Tour Nieuw-Zeeland deel 1. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Tour Nieuw-Zeeland deel 1. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Tour Nieuw-Zeeland deel 1.

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

15 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora!

2/10 Auckland - Urupukapuka Island
Na een goede nachtrust met behulp van mijn oordoppen in, ben ik om 6.15uur opstaan omdat ik om 7uur klaar moest staan voor de tour. Ze waren gelukkig op tijd en we moesten nog andere personen ophalen. In totaal zijn we nu met 6 personen. 4 Duitsers, 1 Australiër en ik. Onze reisleidster is Lucky. We zijn van Auckland richting Urupukapuka Island gereden met een 24 persoonsbusje. Aangezien we naar het een eiland moesten, hebben we ook een gedeelte met de boot gedaan. Dit was gelijk een tour om dolfijnen te spotten en andere bijzondere eilanden en rotsen, een indrukwekkende boottrip van 3 uur lang. We hebben de dolfijnen meerdere keren gezien. Erg leuk om ze in het wild te spotten. We hadden het eiland voor ons alleen, echt onbewoond dus! De andere passagiers hadden een uur om zich te vermaken in het water of op het strand. Wij zijn eerst onze tassen weg wezen brengen en we hebben besproken wat we wilden doen op het eiland. Je kunt er diverse wandelingen maken, verschillend van 1 tot 5 uur lang. We hebben gekozen om voor het avondeten eerst een wandeling te maken van 1 uur en morgenochtend die van 5 uur. Echt, ik kan niet anders zeggen... GEWELDIG! De foto's liegen er niet om. Ik kon bij iedere stap die ik vooruit zette een nieuwe foto maken. De zon scheen iets anders, een nieuw bootje in het water, zo waanzinnig mooi! Het avondeten was heerlijk en daarna nog een film gekeken voordat we gingen slapen.

3/10 Urupukapuka Island - Paihia
We hebben eerst lekker in het zonnetje op het strand ontbeten en daarna de wandeling van 5 uur gemaakt. Het was wel zwaar, ik durf te wedden dat niet alle paden bestonden! Het was zeker de moeite waard geweest. Als je op het hoogste puntje van het eiland staat en je kan 360graden rond kijken, dat is zo onwijs mooi! Bij terugkomst een bommetje gemaakt in het koude water en daarna was het tijd om weer terug te varen.
Terug naar de bus en nu in een hostel aan de overkant van het water geslapen. We moesten deze avond voor ons eigen eten zorgen, gelukkig hebben we een kok voor 9 dagen in ons gezelschap! Dit komt wel goed. Met z'n allen de aardappels schillen en afwassen, zo grappig!

4/10 Paihia - Auckland
Ik heb weer goed geslapen en we mogen weer vroeg op. Even met mama getelefoneerd.. toch wel fijn om even nederlands te kunnen spreken. Op de terugweg naar Auckland verschillende watervallen bekeken en nu zit ik in hetzelfde hostel als waar ik werd opgepikt voor de tour. Het engels spreken gaat soms lastig, maar nu ik heel veel engels om mij heen hoor, gaat het steeds beter. Ze snappen mij in ieder geval, ook al is het geen correct engels. Ook ben ik mijn duits aan het opratelen, want met 3 Duitse dames op een kamer....

5/10 Auckland - Hahei
Er zijn 7 personen bij onze reis toegevoegd, Ik zit nu in een gezelschap van 13 personen.
Na mijn laatste blog zijn we van Auckland naar Hahei gereden. Onderweg zijn we gestopt bij een hotpool waar je kon pootjebaden. Dit was aan het strand en het was er erg koud, raar idee als je dan met je voeten in een warme bad staat. Daarna zijn we verder gereden en eenmaal aangekomen op een camping aan het strand hebben we een grote wandeling gemaakt naar Cathedral Cove. Dit was een afgelegen stuk strand met een clove. De zon ging daar al snel onder en aangezien ik voor het eerst mijn korte broek aan had en een t-shirt en niets anders meegenomen had, zijn we maar weer terug gelopen naar de camping. Even lekker gedoucht en daarna had Lucky voor ons een barbecue geregeld. Gezellig met z´n allen bij elkaar.

6/10 Hahei – Rotorua
Rond 7.30uur weer vertrokken en rond 7uur kwamen we aan bij een hot water rivier, wie wilde kon zijn zwemspullen aantrekken en even een duik nemen. Na wat aandringen van 2 andere dames ben ik ook een duik gaan nemen. Toch wel leuk om te doen, zoiets doe je niet altijd. Daarna zijn we naar the Living of Maori village gereden. Hier doen ze al het eten onder de grond bereiden. ( Een paar weken geleden kon je dit ook zien bij Herman de Blijker ) Ik heb het eten mogen proeven! De kip trok je zo van het bot af, echt lekker! Ook hadden we varkensvlees en aardappels met warme sla. Dit smaakte absoluut niet verkeerd, zoiets zouden ze in Nederland moeten doen. We hebben een rondleiding gehad over hun woonwijk en gezien hoe ze het eten voor ons hadden bereid. Na de rondleiding werden diegene die zich hadden ingeschreven voor het wildwater rafting opgehaald. Ik wilde dit ook doen! Erg leuk, we kregen van te voren wat tips van de jongens, daarna droog geoefend en daarna nog even in het water geoefend. De grootste waterval was 7 meter en we waren met 2 groepen. De eerste groep viel compleet om en dat maakte de druk voor ons nog hoger. Gelukkig ging het bij het ons wel beter! Wat een aparte ervaring is dat! In de avond heeft onze chef Frans paella bereid, wat totaal niet mijn ding is. Maar met z´n allen koken is voordeliger dan iedereen apart. Ook was er een whirlepool aanwezig, hier hebben we gebruik van gemaakt. Mijn fototoestel had ik meegenomen en iedereen had de grootste lol met het maken van onderwaterfoto´s. ( Ik ben helemaal blij met mijn camera!) Vroeg naar bed, morgen weer vroeg op!

7/10 Rotorua - Whakahoro
We reden in een compleet onbekend gebied voor de meeste mensen, we konden 2uur lang in de bergen rond rijden zonder een auto tegen te komen. Ik was dan ook goed misselijk geworden van alle bochten die we namen. Aangekomen op de plaats van bestemming werden we welkom geheten en kregen we uitleg over de boerderij. Het is een project wat ze daar aan het opzetten zijn voor ‘The Blue Duck’. Natuurlijk moesten we deze spotten. Met 2 auto-tjes zijn we de bergen verder ingereden en hebben we de Blue Duck gespot bij een waterval. Stukje wezen kayakken en daarna nog een grot bekeken. In de grot zaten allerlei spinnen, glimwormen, kakkelakkken en dat soort insecten. Eigenlijk hoefde ik die grot niet in, want op de wc kwam ik hetzelfde ongedierte tegen. We hebben er een leuke dag van gemaakt. Ook in de avond werd er goed gekookt voor ons, dit keer heb ik geitenvlees op. De Kiwi zou ook veel te zien zijn in deze omgeving, maar tot nu toe nog niet gezien. Weer vroeg naar bed, we mogen morgen om 5uur al opstaan!

8/10 Whakahoro – Tangariro National Park
We zijn naar Tangariro National Park gereden, dit maal mogen we de nacht door brengen in een hotel! Wat een luxe is dat vergeleken met de vorige overnachtingen. Voor vandaag stond er een wandeling van 8 uur op het programma, Tangariro Alpine Crossing. We gaan een vulkaan beklimmen en boven op de top ligt sneeuw. Dit betekende dat je je goed warm moest aankleden, ik had 5 lagen kleding aan! De afstand naar de top was 20 km en dan hadden we een hoogte bereikt van ongeveer 1800m! We zijn goed begonnen en lekker warm gelopen. Daarna begon het te regenen en werd het alsmaar kouder. Ik had een regenbroek gekregen van de organisatie, maar helaas was deze niet waterdicht! Met de volle wind die er stond, werden mijn benen heel erg koud! Ik heb met veel windstoten en regen de top zien te bereiken! Het was absoluut geen makkelijke klim onder deze weersomstandigheden en aangekomen op de top hadden we eigenlijk ook geen uitzicht want het was hartstikke bewolkt! ( Dat wist ik al voor dat ik de berg ging beklimmen, maar dat geeft niet! ) We liepen door de dikke pak sneeuw wat op sommige plaatsen meer dan 30cm was, je zakte namelijk helemaal weg en dan stond je met je knieën in de sneeuw. Zeiknat terug de bus in en een biertje in ontvangst mogen nemen voor onze prestatie van deze dag. Terug in het hotel heb ik eerst lekker een warme douche genomen en daarna heerlijk gegeten en weer vroeg naar bed! Ik was versleten!

9/10 Tangariro National Park - Wellington
De volgende dag opgestaan met regen, helaas! We hadden een lange rit voor de boeg naar Wellington. Hier kwamen we begin de middag aan en de rest van de dag hadden we lekker voor ons zelf. In de middag naar Te Papa museum geweest en even boodschappen gehaald voor de komende dagen. Aangezien het de laatste avond was voor de personen die alleen de tour op het noordereiland doen, zijn we gezellig uit eten geweest in een barbecue-restaurant. Helaas voelde ik mij totaal niet lekker en had ik last van hoofdpijn, ik ben eerder terug gelopen naar het hostel en met een ibuprofen in bed gestapt.

10/10 Wellington – Abel Tasman
Vanuit Wellington hebben we de ferry van 8uur gepakt om over te varen naar het Zuidereiland. We hebben afscheid moeten nemen van 4 personen, waar ik het erg goed mee kon vinden. Jammer, maar het is niet anders. Ik heb nu een Fransmeisje waar ik het goed mee kan vinden en mijn kamer en voedsel mee kan delen. ( Ten slotte ben ik nu een backpacker, dus als je kan delen en het is goedkoper dan doe je dat! ) Op het zuidereiland hebben we ook een andere gids gekregen, zijn naam is Kerry en is 43 jaar. Een erg humoristische man! In de avond hadden we een barbecue.

11/10 Abel Tasman
Er stond in the Abel National Park een wandeling voor ons te wachten, met een watertaxi zijn we ergens op een strandje afgezet en vanaf daar zijn we 4 uur lang wezen wandelen. Ik heb de wandeling samen met Stephanie gedaan en eigenlijk de hele weg gesproken in het engels, Super! Na de wandeling hadden we tijd om lekker van het zonnetje te genieten. Aangezien we de wandeling snel hadden gedaan, waren we dan ook de eerste die het zonnetje in konden. Lekker een boek opgezocht wat ik op Schiphol nog snel had gekocht en een koud biertje, dat ging er wel in. Vandaag moesten we zelf koken en we hebben lekker pasta gemaakt, lekker simpel en goedkoop!

12/10 Abel Tasman – Hanmer Springs
Vandaag een hele dag in de bus gezeten richting Hanmer Springs, zo nu en dan foto’s gemaakt van mooie uitzichten! We hadden echt een woning gewoon, heerlijk! De bedden waren perfect en alles was super schoon, zo luxe hadden we het nog niet gehad! Lekker uiteten geweest en daarna hebben we ons kunnen vermaken in de hotpools!

13/10 Hanmer Springs - Christchurch
Vandaag weer een lange rit voor de boeg, maar we maken veel stops en als je naar de wc moet, hoef je maar een gil te geven en binnen 5 minuten is er een toilet voor je in de buurt. Erg handig moet ik zeggen. Ook als er een uur lang geen wc aanwezig is, wordt dit netjes vermeld. We hebben in Kaikoura een heel mooie wandeling gemaakt! Heel veel foto’s kunnen nemen! We hebben zelfs nog zeehonden gespot, erg grappig. In Christchurch hebben we de schade van de aardbeving gezien. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel mee vond vallen, maar wellicht zijn er andere delen van Christchurch waar het erger is geweest, dat kan ik niet beoordelen. Boodschappen gehaald en daarna zelf eten gekookt. We hadden nog pasta over van de vorige keer en we hebben lekker een stuk vlees gekocht samen met 2 anderen, alles delen! Ook was het vandaag wasdag! Ik had nog maar voor 2 dagen onderbroeken, het werd echt tijd!

14/10 Christchurch – Franz Josef
Op naar Franz Josef, weer veel in de bus gezeten vandaag. Gestopt voor een leuke wandeling door allerlei rotsen. In sommige rotsen konden we zelfs dieren ontdekken, erg leuk! We hebben geluncht op de top van de berg en in Hokitika gestopt voor wat souvenirs. Daarna moesten we snel naar ons verblijf, want vandaag stond SKYDIVEN op het programma! Dat was zo onwijs super, ik was helemaal niet zenuwachtig, had mijzelf eigenlijk een beetje overgegeven en het ging zo snel! Foto’s gekocht op een cd-rom en ik heb zelf nog foto’s en video’s kunnen maken met mijn eigen camera! Geweldig, zou het zo weer doen als het kon! Bij terugkomst lekker gegeten en daarna bijtijds weer naar bed.

15/10 Franz Josef
Vandaag heb ik de Franz Josef Glacier beklommen, ik was voorbereid op de kou: topje, t-shirt, trui, dikke jas, 2 broeken en 2 paar sokken! Ik moet jullie bekennen dat het vandaag een super mooie dag was en dat ik gewoon alles in mijn topje/t-shirt en in mijn 3 kwart broek heb kunnen doen. Lange wandeling van 8 uur, maar zeker de moeite waard! Leuke uitzichten gezien en lekker in nederlands kunnen praten met Luuk. Die ben ik tegen gekomen en reist met een andere organisatie. Ik had de neiging om de helft in nederlands en de andere helft in het engels te praten! Na 5 minuten was dit wel verdwenen. Bij terugkomst kreeg ik te horen van mijn kamergenoten; “ik wist niet dat jij zoveel kon praten”! Tjaaa.. ik praat niet zo heel veel, probeer het natuurlijk wel! Alleen als je de woorden niet weet in het engels, kan ik niet zomaar een heel gesprek beginnen. Wel zeiden ze dat ik meer spreek dan de eerste week en dat ze merken dat het steeds beter gaat, fijn om te horen toch! Ze zijn ook heel aardig, Lotte zegt ook; “Neem je tijd!”, als ik het even niet weet. Vandaag lekker een pizza op! Morgen reizen we weer verder.

16/10 Franz Josef - Makarora
Onderweg gestopt bij watervallen en The Blue Pools. We hebben een barbecue-lunch gehad op het strand, jammer dat er ook erg veel zand tussen zat! Vandaag veel in de bus gezeten en aangekomen in het hostel zat ik er even door heen. Het was gewoon niet mijn dag en de hele weg in de bus werden er verhalen verteld, maar ik kon het niet volgen! Iedereen had de grootste lol, maar ik snapte het echt niet. Het diner was goed, maar na het diner ben ik gelijk mijn bed ingedoken om mijzelf even terug te trekken van de rest en even mijn ogen te kunnen sluiten. Aangezien er karaoke was in de avond, ben ik na 2,5 uur weer terug gelopen naar de bar. Daar nog even een uurtje gezeten en daarna mijn bed weer in, heerlijk geslapen.

17/10 Makarora - Queenstown
We zijn gestopt bij The Blue Pool, lekker een wandeling kunnen maken. Helaas zijn we opgestaan met regen, maar naarmate we Queenstown naderde werd het weer een stuk beter. We zijn gestopt bij The Bungy Bridge, alleen Nick (hij is in opleiding voor toerleider) sprong hier vanaf. Ik heb de kaarten voor morgen gekocht, dan doe ik samen met Stephanie The Swing in tandemsprong. In Queenstown zijn we achter internet gedoken, even naar de supermarkt en daarna met zn allen naar een bar waar je je eten gratis kreeg als je je drinken kocht. Voor 6 dollar = 3,20 euro had ik mijn drinken en een gratis barbecue. Daarna het nachtleven ingegaan, veel gelachen en gedronken. Zo leer je elkaar op een andere manier kennen. Rond 1uur lag ik in bed.

18/10 Queenstown
Ik was mee uitgevraagd voor een breakfast in Queenstown samen met Lotte en Daniel, dit was alvast voor mijn verjaardag. Heel lief natuurlijk! Lekker gegeten en over van alles en nog wat gesproken, vooral over duiken gesproken aangezien we dat morgen gaan doen. Met Stefanie ben ik Queenstown ingeweest en om 14.30uur zijn wij de bus ingestapt voor onze jump. Eerst de swing gedaan, erg veel gelachen en met name ook lekker hard geschreeuwd! Frans, (onze chef) hebben we opnieuw ontmoet in Queenstown en ook hij was met ons mee. Frans en Stefanie deden ook de Bungy, ik mocht mee naar het platform van glas om foto’s te maken. 143M hoog! Ik wist dan nu ook heel zeker dat ik absoluut geen jump wilde maken! In de avond soep en brood gegeten en verder lekker lui gedaan.

Ohwjaa..
Mam; ik heb mijn tandenborstel gevonden op dag 10!
Jeroen; het proppen werkt, het verbaast me dat ik alles steeds weer in mijn tas krijg!
Verder gaat hier eigenlijk alles goed, mijn gezichtje is wat aan de rode kant!

Super lief dat iedereen wat achterlaat op de site!

  • 15 Oktober 2010 - 06:54

    Luuk Meulenbroek:

    Hey hey,

    Ff een berichtje vanuit de andere kant van het hostel ^^

    Als we elkaar niet weer spreken dan nog veel plezier met je reis

  • 15 Oktober 2010 - 08:12

    Danny:

    Hoi Annelieke,

    Leuk allemaal te lezen. Veel reisplezier!

  • 15 Oktober 2010 - 09:13

    Peter:

    Hoi Annelieke,
    Wat een geweldige ervaring doe jij op.
    Ze laten je echt Nieuw Zeeland zien en sparen je niet.
    Ik ben nu in mijn hotel en wordt om 18:15 opgehaald om uit eten te gaan.
    Om 23:45 vlieg ik weer vanuit Singapore naar huis.

  • 15 Oktober 2010 - 09:40

    Michiel:

    Allemachtig wat een mooie foto's en belevingen.

    Lees je berichten met plezier!

    groeten Michiel

  • 15 Oktober 2010 - 11:08

    Ingrid:

    Leuk om je belevingen weer te volgen! lekker blijven genieten hoor!
    Dikke kussen van je 3 neefjes

  • 15 Oktober 2010 - 11:28

    Jeroen:

    haha natuurlijk lukt het proppen altijd:D
    zo nu ik ff weekje vakantie :P

    veel plezier x

  • 15 Oktober 2010 - 11:46

    Mama:

    hoi, lieverd
    Fijn om weer wat van je te lezen. En wat een mooie foto's. Gelukkig dat alles zo goed gaat.
    Geniet er maar van.
    Ik vier mijn vakantie wel thuis!
    KusXXXXXXXXXXX

  • 15 Oktober 2010 - 13:29

    Maaike:

    Woow meid, wat een geweldige avonturen zeg!! Vooral dat skydiven, super stoer zeg..
    Je foto's zijn ook echt prachtig!
    Genietze verder ;-)

    Liefs, xx

  • 15 Oktober 2010 - 14:10

    Theresia:

    Wat een ontzettend mooie en leuke foto s zeg . ebn nu op mijn werk dus houd het kort Groeten!!!!

  • 15 Oktober 2010 - 14:51

    Kevin:

    Super vet zeg wat een fotos ik kom naar australië in december hahahahaha wacht alweer op de volgende blog groeten kev

  • 15 Oktober 2010 - 16:38

    Evelien:

    Hoooii zus,
    Wat leuk om je verhaal te lezen. Je krijgt zo wel alle mooie plekjes van Nieuw-Zeeland te zien. Geniet er lekker van!!

    Kus

  • 16 Oktober 2010 - 12:09

    Henk-heleen Buwalda:

    hoi nicht,
    Wat een verhaal met leuke, spannende , koude en lekkere ervaringen.
    Pas goed op jezelf en geniet verder. groet van ons en van oma de Waaij

  • 16 Oktober 2010 - 18:25

    Marjan:


    Hoi Annelieke,

    Geweldig mooie foto's, hoop dat er nog veel mooie bijkomen. Zo leuk om te lezen over alles wat je daar meemaakt. Veel dingen die je nooit eerder gedaan hebt, super hoor!!!

    Hier is de herfstvakantie begonnen met veel koude wind, maar gelukkig wel een zonnetje.

    Have fun. Je bent een kanjer.

    Dikke kus Marjan en liefs van Irene , Wim en de jongens.

  • 19 Oktober 2010 - 12:19

    Yvonne Moeder Kim:

    Hoi Annelieke,
    Zo te lezen en aan de foto`s te zien heb jij het geweldig naar je zin.
    Geniet er lekker van. groetjes yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Een Dikavontuur van 4 maanden!

Yes

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Home Sweet Home

24 Januari 2011

Kangaroo Island

23 Januari 2011

Canberra - Adelaide

09 Januari 2011

Sydney

02 Januari 2011

Oud en Nieuw in Sydney!
Annelieke

Hallo allemaal, Via deze site kunnen jullie al mijn reizen volgen. Dit is nog maar het begin, in de loop der jaren hoop ik veel meer reizen te kunnen gaan maken en hier te posten. Ik hoop er een leuke/intressante site van te maken van alle reizen die ik gemaakt hebt. Veel leesplezier! Annelieke

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 60892

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australië & Fiji 2014

29 Augustus 2013 - 27 September 2013

Australië 2013

29 September 2011 - 28 Oktober 2011

Thailand 2011

28 September 2010 - 28 Januari 2011

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Landen bezocht: