Here I am! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Here I am! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Here I am!

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

30 September 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nadat ik vanmorgen iedereen gedag heb gezegd, zat ik om iets na 9uur in de metro. Mijn buurman Ben die heeft mij hierbij gezelschap gehouden. Een kaartje voor de trein naar Schiphol gekocht en daar kon ik eigenlijk al direct inchecken. Hierbij kwam ik er achter dat de tijden voor mijn 2de vlucht niet overheen kwamen met wat ik in mijn reisschema had staan. Ik toch terug naar de balie om dit extra na te checken, bleek dat ik zelfs op een andere vlucht was gezet. De vlucht wat ik had geboekt, bestond namelijk helemaal niet. Maar dit betekende wel dat ik nu ipv 6uur 14uur(!!) overstap tijd in Hong Kong zou hebben. Gelukkig was die man heel aardig voor mij en kwam hij met boekjes, plattegronden en vertelde hij mij wat leuk was om te doen in Hong Kong. Nico en Theresia hebben mij nog kunnen uizwaaien toen ik de douane door ging, zij gingen toevallig ook die dag vliegen! Met vol goede moed het vliegtuig ingestapt, daar kreeg ik het toch wel enigszins moeilijk. Waarom wilde ik dit? Waarom nu? Waarom alles achterlaten voor 4 maanden wat zo vertrouwd is? En dan ook nog allemaal Chinese bemanning aan boord die alleen maar engels spraken. Ik werd op deze manier goed in het diepe gegooid!
Ik heb nog wel slaappillen ingenomen, maar weet niet of het nou echt geholpen heeft. Wel weet ik dat ik mijn diner en breakfast mis heb gelopen. Aangezien ik niet met een lege maag op stap wilde in Hong Kong, ben ik toch nog maar even wat gaan halen in het vliegtuig.

Op de vlucht zelf hoorde ik een paar Nederlanders praten over een overstap. Bij toeval hoorde ik dat Andrea ook een overstap had voor naar Auckland en zij ook 14 uur moest wachten. Ik ben zo brutaal geweest om te vragen of we samen Hong Kong in konden gaan. Dit leek haar een strak plan. Na toch niet zo goed geslapen te hebben in het vliegtuig, konden we al snel Hong Kong in. De trein gepakt en binnen 20 minuten in het centrum gearriveerd. Eerst maar wat geld gehaald en aangezien ik weinig gegeten had, een broodje Subway gekocht.
Na wat dwalen, een bergje op en bergje af te hebben gelopen, kwamen we de bordjes van de Peak Train tegen. Dit was mij aangeraden op Schiphol, hier zijn we dan ook naar toe geweest. Met 45graden wordt je de helling opgetrokken met een treintje, maar echt de moeite waard! Wat een mooi uitzicht was dat, alleen wel jammer dat het zo mistig was. Daar nog even wat gedronken en weer terug naar beneden. Ook hebben we nog een boottrip gemaakt, zodat we gewoon even lekker konden zitten. De vochtigheid is zo anders, het leek wel of we Curaçao binnen wandelden. Aangezien we zere voeten en benen hadden, zijn we bijtijds weer terug gekeerd naar het vliegveld. Hier nog een paar uur door moeten brengen. Nog lekker wijn aan de bar gedronken en ik had toch wel trek in frietjes! Met een kleine vertraging van een half uur zijn we opgestegen, veel turbulentie gehad. Ik heb veel met mijn ogen dicht gezeten, maar slapen lukte niet. Eenmaal aangekomen op het vliegveld in Auckland, heb ik naar het hostel gebeld of zij mij konden komen ophalen. Binnen een kwartier werd ik opgepikt en daarna gelijk een douche genomen na aankomst. Even op bed gelegen, maar slapen lukt gewoonweg niet. Nu dan even achter internet gekropen. Op internet stond dat ik een computer op mijn kamer had, maar die is ver te zoeken. Ook hangt er een blad bij deze computer dat k er maar 20 minuten gratis op internet kan, maar die zijn nu toch echt wel om.

Zo even kijken of ik wat kan eten en ik moet op zoek naar een supermarkt en een pinautomaat. Ik ben benieuwd!

Groetjes en veel liefs vanuit een sombere en regenachtige Nieuw-Zeeland!

  • 30 September 2010 - 05:13

    Mama:

    Je eerste verslag gelezen. Net hiervoor had ik je al gebeld en wist al het een en ander.
    Fijn dat je daar veilig bent aangekomen. Rust lekker uit en geniet ervan. Kus XXXXX

  • 30 September 2010 - 06:37

    Maaike:

    Jeetje meid wat een reis! Wel super leuk dat je nu ook nog wat van HongKong hebt kunnen zien!
    Ik hoop dat het weer wat zonniger wordt de komende dagen en voor nu dat je lekker kan uitrusten zodat je volop kan gaan genieten daar!
    Liefs uit een eveneens somber Rotterdam

  • 30 September 2010 - 07:45

    Jeroen:

    gruwelijk(H)
    wie is die meid trouwens?:P

  • 30 September 2010 - 09:26

    Heleen En Henk:

    Hello Annelieke,
    Nou al een hele ervaring achter de rug. wat staat je nog allemaal te wachten?
    Leuk dat je al zoveel verteld hebt.
    Slaap eerst maar goed uit.
    dan.....op verkenning.
    Wij gaan morgen voor 3 dagen naar.... Valkenburg.
    het beste en houd moed!
    liefs henk en heleen Buwalda

  • 30 September 2010 - 10:27

    Ricardo:

    Mooi dat je toch nog Hong Kong in bent geweest, ziet er super uit op die fotos!
    Ben nu al jaloers, haha.
    Ben benieuwd naar wat je nog meer gaat zien!

  • 30 September 2010 - 15:08

    Diana:

    Hoi Anneliek, wauw wat een mooie foto's zeg. Je avontuur is dus echt begonnen. Ik hou je verslagen in de gaten hoor. Super. Geniet ervan he!!

  • 30 September 2010 - 17:59

    Jack:

    Wow das toch een aardig verschil 6 of 14 uur. Toch geinig dat je wat heb kunnen zien. Hopelijk trekt het weer een bietje bij.

    Hier is het weer niet superfantastisch en komt de herfst er toch echt aan.

    X geniet ervan!

    P.s. zie je wel dat Azië ook mooi is?:P. Mooie foto's trouwens.

  • 30 September 2010 - 19:35

    Marian:

    Hoi Annelieke
    Fijn dat je goed ben aangekomen. Leuk verslag, alleen jammer dat de overstap zolang duurde maar je heb in ieder geval wel de kans gehad om in Hong Kong rond te kijken.

    ben benieuwd naar je volgende reisverslag,

    gr Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Een Dikavontuur van 4 maanden!

Yes

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Home Sweet Home

24 Januari 2011

Kangaroo Island

23 Januari 2011

Canberra - Adelaide

09 Januari 2011

Sydney

02 Januari 2011

Oud en Nieuw in Sydney!
Annelieke

Hallo allemaal, Via deze site kunnen jullie al mijn reizen volgen. Dit is nog maar het begin, in de loop der jaren hoop ik veel meer reizen te kunnen gaan maken en hier te posten. Ik hoop er een leuke/intressante site van te maken van alle reizen die ik gemaakt hebt. Veel leesplezier! Annelieke

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 61044

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australië & Fiji 2014

29 Augustus 2013 - 27 September 2013

Australië 2013

29 September 2011 - 28 Oktober 2011

Thailand 2011

28 September 2010 - 28 Januari 2011

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Landen bezocht: