Mijn verjaardag! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Mijn verjaardag! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Mijn verjaardag!

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

23 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

19/10 Queenstown
Vanmorgen wakker gezongen door mijn kamergenoten. Eerst in het engels, daarna in het frans (Stefanie), toen in het noors (Ingeborg)! Erg leuk natuurlijk! Kom ik in de ontbijtzaal wordt ik nog eens toegezongen in het deens (Daniël en Lotte), mijn dag kon niet meer stuk! Tijdens mijn ontbijt belden mama, papa en Jeroen mij! Erg leuk, want het was in Nederland nog helemaal geen 19 oktober.
Ik had mijzelf 3 duiken cadeau gegeven voor mijn 22ste verjaardag, ik wilde toch iets aparts doen en dit was de kans. Samen met Lotte heb ik dit gedaan, zij heeft ook haar advanced. Ik mag Lotte erg graag, dus dit was een kans die ik moest pakken. We werden opgepikt en meegenomen naar hun huis, daar zit ook gelijk een schuur met alle spullen die ze hebben voor het duiken. Ze waren lid van Padi, dus ik ging er vanuit dat alles goed zou komen. Hij vertelde ons dat we vandaag 3 duiken zouden maken en hoe het schema er uit zag. De eerste duik hebben we gedaan in droogpak, dit had ik nog niet eerder gedaan en was best zenuwachtig. Maar alles werd duidelijk en goed uitgelegd! ( Ja.. ik snapte het echt!!! ) en daarna zijn we 1 op 1 het water in gegaan. Het water is momenteel 9 a 10 graden, niet meer. Blij toe dat we eigenlijk in droogpak gingen en ik vond het wel leuk omdat het een nieuwe uitdaging was en er onderwater niet zoveel valt te zien in Nieuw-Zeeland. Het ging eigenlijk heel goed! Onze 2de duik hebben we ook in een droogpak gedaan, maar nu hadden we de onderwaterscooters bij ons. Ik weet nu heel zeker dat ik er echt niets aan vind. Dat vond ik die keer met Nico al niet en nu vond ik er weer niets aan. Sorry hoor..... maar het is geen speeltje voor de fun. Onze 3de duik moesten we in een natpak doen en ik vreesde enorm voor de kou! Maar ik moet eerlijk toegeven; ik heb nog nooit zo’n superpak gezien! Het was als het ware een dubbel pak en alles sloot zo goed aan, het zat als gegoten! Daarnaast kwam de kou niet tegen je lichaam, maar zat het tussen de 2lagen in en ik heb het eerder te warm dan te koud gehad! ( Ik had van te voren snel hotpacks gekocht, maar die heb ik echt niet nodig gehad. ) We hebben onze duik driftend gedaan! Echt zo super gaaf! Het leek wel een computerspelletje waar ik me in bevond, want het was echt een kwestie van op volle snelheid stenen zien te ontwijken, zo gelachen!
Nadat we terug reden hebben we de logboeken ingevuld en vertelde de dame dat ze vond dat ik erg goed mijn balans heb en ze wilde weten hoe en waar ik mijn opleiding gedaan had. Een compliment voor mij, maar natuurlijk ook voor jou Walter! Steek die maar in je zak! ;) Ohhhww.. en Nico natuurlijk, want die vindt de tijd om samen met mij te duiken!

Bij terugkomst in het hostel liggen er 3 cadeautjes op mijn bed! Super lief, die heb ik gekregen van mijn kamergenoten. Ik had iedereen gevraagd of ze zin hadden om mijn verjaardag te vieren met een dineetje. De hele groep wilde mee ( inculsief Kerry en Nick mijn reisleiders ), ze waren al eerder die kant opgelopen en waren aan het wachten op mij. Lekker gegeten en daarna kwam de verrassing! Het dessert was een grote cake met 24 kaarsjes erop! Dat was een foutje van mijn gids Kerry! Ondertussen werd er weer gezongen voor mij! Ook kreeg ik een kaart van de hele groep met felicitatie’s en wensen wat geschreven was in hun eigen taal.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik een super verjaardag heb gehad.

Ook dankzij alle lieve smsjes die ik heb mogen ontvangen en natuurlijk over de mail! Bedankt allemaal! Super lief!

  • 23 Oktober 2010 - 09:36

    Mama:

    Hoi, Lieke
    Fijn dat je verjaardag zo leuk was. Hier was het erg stil.
    Oeps: het is wel Deens en Noors of is dit op z'n Engels??( ha, ha).
    Geniet er van hoor! Groetjes ook van de oma's.
    kus mama

  • 23 Oktober 2010 - 13:30

    Nico:

    Lijkt me waanzinnig driftduiken. Weer een stuk ervaring erbij. Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad.
    Geniet van je tour en zorg dat je voldoende foto's maak om na te genieten.

  • 23 Oktober 2010 - 21:17

    Redactie:

    hoi hoi verre reiziger

    We zijn het pbctje aan het maken en we hebben effe een paar foto's gekopieerd van je, en gebruikt in het pbctje.....

    Jij daar nog heel veel plezier...en als we zo alles lezen doe je aardig je best..

    groetjes vief,chiel, chiel,kim, bas

  • 24 Oktober 2010 - 10:31

    Leo:

    Ha nichie!
    Het nadeel van een beetje laat beginnen is dat je een hoop moet inhalen. Aan de andere kant is dat op zich (zeker bij jou) ook wel weer leuk, want wat een grappig reisverhaal. Gaaf dat je het zo naar je zin hebt, kan toch ook niet anders als je die leuke en volgens mij ook indrukwekkende dingen (ik bedoel hier: dingen die indrukken opwekken) beleeft. Een beetje laat ook, maar van harte gefeliciteerd. Een kaartje zal ik niet sturen en een hug krijg je wel weer in Holland bent.
    Have fun mate and see you!
    Leo

  • 24 Oktober 2010 - 14:07

    Jeroen:

    vette foto's
    en die onderwaterscooters lijken me juist vet :O

    have fun

  • 24 Oktober 2010 - 14:26

    Michiel:

    Hi Annelieke,
    Nog de felicitaties natuurlijk van ons! Genoten heb je met reisgenoten!! Michiel vindt je een dappere Dodo, en ik denk gewoon gaaf, lekker genieten!
    Liefs van ons vieren, waarvan een nog in de waterbungalow zit :), liefs Michiel, Reineke en de rest.

  • 25 Oktober 2010 - 04:10

    Luuk:

    Hey hey,
    sorry van het late berichtje, zat hele tijd zonder internet dus kon helaas niet op de dag zelf.
    Nog gefeliciteerd

  • 18 November 2010 - 19:06

    Ruud:

    Begin pas 19 november je reis te volgen en nu nadat ik als alle foto´s heb bekeken die je hebt genomen begrijp ik de uitdaging die je voor je zelf bent aangegaan.
    Ontzettend veel plezier en geniet van al het moois wat jij in werkelijkheid ziet en wij via de foto´s.
    groetjes vanuit Hoogvliet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Een Dikavontuur van 4 maanden!

Yes

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Home Sweet Home

24 Januari 2011

Kangaroo Island

23 Januari 2011

Canberra - Adelaide

09 Januari 2011

Sydney

02 Januari 2011

Oud en Nieuw in Sydney!
Annelieke

Hallo allemaal, Via deze site kunnen jullie al mijn reizen volgen. Dit is nog maar het begin, in de loop der jaren hoop ik veel meer reizen te kunnen gaan maken en hier te posten. Ik hoop er een leuke/intressante site van te maken van alle reizen die ik gemaakt hebt. Veel leesplezier! Annelieke

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 60939

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australië & Fiji 2014

29 Augustus 2013 - 27 September 2013

Australië 2013

29 September 2011 - 28 Oktober 2011

Thailand 2011

28 September 2010 - 28 Januari 2011

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Landen bezocht: