Tour Down Under van Darwin naar Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Tour Down Under van Darwin naar Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Tour Down Under van Darwin naar Alice Springs

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

14 November 2010 | Australië, Alice Springs

4/11 Cairns - Darwin
Om 9uur werd ik al opgehaald voor de airport shuttle bus, dit was een half uurtje rijden vanaf het hostel waar ik mij bevond. Bij het inchecken kreeg ik te horen dat ik alleen een ticket had voor handbagage! Balen natuurlijk, denk je een goedkoop ticket te hebben en dan mag je als nog 80dollar neerleggen voor je tas. Ik kon hem moeilijk achter laten natuurlijk! Na het inchecken 3 uur moeten wachten voordat we konden instappen. Het was een klein vliegtuigje en het maakte te veel lawaai, ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet echt een prettige vlucht vond. Aangekomen in Darwin kon je de temperatuur verschillen goed merken, hartstikke benauwd! Weer een airport shuttle bus gepakt om richting het hostel te rijden. In de bus ontmoet ik een Nederlands gezin met 3 kinderen, ( 1,5 / 3 / 8 jaar oud ) zij maken een reis voor 3 maanden door Australië. Ik neem mijn petje daar voor af! In mijn hostelkamer in Darwin aangekomen ontmoet ik 2 heren. Chris ( 41jaar, uit Engeland) en Dieter ( 43jaar uit Duitsland), zij blijken ook in dezelfde tour te zitten als mij. Ze waren bezig om hun tas in te pakken voor de komende 3 dagen, want we mogen maar een bepaald gewicht meenemen en de rest moet je achter laten in de storage van het hostel. Dieter was hier al een paar dagen en heeft ons meegenomen om de mooiste plekjes te showen en we hebben bij de zonsondergang gekeken. Ook beschikte hij over free meal bonnen, daar hebben we gebruik van gemaakt! Super lekker gegeten, wat mij zelfs verbaasde.

5/11 Darwin – Mary River
Helaas heb ik slecht geslapen, de airco stond op 19graden en het was gewoon erg koud en de flow stond precies op mij gericht. Met 15 personen zijn we weggereden richting Mary River. Onze eerste stop was een demonstratie van de Wulna People. Zij lieten horen wat voor geluiden je uit boomstammen kunt halen en hoe je verschillende kleuren op de stenen krijgt. Daarna gaven 2 dames een demonstratie hoe je manden en tassen kon vlechten en zij vertelden ons dat de verschillende kleuren te maken hebben met het seizoen. Als je meerdere kleuren in een tas wil hebben, kan dat soms wel een paar jaar duren voordat de tas af is.
Op naar de Mary River waar we in een boot zijn gestapt om krokodillen, buffels en gevogelte te spotten. Er was een krokodil wat het water uit kwam omdat er een vogel op de oever stond, erg leuk om te zien. Gelukkig had de krokodil de vogel niet te pakken. Het leverde wel mooie foto’s op. In de middag hebben we een wandeling gemaakt op de Aboriginal Rock at Ubirr, mooi uitzicht over het gebergte gezien. Voor het eerst mag ik in een tent slapen van mijn rondreis.

6/11 Mary River – Kakadu National Park
Vroeg opgestaan en opzoek naar de watervallen, om hier te komen moesten we door een jungle. Hier konden we zwemmen, heerlijk verfrissend! Na een lange rit komen we al vroeg aan bij Kakadu National Park waar we ook zullen verblijven. Een kampvuur gemaakt en daarna kangoeroe- en buffalovlees gegeten. Ik moet zeggen dat de kangoeroe best lekker was, lekker mals vlees. De douche nemen was een enorm avontuur! Er zaten wel meer dan 10 kikkers in de douche en het stikte van de ongedierte. Aangezien je toch de hele dag zweet en gezwommen hebt in verschillende pools, wil je toch je douche nemen. Met de deuren open en ons omkledend in de grote ruimte, sprongen we de douche onder en er ook weer onder uit. Het was niet fijn douchen, maar achteraf wel enorm gelachen. Ik deed dit samen met een meisje uit Duitsland. De wallabies liepen op het kamp, zo gaaf omdat te zien en mee te maken!

7/11 Kakadu - Darwin
Wat een bofkont ben ik ook, zitten er 5 wallabies op mij te wachten als ik naar het toilet loop, gelijk op de foto gezet natuurlijk! Vandaag diverse watervallen bezocht in Kakadu National Park waar we ook weer konden zwemmen. Vroeg aangekomen in Darwin, de eerste 3dagen zaten er alweer op. Een half uur met papa aan de telefoon gezeten zodat ik weer overal van de hoogte was en het thuisfront van mij. Richting de winkels gelopen voor etensware en daarna ergens wat wezen eten. Met Chris nog ergens wat gedronken en terug naar het hostel. Aangezien we de tijd waren vergeten, lag ik laat op bed ( 23.20uur ) en de wekker stond op 04.50uur. Ik was te laat met de douche en het inpakken van mijn tas, mijn wekker maar 15 minuten eerder gezet.

8/11 Darwin – Katherine Gorge
Te vroeg in de ochtend en weinig geslapen natuurlijk. Gelukkig moesten we eerst een heel eind rijden in de bus en had ik de tijd om alsnog wat bij te slapen. Ik had 2 stoelen voor mijzelf, waardoor ik lekker kon liggen. Gestopt bij een Rockwaterval waarbij we lekker konden zwemmen en daarna doorgereden naar Katherine Gorge. Om Katherine Gorge te bezichtigen hadden we alleen de optie om dit door middel van een cruise te doen, dit omdat er krokodillen aanwezig waren. Deze hebben we onderweg dan ook gezien. Ik was opzoek naar krokodillen van 2m of groter, krijgen we krokodillen te zien van nog geen 15cm. De omgeving was mooi en de zon scheen fel, hierdoor zag je de kleuren op de rocks erg goed. Daarna vielen we weer met onze neus in de boter, staat er een wallabie op 2 meter afstand voor mij. We hadden nog een lange rit voor de boeg richting ons kamp, hier had ik lekker de tent voor mijzelf. Na het eten zijn we lang uit op de picknicktafels gaan liggen en hebben we naar de maan en de sterren gekeken, echt super! Sinds vandaag is er ook een Belgische jongen aanwezig, maar ik heb hem in engels laten weten dat ik niet in nederlands wil praten, dit was geen probleem! Aangezien het te warm was, lag ik weer als een van de laatste op bed. Ik word gek van de warmte! De wekker op 5uur gezet, morgen moeten we 700km rijden.

9/11 Katherine Gorge – Tennant Creek
Met veel moeite opgestaan en weer weinig geslapen. Na een uurtje rijden konden we onze eerste duik nemen in een hotpool. Dit was te warm en ik was er dan ook weer snel uitgestapt. Weer de bus ingestapt voor een aantal uren. Je moet je voorstellen dat je rijdt op een lange weg, waar geen eind aan komt. Als je links kijkt zie je allemaal bomen en als je naar rechts kijkt zie je precies hetzelfde. Ik moet toegeven dat ik meer verwacht had van de rit en ook meer wilde dieren zou zien. Dit was een rede om toch mijn ogen weer te sluiten om bij te slapen, ik ben versleten van de slapeloze nachten. We zijn wezen kijken bij de startbaan van Australische eerste international airport, hier een rit opgemaakt en geluncht in Baly Waters outback hostel. Na de lunch moesten we nog 4 uurtjes rijden voordat we op het kamp aankwamen, we verblijven op Juno Horse Farm. Weer rijst met groente en salade. Mama zal vast trots op mij zijn als ze had kunnen zien wat ik allemaal eet! Onderweg hadden we regen en onweer gehad, maar als je in de bus zit maakt het niet zo heel veel uit.

10/11 Tennant Creek – Alice Springs
We mochten vandaag uitslapen, wel tot 6uur! Onderweg zijn we gestopt bij The Devils Marbles. Hier konden we klauteren op rotsen, wat erg leuke en indrukwekkende foto’s opleverde. Geluncht bij The Barrow Creek Pub. Na een lange rit zijn we gestopt bij Tropic of Capricorn. Om 19uur zijn we aangekomen in Alice Springs. Loop ik het hostel binnen, zie ik Kim zitten achter de computer. Nadat Kim zich omdraaide was het even stil, een blik van 5 seconden en daarna kwam de uitbarsting! Zo vreemd om haar hier te ontmoeten, ik wist echt niet waar ze zich zou bevinden. Blijkt zelfs dat zij dezelfde tour doet als mij, alleen dan andersom. Lekker bij zitten praten over van alles en nog wat. Met de groep uiteten geweest bij Annie’s Place, daarna nog verschillende pubs afgelopen voor een drankje. Weer laat in bed, maar ik heb dit maal voor de verandering goed geslapen!

11/11 Alice Springs – Kata Tjuta & Uluru
Vroeg opgehaald en ons eerste stop was op de Camel Farm. Hier heb ik samen met Chris kameel gereden. Het was weliswaar 3 minuten, maar dat was meer dan genoeg! Na 2 stappen voelde ik al dat ik dit niet lang vol zou houden en dan te bedenken dat je ook een tour kunt boeken voor 3 dagen op een kameel! Richting de Uluru gereden en eerst het visitpoint bezocht. We hebben een ronde gelopen rond de Uluru voor 2 uurtjes, gelukkig was het niet te warm en stond er een briesje wind. De lunch was erg laat, pas om 14.30uur! We hebben de zonsondergang gezien bij de Uluru met champagne en snacks. Erg grappig, want alle toeristen die aanwezig waren hadden champagne.
Tijdens het diner werd er een demonstatie gegeven hoe je kunt slapen in een ’swag’. Dit wilde ik wel uitproberen. Buiten onder de sterren en de maan liggen, echt super! Chris sliep naast mij en begon erg te snurken, hierdoor kon ik weer niet slapen. Eerst maar een zetje gegeven, maar dat werkte maar voor 2 minuten. Daarna rond 00.30uur mijn oordoppen opgezocht, want ik had nog geen oog dicht gedaan. Het was erg warm, maar rond 01.00uur kwam er een aardig windje over ons heen. Ik ben helemaal in mijn swag gekropen en in slaap gevallen... voor 20 minuten! Chris maakte me wakker rond 01.30uur, hij vond het niet veilig meer buiten en dacht dat het beter was als we in de tent zouden slapen. Prima, het waaide echt heel hard en de tent ging ook te keer. Wij naar binnen toe, maar doordat het zo hard waaide en ook nog begon te regenen, kon ik weer niet slapen. De deur konden we niet goed sluiten waardoor die 3keer toe open vloog. Begint het ook nog te onweren! Toch nog in slaap gevallen, maar de wekker stond op 3.45uur! Zo zie je maar hoe hard het down under is: One Big Adventure!

12/11 Uluru – Kings Canyon
Vroeg opgestaan om de zonsopgang te bekijken bij de Uluru. Het was erg bewolkt en het begon weer opnieuw te regenen, dit leverde aan de andere kant ook wel mooie foto’s op met de regenboog! Bij het visitpoint hebben we ons gereed gemaakt voor een wandeling, dit hebben we samen gedaan met iemand die in zijn taal de story vertelde over de Uluru en de tekeningen die er op geschilderd staan. Er was iemand anders die het weer vertaalde naar het engels, erg leerzaam! Voor 5 uur lang mochten we weer in de bus zitten, helaas kan ik gewoon niet slapen in een bus, maar toch een uurtje gesmokkeld! Ondanks de kou heb ik toch wel goed geslapen in de tent.

13/11 Kings Canyon – Alice Springs
Om 5uur liep de wekker al weer af. Met vol goede moed zijn we gestart voor een wandeling van 4 uur op de Kings Canyon! De weersvoorspellingen gaven weer dat er 90% kans op regen was, gelukkig hebben wij het droog gehouden. Ik heb echt genoten van de wandeling, wat een super mooie omgeving! Zelfs een kangoeroe gezien, dat blijkt zeer zeldzaam te zijn daar. Maar hij staat op de foto, het is de eerste echte kangoeroe die ik heb gezien hier. Na de wandeling stond er weer een hele rit richting Alice Springs op het programma, ik had totaal geen houding meer in de bus. Gelukkig stoppen we wel regelmatig, maar wat was ik blij toen ik weer in het hostel was. Gelijk de wasmachine weer eens aangezet, dat was wel weer hard nodig. Uiteten geweest met de hele groep, dit moest een goed restaurant zijn volgens onze leiders, maar ik moet zeggen dat ik het niets vond en dat het eten het geld ook absoluut niet waard was. Rond 23.30uur op de kamer, maar nu mocht ik dan ook echt en dan ook echt uitslapen!

Zoals jullie kunnen lezen heb ik weer een aardige belevenis gehad hier. De tour was erg leuk om te doen en weer nieuwe mensen leren kennen. Ik moet zeggen dat ik niet echt een klik kon vinden met iedereen. Ik dacht dat mijn engels slecht was, maar we hadden 4 Spanjaarden en 1 Japansmeisje die totaal geen engels spraken, ze kwamen niet verder dan hun naam en te laten weten dat ze geen engels kunnen spreken en Nice too meet you! Van Chris, een Engelsman, heb ik veel geleerd, hij corrigeerde mij als ik het niet goed zei nadat hij uitgelachen was!
Morgenavond vlieg ik terug naar Cairns waar ik de bus pak naar Mission Beach. Ben benieuwd hoe ik het aan de oostkust ga vinden.

Hierbij heb ik eigenlijk ook nog een klein verzoekje aan alle bloglezers.
Ik ben erg benieuwd hoe het is met mijn neefjes en nichtjes, of de buik van Michelle en Reineke al op ontploffen staan, hoe het op de badminton gaat, duikclub, het maakt mij eigenlijk niet uit waar de foto over gaat. Al is het de kat of de vissen van de buren! Ik zou het erg leuk vinden als iedereen een foto stuurt waar hij/zij zich mee bezig houden momenteel! Ik Ben benieuwd hoeveel foto’s ik ga ontvangen!

Liefs vanuit een regenachtige Alice Springs

  • 14 November 2010 - 08:44

    Peter:

    Ja wat kan je nu nog zeggen, ik wordt er helemaal stil van.
    Hoe is het mogelijk dat je Kim hebt ontmoet en hebben jullie alles in het Engels gedaan?
    Het reistempo was wel ontzettend hoog, ik hoop dat je het de komende dagen wat rustiger aandoet.
    Ben je afgevallen?
    We zullen wat foto’s sturen.
    Liefs Peter

  • 14 November 2010 - 09:16

    Nico:

    Wat een trip, tempo en afstanden die je hebt afgelegd. Ziet er weer waanzinnig uit. Heb je toch maar weer gedaan.

  • 14 November 2010 - 15:03

    Oma De Waaij:

    Lieve Annelieke.
    Ik heb met veel interesse je verslagen gelezen en je foto's bekeken.
    Veel plezier verder en pas goed op, met die gevaarlijke klimpartijen
    Liefs oma,

  • 14 November 2010 - 18:43

    Michiel:

    Lieve Annelieke,

    je hebt er weer een heleboel mooie ervaringen opzitten. Jammer dat je de slaap niet goed kan vinden, maar je blijft genieten en dat is wat je moet doen!
    De buik van Reineke staat inderdaad op ontploffen. Officieel nog 3,5 week, maar wij gaan uit van minder.. ;-)

    We houden je op de hoogte!

    Veel liefs,

    Michiel Reineke en Joey

  • 14 November 2010 - 21:23

    Hildegard:

    Mooi fotos en mooi verslag! Oma was ook helemaal onder de indruk.

    liefs,
    Hildegard

  • 15 November 2010 - 17:42

    Mama:

    Hoi, lieverd
    Fijn om weer een verslag te lezen en je weer aan de telefoon gehad te hebben.
    Wat ben jij een hoop een het beleven!
    Leuke foto's op die grote stenen.
    groetjes mama

  • 16 November 2010 - 20:11

    Marian Hogendoorn:

    Hoi Annelieke, jeetje wat heb je weer een hoop gedaan en gezien. Het lijkt wel of je de hoofdrol speelt in een of andere natuurfilm.Je kunt wel een boek schrijven denk ik als je terug komt. Vervelend dat je zo slecht kunt slapen door vooaral de warmte, nou hier wordt het alleen maar kouder, dus geniet maar van de zon. Hier hebben we de eerste nachtvorst al gehad.
    Veel plezie nog en geniet er lekker van, en blijf vooral van die mooie foto's maken waanzinnig wat je allemaal op de foto zet.
    Groetjes vanuit het koude kikkerlandje.
    Marian

  • 17 November 2010 - 20:04

    Gr. Moeder Van Kim.:

    Hoi Annelieke ,
    Zo te lezen gaat het met jou ook goed,leuk dat je Kim tegen kwam.
    Mooie foto`s leuk verslag zo lees ik 2 x de route en hoort van allebei een stukje. veel plezier nog ,geniet ervan,
    xx Yvonne

  • 07 Januari 2011 - 02:48

    Laura:

    Zooo kik!!! (ben alles een beetje aan het lezen, heerlijke nachtdienst zo!!) Als je terug bent moeten we echt een keer foto's vergelijken!! Wat vond je van de abby's in alice springs of niet zoveel van gemerkt?? X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Een Dikavontuur van 4 maanden!

Yes

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Home Sweet Home

24 Januari 2011

Kangaroo Island

23 Januari 2011

Canberra - Adelaide

09 Januari 2011

Sydney

02 Januari 2011

Oud en Nieuw in Sydney!
Annelieke

Hallo allemaal, Via deze site kunnen jullie al mijn reizen volgen. Dit is nog maar het begin, in de loop der jaren hoop ik veel meer reizen te kunnen gaan maken en hier te posten. Ik hoop er een leuke/intressante site van te maken van alle reizen die ik gemaakt hebt. Veel leesplezier! Annelieke

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 60939

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australië & Fiji 2014

29 Augustus 2013 - 27 September 2013

Australië 2013

29 September 2011 - 28 Oktober 2011

Thailand 2011

28 September 2010 - 28 Januari 2011

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Landen bezocht: