zo goed als over is.

    Geniet van je laatste 2 weken daar.

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Een Dikavontuur van 4 maanden!

Yes

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Home Sweet Home

24 Januari 2011

Kangaroo Island

23 Januari 2011

Canberra - Adelaide

09 Januari 2011

Sydney

02 Januari 2011

Oud en Nieuw in Sydney!
Annelieke

Hallo allemaal, Via deze site kunnen jullie al mijn reizen volgen. Dit is nog maar het begin, in de loop der jaren hoop ik veel meer reizen te kunnen gaan maken en hier te posten. Ik hoop er een leuke/intressante site van te maken van alle reizen die ik gemaakt hebt. Veel leesplezier! Annelieke

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 60877

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australië & Fiji 2014

29 Augustus 2013 - 27 September 2013

Australië 2013

29 September 2011 - 28 Oktober 2011

Thailand 2011

28 September 2010 - 28 Januari 2011

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Landen bezocht: