Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

05 December 2010 | Australië, Rainbow Beach

2/12
Aangekomen in Rainbow Beach met de Greyhound ben ik om 13uur ingecheckt. We hebben een meeting om 14uur, hier leer ik mijn groepsgenoten kennen. We mogen eerst naar een dvd kijken met allerlei instructies over het rijden in een 4wd en informatie over het eiland. We worden opgesplitst in 2 groepen. Ik kom in een groepje van 3 meiden uit Engeland en 4 jongens uit Engeland. Zowel de dames als de jongens reizen samen. Het snelle engels praten en lol maken onder elkaar, kan ik dan ook niet volgen. Uit eindelijk blijkt zelfs dat van de 16 personen; 1 iemand uit Ierland, een koppel uit Canada en Dave en ik als Nederlanders. De rest is allemaal van Engeland. Na de kennismaking moesten we met ons eigen groepje boodschappen halen voor op het eiland. De bedoeling is namelijk dat je alles zelfstandig doet, alleen gaat er een gids mee om de weg te wijzen. We hebben besloten om een barbecue te doen voor 2 avonden, broodjes gezond voor de lunch en eieren voor het ontbijt. Ook stond er aangegeven in de papieren dat we moesten zorgen voor 4 rollen toiletpapier en als tip werd er aangegeven dat 4 broden meer dan voldoende is voor 8 personen. Aangekomen in de winkel kopen we alles wat we van te voren hadden afgesproken, de meiden heel fanatiek op koopjesjacht. Er was aangegeven dat je ongeveer rond de 20dollar pp zou komen, wij krijgen het voor elkaar om 27dollar pp te zitten. We hebben weliswaar dan 6 broden gekocht, want volgens de jongens waren 4 stuks te weinig en we hadden 2 rollen toiletpapier, waar ik mijn twijfels weer over had! De rest voor de avond had je voor jezelf.
De meiden zijn totaal anders dan mij, volle make-up op en ook kwa kleding, ik kan het niet eens beschrijven!

3/12
Om 7uur op, ontbeten en de lunch klaar gemaakt. Om 8uur kregen we de 4wd te zien en ontmoeten we Peter, hij is onze gids. Alles ingeladen en op naar de ferry. Peter rijdt standaard in zijn auto en in de andere auto mogen we om en om rijden. Aangekomen op Fraser Island schijnt de zon al, wat een mooi eiland is dat! Eerst een heel stuk over het strand gereden en gelijk al een dingo gespot. Daarna naar de rainforest gereden waar we een stuk gelopen hebben en gekeken hebben bij watervalletjes. Geluncht in The Central Station en daarna naar Lake McKenzie waar we konden zwemmen. Hier kom ik een paar gasten tegen die ik al eerder had ontmoet, erg gezellig. Even mee gesproken en daarna begon het te regenen. Mijn kleding in een plastic zak gedaan en weer de Lake ingesprongen. Daarna zijn we doorgereden naar SandBlow, hier moesten we helemaal naar boven klimmen en kregen we heeeeel veeel zand te zien! ( Ohwjaa.. Fraser Island is het grootste zandeiland hier aan de oostkust. ) Richting het kamp zijn we nog even gestopt bij een hospitalschip wat al 75jaar geleden gestrand was. Op het kamp worden er eerst regeltjes verteld en daarna mogen we onze tent uitzoeken. We beginnen gelijk met het avondeten, alles snijden en de mannen verzorgen de barbecue. Het begon te regenen, helaas, maar we zaten droog. Ook werden de bekers met goon gevuld ( dit is wijn uit pak.) Ik kwam er al snel achter dat dit niets voor mij is, niet te zuipen... te goedkoop! Na het avondeten met z'n allen rond de tafel gezeten en werden er drinkspelletjes gespeeld. Drink what you Think... daar begin ik dus niet aan. Contact gemaakt met een Duitser die hier voor zijn 2de nacht zat. Daarna vanwege de regen toch maar vroeg mijn bedje in. Slapen ging lastig op een hard matrasje. Ook kwam ik er achter dat mijn tent niet waterproof was, want het regende midden in mijn tent. Klein hoekje waar ik droog kon liggen en ik moest ook niet van mijn matras af, anders was ik nat.

4/12
Het voordeel van niet drinken heeft ook anderen voordelen. Ik voelde me gewoon goed, de rest niet, ook mocht ik nu rijden! Helaas regende het, we reden door de rainforest en het begon harder te regenen, ik zag helemaal niets. Gillende meiden achter in de auto bij elke heuvel, deden ze gelukkig niet alleen bij mij! Rechts zitten was wel heel even wennen. Niemand had dan ook door dat ik mijn ruiterwisser uitgooide ipv mijn knipperlicht naar rechts. We reden naar een lake waar we schildpadden konden spotten, helaas wel in de regen. Na de lake zijn we teruggereden naar het kamp, want het was gaan regen, het kwam echt met bakken uit de hemel. We hebben op het kamp onze lunch klaar gemaakt en als optie zouden we na de lunch naar de pub gaan. Weer verder gereden om onderweg ergens te lunchen en eigenlijk klaarde het al een beetje op. We hebben nog even op het strand gelopen en ik heb gezegd dat ik het zonder vind nu het toch wel wat droger was om naar de pub te gaan. Hier waren ze het mee eens en we vervolgen het programma. Op naar de Champagne Pools, waar we rond gelopen hebben en daarna naar Indian Head waar we mochten genieten van een schitterend uitzicht. De zon kwam zelfs even door, wat wel weer leuke foto's opleverde. Daarna reden we richting het kamp, nog even gestopt om te kijken bij de Red Canyon en de Orange Canyon.
Op het kamp heb ik eerst een andere tent veroverd, 1 nacht in het water was wel voldoende. Daarna zijn we met z'n allen naar het strand gelopen waar de jongens met een bal speelden en de dames lekker stonden te babbelen. Bij terugkomst had ik de taak als chef op me genomen en heb ik de barbecue verzorgd. Weer goed gegeten en toch weer op nieuw met de goon gestart. De jongens hadden het kampvuur aangemaakt, waar we na het eten lekker gezeten hebben. Ook nu werden er weer drinkspelletjes gedaan, maar ik moet zeggen, ook al speelde ik niet mee, we hadden wel de grootste lol. Na 3wijntjes in 6 uur tijd voelde ik hem toch wel zitten en ik was niet alleen natuurlijk. Ook begon het te regenen, het was ook al na 24uur, mijn bed maar opgezocht. Als een blok in slaap gevallen.

5/12
Opgestaan en ik moest een douche nemen, ik voelde me nogal lichtjes in het hoofd. Rotwijn! Na een douche genomen te hebben ging het wel een stuk beter, ontbeten en alles weer ingepakt. De zon scheen en het was gewoon warm, echt warm! De auto ingestapt en gereden naar The Eli Creek, hier konden we door heen lopen of zwemmen. Aangezien ik mijn bikini nog niet aan had, heb ik lekker er door heen gelopen. Daarna naar een andere lake gereden waar we eerst een half uurtje voor moesten lopen om er te komen. Echt, de natuur is zo onwijs mooi! Alleen maar genieten daar. Wat gezwommen en daarna moesten we weer terug wandelen. Ook kwamen we al op het eind van onze tour. Nog even gestopt voor een ijsje en daarna richting de ferry. Onderweg naar de ferry komt het weer met bakken uit de hemel vallen. Niet normaal, ik was zo blij dat ik bij Peter in de auto zat en niet hoefde te rijden! Vreselijk, je zag helemaal niets door de ramen! De anderen die in de 2de auto zaten waren ook erg bang en ook de rijder zat half te shaken. Gelukkig was alles goed komen. Aangekomen weer in Rainbow Beach moesten we de auto schoonmaken en daarna konden we opnieuw inchecken. Denk je dat 2 nachten in een tent wel weer genoeg zou zijn geweest, kom je weer in een tent te liggen. Wel een stuk luxer en voor 4 personen, maar toch.

Ohwjaa... de 6 broden waren zelfs te weinig!! We hadden nu geen lunch voor vandaag, maar we komen wel terug met 2 rollen toiletpapier!

Al met al hebben we toch wel veel lol gehad en kijk ik terug op een leuke tour door Fraser Island. Het weer was dan niet altijd goed, maar we hebben ook onze mooie momenten mee kunnen nemen. Het had ook de hele dag kunnen regenen.

Ook kreeg ik van verschillende mensen sneeuwfoto's in mijn mailbox! En dan ook nog laten weten dat ze nu jaloers zijn op mij...

  • 05 December 2010 - 09:43

    Peter:

    Hoi Liek,
    Tja, als je naar rainbow beach (regenboog strand) gaat kan je volgens mijn wel wat regen verwachten.
    Mooi gebied, ik hoop dat het je lukt om nog wat meer foto’s te plaatsen.

  • 05 December 2010 - 09:58

    Nico:

    Gedeelde smart is halve smart zeggen ze toch, jij de regen wij de sneeuw. Hoop maar voor je dat het weer snel opknapt en droog blijft.

    Kijk je uit voor Sinterklaas:).

    Kijk al weer uit naar je volgedne verhaal en foto's.

  • 05 December 2010 - 10:45

    Vief:

    he hallo dan

    Ik heb de kaart ontvangen ,en ik zal hem dinsdag meenemen naar de sporthal en aan het bord hangen. Ik heb het wel alvast gemeld in het gastenboek.
    Leuke en gezellige fot's, je maakt ook wat mee ook.......
    Ik hoop voor je dat het weer wat beter wordt, want slapen in een tentje en dan ook nat worden is niks....

    We lezen het wel weer in je volgende verslag

    groetjes Vief

  • 05 December 2010 - 11:27

    Mama:

    hoi,hoi,
    wat ben jij al heel veel verschillende mensen en dieren tegengekomen zeg!
    Hier is de sneeuw alweer aan het smelten, een rommeltje op de weg dus.
    Geniet nog maar verder en kijk goed uit.
    kus xxxxxxxxxxxxxxx

  • 05 December 2010 - 12:32

    Marjo:

    hahahaha dat herken ik wel dat je ruitenwissers heen en weer gaan als je richting aan wilt geven..... :-)

    Veel plezier nog !


  • 05 December 2010 - 14:52

    Janneke:

    Hoi Annelieke, bedankt voor je kaart! Hij kwam precies op mijn verjaardag! Wat maak je veel mee zeg en die jaloezie van anderen kan ik me wel voorstellen. het is hier maar steeds koud en nu weer nat, niet van de sneeuw maar van de regen. Maar ik las al dat jij ook last had van regen.......
    Wij gaan straks Sinterklaas vieren, die zul jij nu wel niet tegenkomen! Jelle ging vanmiddag voor zwarte piet spelen voor het goede doel.
    Heel veel plezier nog op je reis! groetjes van alle Blaauwtjes, Janneke

  • 05 December 2010 - 16:31

    Oma Langbroek:

    Hoi Annelieke,

    Ik ben bij Danny sinterklaasfeest aan het vieren en lees even jouw berichten. Ik vind het fantastisch wat je allemaal meemaakt. Ik wens je verder een fijne reis toe.

    Groetjes
    Oma

  • 05 December 2010 - 16:32

    Danny:

    Hoi Annelieke,

    Samen met Oma je reisverslag weer zitten lezen. Leuk hoor...

    Veel plezier de komende week en we zien je nieuwe verslag wel weer verschijnen.

    Groet
    Danny

  • 05 December 2010 - 18:46

    Hildegard:

    Hoi Annelieke,

    Als ik je verhalen lees, krijg ik zelf weer zin met de rugzak het avontuur tegemoet te gaan. Ook je foto's zijn een mooie aanvulling.


  • 05 December 2010 - 21:18

    Marjan:

    Hoi Annelieke,

    Hier zijn het afgelopen weekend de sinterklaaskadootjes weer uitgepakt.
    Er ligt nog steeds sneeuw ook al is de dooi ingetreden. De sneeuwpop houdt nog stand.
    We hebben nog een sneeuwbal naar je toe geworpen, maar helaas lukt dat niet zo ver.
    Bedankt voor je kaart, staat te pronken in de kast.

    Heerlijk om jouw mooie foto's te bekijken van een heel andere wereld.
    Geniet weer verder van je avontuur, we blijven je volgen.

    Liefs van hier.

  • 06 December 2010 - 10:11

    Michiel:

    Hey Lieke,

    het blijft leuk om telkens te lezen wat annelieke nu weer beleefd heeft.
    de afwisseling, de mensen, de natuur, allemaal super.

    Hier wordt het steeds spannender...de uitrekendatum nadert...
    we houden je op de hoogte!

    Complimenten trouwens voor het uitzoeken van de kaart, echt top! leuk om die te ontvangen en te lezen!

    Greetz Michiel

  • 07 December 2010 - 06:58

    Annelieke Langbroek:

    @ Piet:
    Wat is dat voor opdracht? Naja... ga mijn best doen, maar ik let steeds op pixo's.. maar ik heb ze nog niet gezien! Hahahah... Ga me best doen! :D Tnxxx

    @ iedereen: Leuk dat alle kaarten binnen komen! :D

    @ Michiel: Succes met de laatste loodjes! Denk aan jullie!x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Een Dikavontuur van 4 maanden!

Yes

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Home Sweet Home

24 Januari 2011

Kangaroo Island

23 Januari 2011

Canberra - Adelaide

09 Januari 2011

Sydney

02 Januari 2011

Oud en Nieuw in Sydney!
Annelieke

Hallo allemaal, Via deze site kunnen jullie al mijn reizen volgen. Dit is nog maar het begin, in de loop der jaren hoop ik veel meer reizen te kunnen gaan maken en hier te posten. Ik hoop er een leuke/intressante site van te maken van alle reizen die ik gemaakt hebt. Veel leesplezier! Annelieke

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 60939

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australië & Fiji 2014

29 Augustus 2013 - 27 September 2013

Australië 2013

29 September 2011 - 28 Oktober 2011

Thailand 2011

28 September 2010 - 28 Januari 2011

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Landen bezocht: