Kerst! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Kerst! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Kerst!

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

26 December 2010 | Australië, Byron Bay

Ik ben van Tasmanië naar Sydney gevlogen, daar heb ik Sören opnieuw ontmoet. Ik heb mijn backpackerstas in zijn hostel gebracht en daarna zijn we samen op pad gegaan. In de avond heb ik mijn nachtbus naar Coffs Harbour genomem. Hier ben ik 1 nachtje gebleven en daarna richting Surfers Paradise waar ik 2 nachten ben geweest. In Coffs Harbour was het weer super, helaas alleen maar regen sinds ik in Surfers Paradise ben aangekomen. Daarna van Surfers Paradise naar Byron Bay waar ik mijn kerst door breng.

Byron bay is the place to be for Christmas! Dit kreeg ik regelmatig te horen tijdens mijn reis. Super, want daar spendeer ik mijn kerstdagen. Aangekomen in Byron Bay regent het! Ik raak er inmiddels wel gewend aan, maar natuurlijk hoop ik op een zonnige strandkerstdag, net als jullie heel hard hoopten op een witte kerst! Wat een bofkonten zijn jullie! Wel krijg ik berichten vanuit Sydney dat daar het weer heel goed, laten we hopen dat het zo blijft voor mijn Oud en Nieuw.

25/12
Met veel regen wakker geworden, niet echt een rede om je bed voor uit te komen. Ik slaap op een 4dormroom, 2 Duitsers en 1 Spanjaard ( ze is al een stuk ouder en mompelt graag in haar zelf! ) De Duitsers hebben gister al kerst gevierd en waren laat terug, ook zij lagen dus nog op bed toen ik wakker werd. Lekker naar muziek liggen luisteren. Rond 10uur opgestaan en een douche genomen om daarna te ontbijten. Ik pak een sneetje brood en ik zie dat er schimmel op zit, ik moet eerlijk bekennen dat ik het brood gister al anders vond smaken, maar het was te vroeg om dat te ontdekken vermoed ik. Gelukkig zat ik aan een tafel waar een Nederlands koppel zat, ik ben zo onbeleefd geweest om een sneetje brood aan hen te vragen. Na veel babbelen en alles te hebben opgeruimd, ben ik via de achtertuin richting het strand gelopen, het miezerde een beetje. Toch zaten er veel mensen op het strand en lagen er ook veel surfers in het water. Toen dacht ik: waarom ook niet, het is kerst! Terug gelopen naar mijn kamer en mijn bikini aangetrokken, lekker een kerstduik genomen. Het water is heerlijk, daar hoefde je het niet voor te laten. Rond 13.15uur onder de douche gestapt en om 13.30uur begon er een kerstlunch waar ik een ticket voor had gekocht. Ik wilde niet alleen zijn met de kerst en om nou alleen op mijn kamer te zitten met de kerst?! Ondertussen was de live music al begonnen, het klonk heel gezellig. Ik was bij een leuk groepje beland: 3 ( Niel, Marc en Matew) van Wales, Carola uit Frankrijk, een paar Duitsers, Amerikanen en een meisje uit Japan gaan zitten. Onze lunch was een koudbuffet met pork/beef/chicken en salades. Als toetje hadden we een vruchtencake en vanilla ijs. Eigenlijk heel leuk gedaan en geregeld. Het regende veel, maar dat mocht de pret dit maal niet bederven. De Sangria was inclusief, niet zo lekker, maar ik wilde toch de verschillende soorten uitproberen. Hier en daar kreeg ik nog bier in mijn handen gedrukt. Rond 21uur hebben we nog een nachtkerstduik gemaakt met z'n 5en, hoge golven waar we goed voor moesten uitkijken. Bij terug komst weer een douche genomen en weer terug naar het feest. Al met al heb ik een heel gezellige kerst gehad. Beetje aangeschoten, maar niets vergeleken met anderen om mij heen. Verder had ik de hele dag mijn kerstmuts opgelopen, dat zou ik normaal in Nederland ook niet doen, maar hier is het toch wel apart!

26/12
Lastig in slaap kunnen vallen, erg vervelend! Wakker geworden met hoofdpijn, stomme Sangria dat weer verkeerd is gevallen! Of zou het een combi geweest zijn van alles bij elkaar?! Aangezien het toch weer regent heb ik mezelf maar een paar keer omgekeerd tot 12uur. Ondertussen nog wel zitten bellen en smsen naar Nederland. Aangezien ik nog geen ander brood kon kopen, heb ik vla met vruchtjes gegeten als ontbijt. (Na 3 maanden geen vla/yoghurt te hebben gegeten, vond ik dat ik met de kerst wel wat aparts mocht nemen! Ik heb mijn bordje letterlijk afgelikt, wat smaakte dat goed!)

Ik hoop dat iedereen een fijne witte kerst heeft gehad!
Liefs vanuit een regenachtige Byron Bay!

  • 26 December 2010 - 08:13

    Elbert:

    He Liek,

    Leuk om je blogs weer eens te lezen. Ik heb een deel van mijn kerst in diverse ziekenhuizen doorgebracht. Ik had namelijk nachtdienst en het was redelijk druk. Vandaag vieren wij pas 2e kerstdag maar gelukkig heb ik vannacht en morgen nacht weer dienst.

    Fijne dagen toegewenst en nog maar 33 dagen in verwegistan dus geniet er maar goed van.

    Greetz, Elbert

    PS"wel zonda dat je het brood niet op heb gegeten, nu moest je brood kopen terwijl je al schimmelkaas op je andere brood had zitten ;) En vla/yoghurt is ook een schimmel.

  • 26 December 2010 - 10:07

    Mama:

    Fijn, dat je niet alleen bent met de kerstdagen.
    Goed, dat iedereen elkaar opzoekt en het dan toch gezellig maken.
    Ja, veel drinken geeft hoofdpijn, maar ja, moet een keer kunnen.
    Leuk hoor, zwemmen met de kerst.
    Hier was het gezellig met de oma's en de Langbroekjes uit Oostvoorne.
    2e Kerst een rustige dag thuis.
    Dikke kus en let op jezelf. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 26 December 2010 - 14:16

    Danny En Ingrid:

    Hoi Annelieke,

    Bedankt weer voor je verslag. Fijne kerstdagen....al zal dat voor jou te laat aankomen.

    Groet

    Danny en Ingrid

  • 28 December 2010 - 09:55

    Nico:

    Jammer dat we je foto's nog niet kunnen zien, kijken ernaar uit.
    Zonde van het weer wat je steeds hebt, maar tja hoort er daar ook bij.
    Ben benieuwd in welke plaats je Oud en Nieuw viert:)

  • 28 December 2010 - 11:18

    Vincent:

    Heey Lieke!

    leuk om alles te blijven lezen, al loop ik soms beetje achter met lezen(A) haha.
    de foto's blijven ook nog steeds fantastisch en ben ook benieuwd naar de foto's die nog moeten komen!
    veel plezier nog daar!!

  • 28 December 2010 - 20:41

    Marjan:


    Heel anders dan kerst in dit kleine landje. Weer een ervaring rijker!!!

    Nog 1 maand ver van ons vandaan.

    Maar echt leuk dat je ons op de hoogte blijft houden.

    Dikke kussen van iedereen hier.

  • 29 December 2010 - 11:06

    Marian Hogendoorn:

    Hoi Annelieke
    jammer dat het weer zo vervelend is bah de regen komt je zowat de neusgaten nu wel uit denk ik.
    Hier in Nederland doen we een nieuwjaarsduik hoor geen kerstduik. Maar bij jou zal zo'n duik in ieder geval niet zo koud zijn als hier. Het zal best wel en beetje rare kerst zijn zo zonder je familie, maar je hebt toch een leuke kerst gehad lees ik. Voor je ouders zal het ook wel vreemd geweest zijn dochterlief zo ver weg. Maar goed de kerstdagen zitten er al weer op nu naar niuewjaar dat vier jij eerder als wij hier in Nederland ook wel apart denk ik.
    Veel plezier nog en niet te veel drinken met oud en nieuw he ( ha ha ).
    Groetjes vanuit een dooiend Nederland
    Marian

  • 29 December 2010 - 16:44

    Nathalie:

    He Annelieke,

    Wat goed om te lezen dat het zo goed met je gaat. En je ziet er stralend uit!!!

    Goed uiteinde samen met Kim.

    Groetjes

    Nathalie

  • 30 December 2010 - 00:18

    Marianne Rijsdijk:

    Hi hi, leuk die kerstmuts......leuk om al je verhalen iedere keer weer te lezen. Wat heb je al een hoop gedaan en gezien. En inmiddels zal je engels ook wel supervooruit zijn gegaan.
    hoop voor je dat de regen snel zal ophouden. Zag op het journaal van de week dat ze echt wateroverlast hadden in delen van Australië, moest gelijk aan je denken.
    Hier is de sneeuw langzaam aan t verdwijnen, maar.....een witte kerst!!!
    Wens je een hele leuke jaarswisseling, jij bent eerder dan ons in 2011!! Ik heb dienst met oud en nieuw, dus duim maar voor me dat t rustig blijft. Rik gaat mee naar Rdam, is wel gezellig, ik hoop dat ik hem nog even zie hahaha.
    Tot volgend jaar dan maar, bye zoen m

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Een Dikavontuur van 4 maanden!

Yes

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Home Sweet Home

24 Januari 2011

Kangaroo Island

23 Januari 2011

Canberra - Adelaide

09 Januari 2011

Sydney

02 Januari 2011

Oud en Nieuw in Sydney!
Annelieke

Hallo allemaal, Via deze site kunnen jullie al mijn reizen volgen. Dit is nog maar het begin, in de loop der jaren hoop ik veel meer reizen te kunnen gaan maken en hier te posten. Ik hoop er een leuke/intressante site van te maken van alle reizen die ik gemaakt hebt. Veel leesplezier! Annelieke

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 60944

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australië & Fiji 2014

29 Augustus 2013 - 27 September 2013

Australië 2013

29 September 2011 - 28 Oktober 2011

Thailand 2011

28 September 2010 - 28 Januari 2011

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Landen bezocht: