Whitsundays & Agnes Water - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Whitsundays & Agnes Water - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Whitsundays & Agnes Water

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

29 November 2010 | Australië, Agnes Water

24/25/26-11
Ik ben aangekomen met de Greyhound in Airlie Beach. Het voelde alsof ik in Salau was beland, hier ben ik 1x met mijn ouders door de stad gelopen, dus ik weet niet eens hoe het daar aan toe gaat, maar de beelden van tmf zeggen al genoeg. De hoge scholen zijn hier net klaar en nu hebben de schoollies een feestweek. Leuk voor hen, maar niet voor mij. Wat een drukte en een gekke werk. Ik heb mijn ticket voor de Whitesunday sailing vandaag al opgehaald, blij dat het doorgaat. Ik sliep in een 17dorm-room, eigenlijk een zolder met 17 bedden bij elkaar. Het verbaasde mij dat ik ook eigenlijk heel goed geslapen heb. Ik lag rustig al om 22uur in bed en toen ik om 3uur 's nachts wakker werd zag ik dat er nog vele mensen niet terug waren van hun stapavontuur. Helaas hebben we ook veel last van regen gehad. Schuilen en schuilen en daarna weer op het strand liggen, want de zon scheen dan weer.

Om 12uur moesten we ons verzamelen bij de boot, het regende en er staat veel wind. Er was ontiegelijk veel storm op komst, dat was al voorspeld! De eerst dag hebben we echt zoveel storm gehad dat zelfs ik me niet lekker meer voelde, maar ik was niet de enigste. Begint het ook nog eens te regen, maar als je wil schuilen, moest je naar binnen en daar wordt je alleen maar misselijker. Op de boot bevonden zich 6 Nederlanders, 12 Duitsers en nog een paar uit andere landen. Totaal met 24 personen en 3 bemanningsleden. Het is mij gelukt om de eerste dag alleen maar engels te spreken, niemand vroeg waar ik vandaan kwam. De Duitsers vroegen het wel, maar daar kan ik moeilijk Nederlands tegen praten.
De eerste dag hebben we gevaren richting Hook Island. Hier hebben we gesnorkeld, het regende waardoor je niet zoveel kleur kon zien. Wel veel vis! De 2de dag zijn we eerst gevaren naar de Whitsundays en daar een wandeling gemaakt naar een uitkijkpunt. Echt super gaaf wat je dan krijgt te zien! Witte stranden en blauwe zee... heerlijk! We hebben een wandeling op het strand gemaakt en daarna ben ik lekker in het zonnetje gaan liggen, tot het begon te spetteren. Onze snorkeltrip was helemaal niets, we zagen alleen maar stenen en dood koraal. Het enige wat wel leuk was, een schildpad! Zulke leuke beesten!

De volgende dag hebben we voor 6.30uur al gesnorkeld, dat was echt super gaaf! Alsof ik een duik maakte in htt Great Berrier Reef! Helaas was mijn accu leeg van mijn camera, geen foto's van kunnen maken. Om 11uur weer terug aan wal. Samen met Sören ( een Duitse jongen ) bij the lagoon gelegen en gezwommen, we moesten beide wachten op onze bus. Nog even gebruik gemaakt van het gratis internet bij de Mac en natuurlijk gelijk mijn lunch daar benut. Mijn bus vertrok om 15.30uur richting Mackaay waar ik aangekomen ben om 17.30uur. De winkels waren al gesloten en ik moest wachten op de nachtbus, die zou komen om 2uur. Had nog even overwogen om een hostel te boeken voor die paar uurtjes, maar ik hoorde dat alles al vol zat, en een hotel betalen had ik geen zin in. Ik voelde me net een zwerver, wachten met alle spullen die je hebt op een bankje bij de bushalte. Helaas hoorde ik dat de bus van 20uur al 3,5 uur vertraging had en ik ben maar van het ergste uitgegaan voor mijn bus. Na lang-lang wachten kwam mijn bus om 3uur, de bus ingestapt en geprobeerd te slapen, maar echt slapen lukte niet. Om 10uur aangekomen in Agnes Water en daar terecht gekomen in een super hostel! Om 10.30uur al gelijk een gratis tour voor The Town 1770. Veel informatie gehad over de ontwikkelingen van de afgelopen 10jaar daar. Ook kangoeroes gespot en deze natuurlijk weer op de foto gezet! Terwijl ik terug loop naar het hostel ontmoet ik een Deens meisje, hier de hele dag mee opgetrokken. Tijdens onze lunch kwam Sam bij ons zitten, hij vertelde dat hij samen met een vriend van hem naar het National Park ging, een geheim strand met een schitterend uitzicht! Hij vroeg of we zin hadden om mee te gaan, dit hebben we gedaan! We waren met meerdere mensen en zijn vriend bleek het hoofd te zijn van het hostel. Een erg gezellige man, hij kon blijven praten! Mooi uitzicht gezien daar, echt genoten. Helaas wel in de regen. Ik moest nog even wat dingen regelen in het centrum en boodschappen halen, dit heb ik maar gelijk daarna gedaan. In de avond vroeg naar bed, ik was totaal versleten!

De volgende morgen had ik mijn eerste surfles! Echt zo grappig, eerst een soort van yogales gehad op het strand. Daarna alles droog geoefend en dan uiteindelijk het water in! Het ging gelijk super! Ik moest wel eerst achter de branding zien te komen en daarna peddelen, opstaan en genieten! Het ging echt super goed. Was een heel leuke ervaring om te doen, maar ben helemaal versleten. Het vreet enorm veel energie! Nu hopen dat ik er niet teveel spierpijn aan over houd.

  • 29 November 2010 - 05:49

    Kevin:

    EEen goedemorgen vanuit de metro. Het is hier op dit moment -7. Best warm toch. Er is nog niets te lezen dus ik wacht nog effe op de volgende fantastische Blog. Kus kev

  • 29 November 2010 - 18:14

    Mama:

    Wat ben jij een waterrat aan het worden.
    Jammer dat het toch wel vaak regent.
    De helft van de dagen zit er al op, wat gaat dat snel.
    Geniet nog maar lekker hoor!
    kus mama

  • 30 November 2010 - 09:59

    Elbert:

    He Anneliek,

    Wat een geweldige avonturen beleef jij. Echt geweldig. Heb met veel plezier je verhalen gelezen. Hier in Nederland hebben we trouwens ook witte stranden op het moment hoor. Alleen net iets kouder en zonder palmbomen. Maar dan wel weer voldoende ijs.
    Als ik zo naar jou foto's kijk begin ik toch wel wat jaloers te worden al die mooie duiken en het mooie landschap met die vreemde beesten. Echt gaaf.

    Nou geniet er maar lekker van, en niet teveel de zwerver uithangen he ;)

    Groetjes,
    Elbert

  • 30 November 2010 - 10:03

    Peter:

    Hoi Liek,
    Wat lijkt me dat gezellig met 17 personen op een zolder.
    De omgeving ziet er goed uit, ik krijg er ook zin in.
    Heb je op de boot nog een beetje geslapen?

  • 30 November 2010 - 11:27

    Theresia:

    het is echt ontzettend leuk om jou te volgen groeten en nog veel plezier hoor

  • 30 November 2010 - 14:40

    Nathalie:

    Heee Anneliekie

    Wat fijn om te zien en lezen dat je het zo naar je zin hebt! Het ziet er prachtig uit, al mijn herinneringen komen weer boven. een heerlijk land/ continent.

    Geniet ervan.

    Liefs

    Nathalie

  • 01 December 2010 - 05:16

    Annelieke Langbroek:

    Ik heb wel redelijk geslapen op de boot!

    gister en vandaag weer regen.. de weersvoorspellingen zijn niet helemaal optiemaal! Ben benieuwd, want morgen ga ik naar Rainbow Beach en vanaf daar ga ik voor 2 nachten naar Fraser Island.

    Jullie horen weer van me! :)

    xx

  • 01 December 2010 - 08:43

    Nico:

    Ha die Annelieke,

    Nou wat betreft die breker noemen wij de branding.......:).
    Het blijft leuk om iedere keer je blog te lezen en te zien wat je beleeft.
    Wacht met spanning weer op je volgende blog en foto's.
    Hier is inderdaad ook alles wit met min 5 graden.....
    Groetjes Nico.

  • 03 December 2010 - 16:02

    Theresia:

    we hebben je kaart ontvangen hoor ! erg leuk en bedankt !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Agnes Water

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Een Dikavontuur van 4 maanden!

Yes

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Home Sweet Home

24 Januari 2011

Kangaroo Island

23 Januari 2011

Canberra - Adelaide

09 Januari 2011

Sydney

02 Januari 2011

Oud en Nieuw in Sydney!
Annelieke

Hallo allemaal, Via deze site kunnen jullie al mijn reizen volgen. Dit is nog maar het begin, in de loop der jaren hoop ik veel meer reizen te kunnen gaan maken en hier te posten. Ik hoop er een leuke/intressante site van te maken van alle reizen die ik gemaakt hebt. Veel leesplezier! Annelieke

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 60939

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australië & Fiji 2014

29 Augustus 2013 - 27 September 2013

Australië 2013

29 September 2011 - 28 Oktober 2011

Thailand 2011

28 September 2010 - 28 Januari 2011

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Landen bezocht: