Waiheke Island - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Waiheke Island - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Waiheke Island

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

28 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

26/27/28-10
Nu mijn Nieuw-Zeeland tour is afgelopen, bevind ik mij weer in Auckland. Aangezien ik echt niet wist wat ik hier 5 dagen lang kan doen, ben ik richting de haven gelopen en heb ik een ticket voor de ferry gekocht. Ik ga naar Waiheke Island! Ik heb de ferry van 10uur gepakt, zodat ik lekker de hele dag daar kon doorbrengen. Met mijn tassen op naar de ferry en daar met een ander koppel aan de praat geraakt. Zij wilden weten waar ik allemaal al geweest was en wat ze echt moesten zien in Nieuw-Zeeland. Aangezien ik inmiddels wel aardig engels kan spreken heb ik mbv mijn tourplanner laten zien waar ik geweest was en wat er allemaal te doen was. Daarna bleek dat ze in het zelfde hostel als mij wilden verblijven, met z’n 3en de bus gepakt en op naar het hostel. Stappen we bij de bus uit, nog even snel gevraagd welke kant we opmoesten, blijkt het dat we echt een super lange trap op moesten lopen! Ik heb de treden niet geteld, maar het was zwaar! Zelfs zonder mijn backpackerstas was het nog zwaar! Het hostel was super! De beste douche die ik tot nu toe had gezien, een uitzicht om jaloers van te worden en het strand was onder aan die lange trap! Bij aankomst lekker naar het strand gelopen, een boek gelezen, met de voetjes door het water gelopen en lekker muziek geluisterd. Het is een ideaal eiland om even lekker helemaal tot rust te komen, dat heb ik dan ook lekker gedaan. In de avond had ik nuddels op, die had ik nog steeds over en aangezien ik toch geen voedsel mee kan nemen naar Australië, heb ik het maar opgegeten. In de avond ben ik bijtijds in bed gestapt, een kamergenoot had vandaag werk gevonden in een restaurant en was pas om 1uur thuis. Helaaaas.. nu was ik weer wakker.
De volgende ochtend een heerlijke douche genomen en daarna richting de bus. Ik heb een buspas voor de hele dag gekocht, zodat ik het hele eiland kon verkennen. Dit ging niet helemaal zonder zorgen, want ik had geen tijdentabel. Eerst een half uur moeten wachten op de eerste bus, maar er stonden wat oudere dames en ik vertelde dat ik naar Rocky Bay wilde.. ’Maar kind, op jou leeftijd deed ik dat lopend’. Okee.. ze vertelde hoe ik moest lopen, maar ik vroeg het nogmaals aan iemand anders en die zei: ’Veelte gevaarlijk om te lopen! Geen normaal voetpad en de wegen gaan van hoog naar laag! Je zal echt de bus moeten pakken’! Fijn! Ik toch de bus maar genomen, ik moest ergens overstappen, geen probleem dacht ik. Blijken dat de bussen maar 1x in het uur rijden, ik zat al 1uur en 20 minuten te wachten op mijn bus en had besloten om de eerst volgende bus in te stappen. Ik wilde toch iets meer zien dan het bushokje. Terwijl ik dat doe en de bus weg rijdt, kom ik er achter dat ik eigenlijk dezelfde weg terug pak naar het hostel! Ik weer uitgestapt en dat betekende dat ik aan de andere kant van de weg nogmaals een half uur kon wachten op de volgende bus. Er stopte iemand aan de kant van de weg en die vroeg of hij mij kon helpen en of ik mee wilde rijden? Ik vroeg waar die meneer (Steve) naar toe moest en ik had gezegd dat ik graag mee wilde rijden. Ik ben nu afgezet aan de andere kant van het eiland. Prima, dan beginnen we gewoon daar. ( Jammer dat er een flesje water had gelekt op de bij rijstoel, nu was mijn broek zeiknat! ) Eerst wat winkels bekeken en daarna weer een bus ingestapt om richting Palm Beach te rijden. Leuk strandje waar ik rondgelopen heb. ( Ja... je hebt dan een uur de tijd, dan komt de volgende bus weer!) Opnieuw naar de bushalte en nu door naar Rocky Bay! Uitgestapt en eigenlijk was er niet zoveel te zien, het uitzicht was super, maar het strand was geen strand, alleen maar stenen. Aangezien de bus 20 minuten pauze had, kon ik met dezelfde bus weer verder richting mijn hostel. Iets eerder uitgestapt, zodat ik nog lekker op het strand kon liggen en een boek kon lezen. Daarna uiteten geweest bij een strandtent, spareribs met frietjes! Raar om er alleen te zitten, maar ik heb geen zin om constant te koken, het blijft wel vakantie natuurlijk! Bij terug komst in het hostel kom ik iemand tegen die ik echt vanaf dag 1 al 5 keer ergens tegen was gekomen, mee aan de praat geraakt en de hele avond mee gesproken! Bleek dat we ook nog op dezelfde kamer sliepen. De volgende dag, nadat ik mijn douche had genomen lag er een briefje op mijn bed. Ze was er al vandoor om een wandeling te maken, maar ze wilde mij nog wel heel veel succes wensen met de rest van mijn trip! Om 10uur moest ik mij uitchecken, dit netjes gedaan en daarna met mijn tassen richting het strand. Het weer was super en ik wilde niet te vroeg terug zijn in Auckland. Lekker mijn boek verder gelezen en daarna de bus gepakt om richting de bibliotheek te rijden, ik hoorde namelijk dat je daar gratis internet had. 30 Minuten gratis gebruik van gemaakt en daarna richting de ferry, terug naar Auckland. Aangezien ik meer geld over had dan dat ik van plan was om uit te geven, heb ik gekozen om iets meer neer te tellen voor een kamer. Ik heb nu een 4persoonskamer, maar ik slaap hier alleen, met een douche en een eigen wc er in. Auckland zelf nog even in geweest om toch iets aan souvenirs te halen, vind ik toch wel leuk! 2 T-shirts gehaald en nog een sleutelhanger. Kan ik die mooi nog gebruiken in Australië. Mijn tas is helemaal heringericht, zodat de zomerspullen nu iets meer naar boven liggen en mijn winterspullen wat meer naar onderop. Stefanie liet mij namelijk weten dat het rond de 35 graden is! Ik kan niet wachten!

Na 23 dagen met een tour te hebben gedaan, is het zelf ondernemen dan begonnen! Raar om alles in je eentje te doen, maar ik merk wel dat je makkelijk mensen ontmoet en contacten maakt! Zo alleen voel ik mij ook helemaal niet.

Ik krijg nog steeds lieve smsjes binnen van vrienden die aan me denken en dat doet me zeer goed! Ook de reacties op mijn blog zijn erg fijn om te lezen! Bedankt allemaal!

  • 28 Oktober 2010 - 06:58

    Evelien:

    Hoooii Liek,
    Het is een ontzettend mooi land, dus geniet er maar van. Vanavond (voor ons) ga je vliegen naar Australië. Een goede vlucht en we horen snel van je! Kus, Evelien

  • 28 Oktober 2010 - 16:55

    Vief:

    een hele fijn vlucht dan maar....enne op naar Australie......

  • 28 Oktober 2010 - 17:35

    Mama:

    Hoi, meid.
    Ja, een kwart van je reis is al voorbij, wat gaat dat snel.
    Ik ben benieuwd hoe het je in Australië gaat bevallen, zo "alleen".
    Een goede vlucht en tot horens.
    dikke kus

  • 28 Oktober 2010 - 18:52

    Dimphy:

    Hoi Annelieke,
    ik heb al je NZ verhalen gelezen hoor. Ben dus ook benieuwd naar je volgende avonturen in Aussie. Veel plezier daar en geniet van de warmte (of hitte!)

  • 28 Oktober 2010 - 18:58

    Ingrid:

    Hoi Annelieke,
    Het eerste stukje van je avontuur zit er alweer op ...Nu ga je echt zelf op pad. Heel veel plezier!
    tante Ingrid

  • 28 Oktober 2010 - 19:07

    Marjan:

    Na al je belevingen in NZ, nu op naar de warmte van Australië. Zal anders worden maar vast ook heel bijzonder en mooi. Geniet ervan.

    Wij kijken al uit naar je volgende verslag en mooie foto's.

    Liefs uit Rockanje we denken aan je.

  • 29 Oktober 2010 - 17:04

    Nathalie:

    He meissie,

    Wat ben ik trots op je!!!
    Fijn dat je engels beter gaat en dat je het zo naar je zin hebt.

    Geniet ervan.

    Liefs

    Nathalie

  • 30 Oktober 2010 - 07:39

    Nico:

    Zo Annelieke mooi allemaal eweer gezien en gedaan en nu op naar het echte avontuur.......;)
    Veel succes en plezier in Aussie gewenst.

  • 30 Oktober 2010 - 12:04

    Sunny:

    Hi Lieke, I have taken the time to all your reports once read quietly. Really great. Very nice to read that you have so much fun.
    Tomorrow is my son birthday, he will than 1 year. I know you probably do not have the chance to contact me. But that does not matter. I wish you a lot of fun. And we see each other under the stars.

    Greetings, Sunny

  • 31 Oktober 2010 - 16:35

    Theresia :

    Annelieke heel veel succes in Australie
    Wat gaat de tijdtoch snel zeg Je ben al ruim een maand weg
    groeten

  • 01 November 2010 - 12:28

    Henk-heleen Buwalda:

    Hoi annelieke,
    Nieuw-Zeeland was een mooie, leerzame en sportieve ervaring voor jou..... nu Australie..op naar de kangoeroes!!!
    succes met alles en kan je de handdoeken goed gebruiken?

  • 05 November 2010 - 12:48

    Anja :

    Hallo Annelieke
    Zo te zien heb je het prima naar je zin. Vooral genieten van wat je hebt gedaan en wat je nog gaat doen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Een Dikavontuur van 4 maanden!

Yes

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Home Sweet Home

24 Januari 2011

Kangaroo Island

23 Januari 2011

Canberra - Adelaide

09 Januari 2011

Sydney

02 Januari 2011

Oud en Nieuw in Sydney!
Annelieke

Hallo allemaal, Via deze site kunnen jullie al mijn reizen volgen. Dit is nog maar het begin, in de loop der jaren hoop ik veel meer reizen te kunnen gaan maken en hier te posten. Ik hoop er een leuke/intressante site van te maken van alle reizen die ik gemaakt hebt. Veel leesplezier! Annelieke

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 60895

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australië & Fiji 2014

29 Augustus 2013 - 27 September 2013

Australië 2013

29 September 2011 - 28 Oktober 2011

Thailand 2011

28 September 2010 - 28 Januari 2011

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Landen bezocht: