Tour Nieuw-Zeeland deel 2. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Tour Nieuw-Zeeland deel 2. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Tour Nieuw-Zeeland deel 2.

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

25 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

20/10 Queenstown – Doubtful Sound
Veel regen, regen en regen! We zijn de boot opgestapt in Doubtful Sound om te kijken bij de Fiordland National Park. Onderweg zeehonden gespot en cluedo gespeeld. Toen de boot stil kwam te liggen zijn we wezen kajakken in de regen! Ja, ik vroeg me ook af waarom, maar het was gratis en met een grote groep is het altijd lachen! Het diner was goed verzorgd, prima gegeten. Ik heb mijn boek lekker uitgelezen en aangezien er nog 4 andere Nederlanders aanboord zaten, heb ik mijn boek aan hen mee gegeven. Natuurlijk nog even een babbeltje gemaakt voor dat ik mijn bedje in stapte.

21/10 Doubtful Sound – Central Otago
Goed geslapen op de boot, ontbijt was weer super geregeld. Vandaag regende het minder hard, je kon nu meer genieten van de natuur. Terug bij de bus hadden we een lange rit voor de boeg richting Central Otago. Hier hebben we eerst curling gespeeld! We kregen een video te zien en toen dacht ik; ‘Wat doen we hier..’, maar toen we de baan opstapte moet ik zeggen dat het best wel grappig was! Veel lol gehad en natuurlijk gewonnen met Stefanie en Nick. Daarna richting een café wat trouwens ook gelijk onze overnachtingsplaats was. Voor het avondeten kregen we stroganoff, niet helemaal mijn ding, maar wel netjes mijn bordje leeg gegeten. Ook was het de laatste avond voor Nick, die hebben we nog even bijzonder in het zonnetje gezet zodat hij ons niet meer zal vergeten!

22/10 Central Otage - Christchurch
Vanmorgen zijn we de mountainbikes opgestapt en mochten we 32km fietsen. Mooie en vlakke route tussen bergen en schapen. De weg was erg hobbelig, maar het was wel even lekker! Na de route konden we weer 4,5 uur in de bus zitten om richting Christchurch te rijden. We verbleven weer in hetzelfde hostel als op de heenreis. We zijn uiteten geweest, lekker een pizza genomen! Daarna hebben we afscheid genomen van een aantal personen uit de groep.

23/10 Christchurch - Wellington
De hele ochtend in de bus gezeten om de ferry te pakken in Picton naar Wellington. In de avond kon je mee naar een rugbywestrijd, maar aangezien ik dit al gedaan had in Auckland had ik niet echt zin om nog een keer te gaan kijken. De prijzen waren hoog en ik was best toe aan een avondje niets doen. Lekker lui geweest.

24/10 Wellington - Auckland
Om 7uur al vertrokken en om 17uur in Auckland aangekomen, erg lange dag in de bus. Wel in het gezelschap van Lucky! Bij aankomst in ons hostel zijn Stefanie en ik ons kapot geschrokken. We kregen een kamer toegewezen voor 8 personen ( daar hadden we om gevraagd ), maar toen we de deur openden zag je nauwelijks waar je kon lopen en was het zoeken naar 2 lege bedden. Van 1 bed was het duidelijk dat het vrij was, maar van het andere bed niet. Volgens kamergenoten was het bed vrij en we hebben onze tassen er opgezet. Daarna gelijk de wasmachine in beslag genomen, want het werd weer tijd voor een wasje. Bij terugkomst in de kamer kreeg ik te horen dat het bed niet vrij was en alle spullen waren op de grond gelegd. Wij naar de receptie om te vragen voor een andere kamer, dit is gelukt. We hadden nu een 8 persoonskamer, maar we sliepen lekker samen! Heerlijk! Even geen last van anderen mensen. In de avond hadden we afgesproken met Matteo. Hij deed het noordereiland samen met ons. Hij had leuke verhalen over zijn werk. Even wat gegeten en daarna wat gedronken. Aangezien Stefanie al om 4uur de bus moet hebben om haar vliegtuig te halen, zijn we bijtijds in bed gestapt. Ik had aangegeven dat Stefanie mij wakker mocht maken zodat ik haar gedag kon zeggen, dit heeft ze dan ook netjes gedaan.

  • 25 Oktober 2010 - 15:16

    Mama:

    hoi,daar
    leuk om weer een verslag te lezen.
    Wat een beleving allemaal zeg?
    Geniet ervan, hoewel het nu anders zal gaan worden.
    kusXXXXXXXXX

  • 26 Oktober 2010 - 10:31

    Leo:

    Nou nou, toe maar, wat een belevenissen. Jaloeeeeeeeeerssss!
    En is jouw Italiaans inmiddels ook al wat beter geworden?
    Hug, Leo

  • 26 Oktober 2010 - 11:07

    Joyce:

    Hey Lieke,

    wat leuk om al je verhalen te lezen zeg, en ben hel blij dat je het erg naar je zin hebt.

    Voor je het weet benje alweer thuis joh hihiih.

    Noh heel veel plezier daar en we houden je in de gaten!!!

    Dikke kus de buurtjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Een Dikavontuur van 4 maanden!

Yes

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Home Sweet Home

24 Januari 2011

Kangaroo Island

23 Januari 2011

Canberra - Adelaide

09 Januari 2011

Sydney

02 Januari 2011

Oud en Nieuw in Sydney!
Annelieke

Hallo allemaal, Via deze site kunnen jullie al mijn reizen volgen. Dit is nog maar het begin, in de loop der jaren hoop ik veel meer reizen te kunnen gaan maken en hier te posten. Ik hoop er een leuke/intressante site van te maken van alle reizen die ik gemaakt hebt. Veel leesplezier! Annelieke

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 60939

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australië & Fiji 2014

29 Augustus 2013 - 27 September 2013

Australië 2013

29 September 2011 - 28 Oktober 2011

Thailand 2011

28 September 2010 - 28 Januari 2011

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Landen bezocht: