Great Berrier Reef!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Great Berrier Reef!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Great Berrier Reef!!

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

02 November 2010 | Australië, Cairns

Mijn vlucht is goed verlopen van Nieuw-Zeeland naar Australië. Lekker genoten van het zonnetje in mijn gezicht en het prachtige uitzicht. Ook bij aankomst in Australië heb je een schitterende uitzicht van de kustlijn, heerlijk gewoon! Aangekomen op het vliegveld van Cairns, komt er een warmte tegemoet! Pffff... wat is het hier warm en benauwd. Ik ben opgehaald van het vliegveld en daarna moest ik inchecken. De vraag was: Voor hoelang wil je hier blijven? Ik gaf aan dat ik het nog niet zeker weet, omdat ik graag mee wilde met een live a board trip op het Great Berrier Reef. Hier werd gelijk actie op ondernomen en als ik vandaag nog zou boeken voor morgen, dan zou ik zelfs 150 dollar korting krijgen en mijn overnachting was dan gratis! Bingo! Gelijk geboekt natuurlijk, hoe kun je Australië beter beginnen dan te starten in het Great Berrier Reef! De volgende dag werd ik al vroeg opgehaald en om 7uur zaten we al op de boot. Hier kregen we eerst ons ontbijt en werden de kamers verdeeld. Ik was met 32 anderen aan boord. De reis richting het Great Berrier Reef was ziek misselijk... althans, ik voelde me nog redelijk, merendeel ging over zijn/haar nek. Aangekomen daar, kregen we een briefing over onze duik en dan was het eindelijk tijd om het water in te gaan. Ik kreeg een buddy toegewezen, een chinees meisje wat alleen haar open water brevet had. Prima, geeft niets. Toen kwam de vraag wie er behoefte had om bij de eerste duik samen met een gids te duiken. Dat wilde mijn buddy graag. Prima, vaak weten de gidsen ook nog leuke stukjes te vinden. Eenmaal in het water op 2 meter diepte vlucht ze naar de oppervlakte. Ze kreeg water in haar masker en ze wist niet meer wat ze moest doen. Fijn, daar zit ik echt op te wachten! Om de 2 minuten lag ze aan de oppervlakte, het bedienen van een insufflator.. wat is dat? Was blij dat er een gids/instructeur bij was, die kon haar mooi begeleiden. Ik heb ook gelijk aangegeven dat ik een andere buddy wilde hebben voor de overige duiken, al is het maar om haar veiligheid! Dit was gelukkig geen probleem!

De duiken waren super! Zoveel moois gezien onderwater, dat kom je in Nederland echt niet tegen. Het watertemperatuur was rond de 27 graden. We boften met het weer, veel zon waardoor je de kleur meer kunt zien. Helaas komen de kleuren niet helemaal terug op mijn foto’s, maar wat ik beleefd heb kan een foto niet beschrijven! Verder heb ik met haaien en met schildpadden gedoken! Wat een waanzinnige beesten! Bij de ene laatste duik kwamen we 2 schildpadden tegen, hier heb ik een mooi filmpje van gemaakt! Ze waren 1,5 meter voor mijn neus aan het dansen, schitterend gewoon! Tijdens de nachtduiken was er minder actief leven te zien bij het koraal, maar onder de boot was het genieten.

In totaal heb ik 9 dagduiken en 2 nachtduiken gemaakt, zeker de moeite waard geweest! Als ik de kans krijg, ga ik zeker meer duiken hier maken in Australië.

  • 02 November 2010 - 06:45

    Peter:

    Hoi Annelieke,
    Wat een mooie foto’s wel jammer van de kleuren, dat kan je alleen oplossen met dure verlichting.
    Een goed besluit om die reis van 9 dagen te boeken.
    Groetjes uit Zagreb.

  • 02 November 2010 - 09:28

    Mama:

    Wat een supermooie foto's.
    Fijn dat je die camera had gekocht.
    Hun hele belevenis. Papa zal wel jaloers zijn.
    Geniet maar hoor, wij gaan wel werken.
    dikke kus XXXXXX

  • 02 November 2010 - 10:27

    Vincent:

    Heey Lieke!
    wat een mooie foto's zeg!! en met haaien zwemmen, gezellig joh :P de nieuwe Steve Irwin? xD
    Veel plezier in Darwin de komende negen dagen!

    Nog geen koala's/kangoeroes gezien? :P of moet dat nog komen ;)

    xx
    Vincent

    p.s. ook de groetjes van mijn ouders :P

  • 02 November 2010 - 14:17

    Marian Hogendoorn:

    Hoi Annelieke jemig wat heb jij een al een hoop gedaan en gezien. Wat een waanzinnig mooie foto's en video's.Ik ben jaloers op je hoor. Maar ik zou niet zo'n avontuur aandurven in mijn eentje hoor, ja je ontmoet wel een hoop mensen, maar je moet toch een hoop alleen regelen ook als er iets niet goed gaat.Ik heb al je reisverslagen nu pas gelezen, want ik wist niet dat dit kon. Vincent heeft mij die link gegeven, dus vanaf nu ga ik je volgen hoor.
    Groetjes en nog heel veel plezier
    Marian Hogendoorn (zoals je al begreep denk ik de moeder van Vincent)

  • 02 November 2010 - 19:43

    Bert P:

    Hey Annelieke,

    Begin een beetje jaloers te worden!!! Groetjes uit Hoogvliet!

  • 02 November 2010 - 22:30

    Dimphy:

    Hoi Annelieke,
    gave foto's van de onderwaterwereld hoor! Maar nu ook genieten van alles boven water hoor, want dat is ook erg mooi daar!
    Grts

  • 02 November 2010 - 22:39

    Marjo:

    Nou ik vind de foto's toch wel erg mooi hoor en het filmpje van de schildpadden is ook erg leuk!!
    veel plezier in Darwin, daar ben ik helaas niet geweest dus ik ben erg benieuwd hoe je het daar vind. De omgeving van Ayers Rock waar je later heen gaat vond ik erg bijzonder !!! Sla Kings Canyon en de Olgas niet over !! Veel plezier nog !! Groeten van Marjo

  • 03 November 2010 - 09:45

    Nico:

    Waaaaaannzzzinnniigggggg.
    Dit is heel wat anders dan Oostvoorne. Wat een zicht en een vissen. Geniet ervan en maak nog maar veel meer mooie foto's.Ik ga wel in het zwembad duiken ;)
    Geniet van je 9 daagse tour....

  • 03 November 2010 - 15:36

    Vief:

    jeetje wat een foto's.....zeker wel blij met de camara...
    Je onderneemt anders wat...Kijk je wel uit met die haaien en krokodillen...
    veel plezier, en de groeten uit Spijkenisse

  • 04 November 2010 - 20:12

    Marian:

    Hoi Annelieke,

    De onderwaterfoto's zijn mooi en je filmpje van je twee vrienden is helemaal leuk.
    Geniet nog van je reis,hoop dat je nog veel duiken kan gaan maken.

    gr Marian

  • 05 November 2010 - 08:10

    Henk-heleen Buwalda:

    Hoi annelieke,
    Ja wat een onderwaterbelevenis!

    Ik heb vele schildpadden maar ben jaloers op die van jou! groet tante Heleen

  • 08 November 2010 - 21:37

    Esther:

    Hey Annelieke, wat een gave foto's zeg! Ben jaloers! Veel plezier nog, maar dat zal wel lukken!

    xx Es

  • 11 November 2010 - 12:50

    Simon:

    Hoi globetrotter,

    Goed bezig! Leuk om je te volgen. Veel plezier nog!

    groeten

  • 12 November 2010 - 16:21

    Theresia:

    Je maakt Nico wl jalours hoor me al da duiken! Geef niets hoor geniet er maar van....groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Een Dikavontuur van 4 maanden!

Yes

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Home Sweet Home

24 Januari 2011

Kangaroo Island

23 Januari 2011

Canberra - Adelaide

09 Januari 2011

Sydney

02 Januari 2011

Oud en Nieuw in Sydney!
Annelieke

Hallo allemaal, Via deze site kunnen jullie al mijn reizen volgen. Dit is nog maar het begin, in de loop der jaren hoop ik veel meer reizen te kunnen gaan maken en hier te posten. Ik hoop er een leuke/intressante site van te maken van alle reizen die ik gemaakt hebt. Veel leesplezier! Annelieke

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 60893

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australië & Fiji 2014

29 Augustus 2013 - 27 September 2013

Australië 2013

29 September 2011 - 28 Oktober 2011

Thailand 2011

28 September 2010 - 28 Januari 2011

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Landen bezocht: