Carins - Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Carins - Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Carins - Townsville

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

21 November 2010 | Australië, Townsville

Ik ben gevlogen van Alice Springs naar Cairns, deze vlucht is goed verlopen en ik kwam laat aan in Cairns. Hier verbleef ik alleen voor de overnachting. Ik heb de Greyhound al voor vroeg in de morgen gereserveerd en ik kwam dan ook rond 10uur al aan in Mission Beach. Hier heb ik voor 2nachten geboekt. Op de dag van aankomst heb ik de ferry gepakt naar Dunk Island samen met een kamergenoot. We hebben daar een wandeling in the rainforest gemaakt van 12km. Erg veel klauter werk! Ook had het veel geregent de afgelopen dagen en was het niet allemaal even makkelijk lopen. De schoenen die ik van oma heb gekregen zien er ook niet meer uit! Sorry Oma, maar ze worden goed gebruikt! Ook had nog niemand de wandeling gelopen die dag, want het stikte van de spinnenwebben. Aan de andere kant was het wel gaaf, slangen die je weg versperren, salamanders die voor je voeten wegschieten, kikkers... te veel om op te noemen eigenlijk! De tweede dag heb ik eerst uitgeslapen, daar was ik nu wel eens aan toe. Daarna richting de supermarkt om tagliatelle te maken, gelijk gekookt zodat ik het daarna voor 2 avonden kan opwarmen in de magnetron. Samen met 2 andere hostelgenoten een 2uur durige wandeling op het strand gemaakt, lekker gebabbeld de hele weg en ondertussen genieten van de wilde zee. Helaas geen internet en geen mobielnetwerk, ik moet zeggen dat als ik niet bereikbaar ben, ik daar toch wel erg van baal!

Met de Greyhound ben ik afgedaald naar Townsville. Hier heb ik 1 nacht geslapen, zodat ik de volgende dag de ferry kon pakken naar Magnetic Island. In Townsville ben ik naar de supermarkt geweest en samen met een kamergenoot een goede klimpartij naar de top voor een skyline! Iedereen zag je daar lopen, de lokale bevolking loopt het naar boven en rent het naar beneden. Ik zou het echt niet kunnen rennen daar! Een stenen en een slechte afdaling. Aangekomen in ons hostel begint het te regenen, gelukkig bijtijds binnen. Vanwege de regen ben ik vroeg gaan slapen.

De ferry gepakt naar Magnetic Island, al om 8.45uur! Al aangekomen om 9.30uur in mijn bungalow. Lekker vroeg zodat ik de rest van de dag hier kon benutten. Ik kwam 2 dames uit Engeland tegen die ik al eerder had ontmoet en zij vroegen of ik mee ging om de Wallabies te voeden. Dit heb ik gedaan! Echt een super moment, ze komen uit je handen eten, echt geweldige beesten. Zou ze zo als huisdier mee willen nemen. Daarna kon ik mijn bungalow pas echt betreden en heb ik mij gereed gemaakt voor een wandeling. Het was bewolkt, goed te doen dan. Het was een klimpartij, waterpartij en wandeling. Van alles wat eigenlijk. Maar het was gewoon heerlijk om te doen. Onderweg nog een wallabie wat van rots naar rots sprong gezien, zo leuk! Gegeten en daarna met een kamergenoot ‘The Forts' gelopen. Hierbij heb je grote kans dat je koala's gaat zien. Het begon al wat te schemeren en we zagen 2keer een koala, maar de foto's waren niet zo heel erg goed waar ik natuurlijk weer flink van baalde. Maar wat een super beesten zijn dat zeg! Lui, maar zo schattig om te zien. We zagen een moeder met een kindje, zo lief! Aangezien we allebei wel baalden van de foto's, hebben we besloten de volgende ochtend vroeg op te staan om de wandeling nog een keer te doen en hopelijk meer koala's te spotten!
Volgende ochtend om 6.15uur de wekker gezet en de bus van 6.35uur gepakt. Het beste om ze te spotten is laat in de middag of vroeg in de ochtend, maar wat is vroeg? Nu weet ik zeker dat het heel intelligente beesten zijn, ze zaten in dezelfde boom in dezelfde houding! Alleen was moeder met kleine nu wel wakker! Bij terugkomst ontbeten en het begon heel hard te regenen. Alweeeer! Het weer kun je niet altijd mee hebben helaas. Ik had mij opgegeven voor een rondleiding in een soort van reptielcentra waarbij er van alles verteld wordt over de dieren daar. Zo heb ik een slang, een baardagaam, een krokodil en nog aan aantal andere dieren vast kunnen pakken. Als toetje was dan de KOALA!! Samen met de koala op de foto, ze voelen net zo zacht aan als een knuffelbeest! Heerlijk om mee te knuffelen, echt knuffelen mag helaas niet, want dan schrikt de koala en zitten de nagels in je. (Ohhh, op de foto kan je wel duidelijk zien dat het een mannetje is.)

Ik heb mijn middag maar benut met het schrijven van kaarten. Daarna dacht ik; wat kan mij het schelen dat het regent, ik ben hier om dingen te ondernemen. Regenjas aangetrokken en naar het strand gelopen, daarna de bus gepakt en weer wezen kijken bij de wallabies, zo lief gewoon! Lekker een stuk over het strand gelopen en daarna terug naar het hostel. Hier kwam ik een Canadees meisje tegen in mijn bungalow, waar ik samen mee uit eten ben geweest op het park. Ik was toch wel versleten en het begon weer te regenen, lekker een douche genomen en daarna gaan slapen. De hele nacht heeft het geregent! Ik heb de ferry terug gepakt naar Townsville en opzoek naar een hostel, bij het eerste hostel hadden ze alleen een 2 persoonskamer voor 29 dollar. Dat vond ik te veel, want ik was daar ook de eerste overnachting voor 24 dollar. Ik ben verderop gaan kijken en hier hadden ze een kamer voor 6 personen voor 23dollar. Prima, ik blijf nu 2 dagen daar in het hostel. Ik wilde nog naar het Aquarium Reef HQ, dat is een groot oceanium. Het zag er wel mooi uit, maar niet echt apart als ik het vergelijk met het oceanium in Blijdorp. Ook moest ik voor vandaag mijn duik herbevestigen die ik voor morgen had geboekt, maar aangezien ik geen zin had om te bellen, mede ook doordat het bedrijf 2 straten verderop zat, ben ik daar naar toegelopen. Krijg ik te horen dat het morgen gaat stormen en dat de golven te hoog zijn en dat ze niet uitvaren. Daar gaat mijn duik naar de SS.Yongala! Deze duikplek schijnt op de top 2 van beste duikplaatsen in Australië te staan. Ik baal nu als een stekker!

  • 21 November 2010 - 09:03

    Peter:

    Hoi Liek,

    Jammer dat het weer niet helemaal meewerkt.
    Wat hebben die Koala’s een hoog knuffel gehalte.
    Dat duiken moet je maar uitstellen tot aan een volgende kustplaats.


  • 21 November 2010 - 09:25

    Mama:

    Hoi, meissie
    Ik heb je verslag weer met bewondering gelezen. Wat ben jij aan het wandelen zeg! Lekker sportief hoor! Mis je niet je fiets en je auto????
    Naast je 2 goudvissen kan er ook nog wel een koala bij hoor!
    Liefs mama.

  • 21 November 2010 - 15:59

    Ingrid:

    Hoi Annelieke,
    Wat een belevenissen weer zeg. En wat heb je weer veel gezien. Zo'n koala lijkt me wel wat. Lucas zegt steeds "aai" en aait ook graag zijn knuffels en ons... dus ... kun je er een meenemen?
    Veel plezier verder!

  • 21 November 2010 - 16:29

    Danny:

    Hoi Annelieke,

    Weer leuk je verslag te lezen. Veel plezier.

    Groet
    Danny

  • 21 November 2010 - 18:09

    Theresia:

    als er dan toch koala s worden uitgedeeld houden wij ons ook aanbevolen hoor!!!!!haha!!!! jammer van je duik maar dat haal je vast wel in hoor groeten vanuit Hoogvliet

  • 21 November 2010 - 20:09

    Marian Hogendoorn:

    Wat een leuk verslag weer.Dik zul je niet worden van al dat gewandel, de meeste mensen komen wat aan als ze op vakantie zijn geweest, maar jij bent denk ik wel afgevallen.
    Gelukkig een dichtgeplakte bek bij de krokodil die je vast hebt getver jij bent ook nergens bang voor geloof ik.
    Nee dan lijken mij die koala's en wallibi's liever hoor.
    Jammer van het weer, maar ja net wat je zegt ik kom om wat te zien, dus regenjas dan maar aan.
    Veel plezier en hopelijk iets beter weer de komende tijd en dat je dan ook die duiken nog kunt gaan maken misschien.
    Groetjes van Marian

  • 21 November 2010 - 22:53

    Lust For Dive:

    He Liek,

    Mooi verslag weer. Echt K*T dat je duiken niet door gaat. Had daar zeker foto's van willen zien. Jammer dat je nu pas donderdag zou kunnen. Tja, als je er verder niets kan doen moet je inderdaad lekker verder reizen.
    Weer heerlijk genoten van je blog en de foto's. Zeg voor mijn zeeaquarium, doe maar een schol juffers, nemo's en een kleine schildpad ;) Kunnen we daar bij de volgende bbq de soep van maken. (Onee ze zijn beschermd ;) )

    Groetjes, uit Puttershoek

    PS: ben je al een leuke knul tegen het lijf gelopen en ben je al divemaster?

  • 22 November 2010 - 11:45

    Marjo:

    Als ik jouw verslagen lees, krijg ik ook zin om weer naar Australie te gaan !! Er zijn nog genoeg plekjes waar ik nog niet ben geweest merk ik al !!!

    En die Koala's zitten in het wild echt goed verstopt, en dan is foto's maken erg moeilijk. Wij hebben toen ook moeten zoeken, later zijn we bij een soort natuurpark geweest, waar de rangers 's morgens bordjes neerzetten bij de Koala's waar ze zitten en omdat die beesten iets van 23 uur slapen per dag, verplaatsen ze zich ook niet heel snel.

    Veel plezier nog, het is bijna zomer daar down under, dus het weer moet beter worden. Hier wordt het alleen maar kouder, eind van de week wordt sneeuw verwacht, brrrrrrrrrrr.

    Groetjes,
    Marjo

  • 22 November 2010 - 17:41

    Nico:

    Zo te lezen en te zien aan de foto's was het weer een fantastische trip en ervaring. Vooral het omgaan met de dieren die we op de foto's hebben gezien. Jammer van het slechte weer bij jou daar, maar niet getreurd hier is het maar 5 graden en verwachten we aankomend weekend de eerste sneeuwvlokken te zien. Jammer dat je je duik niet heb kunnen maken was zeker benieuwd naar je foto's. Verras ons maar weer met waar je nu naar toe gaat en wat je gaat beleven.
    Veel pleizer ;)

  • 23 November 2010 - 16:58

    Vief:

    Wat een verhalen weer, je moet eens aan de boek gaan denken jij....
    En al die foto's dan...je zal er wel een heleboel hebben. Als je weer terug bent gaan we wel op de badminton een scherm regelen kunnen we ze allemaal gaan bekijken....

    Hier is het koud...en de sneeuw wordt ook al verwacht...brrrr

    Veel plezier daar nog

    groetjes Vief


  • 07 Januari 2011 - 02:51

    Laura:

    Het was idd een verschrikkelijke klim in Townsville!!! Echt balen man dat je zoveel regen had (ook wel weer een klein beetje logisch in het regenseizoen maar toch...) En wat ik nu weet wordt het nog erger!! :) snel naar je volgende verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Een Dikavontuur van 4 maanden!

Yes

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Home Sweet Home

24 Januari 2011

Kangaroo Island

23 Januari 2011

Canberra - Adelaide

09 Januari 2011

Sydney

02 Januari 2011

Oud en Nieuw in Sydney!
Annelieke

Hallo allemaal, Via deze site kunnen jullie al mijn reizen volgen. Dit is nog maar het begin, in de loop der jaren hoop ik veel meer reizen te kunnen gaan maken en hier te posten. Ik hoop er een leuke/intressante site van te maken van alle reizen die ik gemaakt hebt. Veel leesplezier! Annelieke

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 60939

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australië & Fiji 2014

29 Augustus 2013 - 27 September 2013

Australië 2013

29 September 2011 - 28 Oktober 2011

Thailand 2011

28 September 2010 - 28 Januari 2011

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Landen bezocht: