HELP! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu HELP! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

HELP!

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

01 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na een goede nachtrust van ongeveer 12uurtjes ben ik toch maar opgestaan. ( Ik sliep al om 20uur.. ik was namelijk versleten!) Lekker een douche genomen en ik wilde graag ontbijten. Omdat dat kan in dit hotel wilde ik dat maar hier doen, maar om 8.00uur zat alles nog dicht, ik ben toch maar even gaan vragen vanaf hoelaat ik wel kon eten. Gelukkig maakte ze geen probleem en kwamen ze gelijk alles openen en heb ik geroosterd brood met jam en perzik op. Dat ging er wel in.
Maar toen.....

Veel regen en regen en eerst maar even op bed naar wat muziek geluisterd. Daarna nog even met een paar personen op de msn gezeten en eigenlijk zag het weer er al een stuk beter uit. Nou, het was in ieder geval even droog. Aangezien ik mijn reservering moet bevestigen voor de Nieuw-Zeeland tour voor morgen, wilde ik dat eerst maar even doen voordat ik op pad zou gaan.

Ik had gevraagd bij de receptie waar ik kan bellen naar een buitenlijn. Uiteindelijk heb ik toch maar even gevraagd of zij kon bellen voor mij, aangezien telefonische engels wel even wat anders is dan gewoon zo praten. Gelukkig maar!

We kregen te horen dat ik niet op gehaald zou worden bij het hotel, maar naar de stad moest komen. Ik heel bedenkelijk natuurlijk: ‘hoe ga ik daar komen’? Ja, er rijden bussen, maar ze hadden mij beloofd dat ik bij het hotel opgehaald zou worden. De vrouw hier van het hotel was erg aardig en ik had mijn papieren laten lezen. Zij is opnieuw gaan bellen voor mij, om te proberen of ik toch niet opgehaald kon worden bij het hotel. Hier was geen sprake van, want ik zat te ver weg. Maar om 7uur in de stad zelf staan en dan nog moeten reizen met een bus en niet wetend waar naar toe is ook geen optie.
Na veel gezeur en heen en weer gebeld te hebben en zelfs naar het vragen van de baas, heeft de receptioniste het voor elkaar gekregen dat ik gratis kan verblijven in een hostel wat daar in de buurt is. Nu moet ik wel voor deze nacht hier betalen, maar dat is niet anders. Maar hoe kom ik dan alsnog op het adres?
Gelukkig is die receptioniste zo lief dat zij mij ook wil brengen. Ze heeft haar TomTom gehaald vanuit haar huis en als ze klaar is met het schoonmaken van de kamers, brengt ze mij weg. Natuurlijk moet ik hier wel voor betalen, maar ik ben zoooooo blij(!!) dat ze mij wil brengen.
Haar baas kwam net naar mij toe dat er ook andere opties zijn, maar ik vind alles prima. Laat mij maar die kant op worden gebracht, dat lijkt me toch wel het handigst.

Ik heb nog even gekeken op internet via google maps wat de afstand is, maar het is een eind weg.

Ik weet niet hoelaat ze klaar is, maar ik ben lekker achter internet gedoken. Nu hopen dat alles goed gaat komen met de tour.

Weer een enorme tegenslag, maar blij dat er mensen zijn die het beste voor hun gasten er uit willen halen.

Ik weet niet hoe het daar met het internet gesteld is, maar mocht ik even niet bloggen, alles komt goed!

Ohw… wat mis ik de Nederlandse taal momenteel!

  • 01 Oktober 2010 - 09:56

    Hildegard:

    Wel even wennen he, een andere cultuur en andere gewoontes en afspraken. Maar...overal zijn aardige mensen.

    Leuk om alles te lezen..

  • 01 Oktober 2010 - 12:51

    Jeroen:

    wat een asocialiteit:O

    maarja komt vast goed;d

  • 01 Oktober 2010 - 14:23

    Mama:

    Wat een pech. Ja, daar sta je dan maar! Ik hoop dat je veilig en op tijd bij de groep mag komen.
    Ik hoop dat het weer ook beter zal worden.
    kusXXXXXXXXXXX

  • 01 Oktober 2010 - 14:51

    Simon:

    Hoi Annelieke,

    Tja het leven van een globetrotter gaat niet altijd over rozen.
    Maar je slaat er wel doorheen. Go girl!
    groeten simon


  • 02 Oktober 2010 - 18:14

    Kevin :

    Nou liek het kon niet slechter beginnen. Wat een fijne reisorganisatie. Toch belachelijk dat je zelf voor vervoer moet zorgen. Maar gelukkig dat die vrouw je weg wil brengen. Ben zeer benieuwd hoe het is afgelopen. Geniet er van en ik zal je verslagen blijven volgen. Groetjes

    Kevin

  • 03 Oktober 2010 - 19:37

    Janneke:

    Hallo Annelieke,

    wat een avonturen!! en wat een stad is Hongkong als ik je foto's bekijk! bijzonder hoor dat je daar al rondgelopen hebt. ik hoop dat je een geweldige toer zult hebben, we zullen regelmatig je site bezoeken, leuk die verhalen! Heel veel reisplezier gewenst, ook al zullen er nog wel meer dingen niet gaan zoals gepland. improviseren zul je wel een kei in worden!

    groetjes van de blaauwtjes!

  • 03 Oktober 2010 - 23:04

    Esther H:

    Hey meis, Na regen komt zonneschijn!;) Ik wilde je nog heel veel plezier wensen! Have fun!

    Kuss...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Een Dikavontuur van 4 maanden!

Yes

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Home Sweet Home

24 Januari 2011

Kangaroo Island

23 Januari 2011

Canberra - Adelaide

09 Januari 2011

Sydney

02 Januari 2011

Oud en Nieuw in Sydney!
Annelieke

Hallo allemaal, Via deze site kunnen jullie al mijn reizen volgen. Dit is nog maar het begin, in de loop der jaren hoop ik veel meer reizen te kunnen gaan maken en hier te posten. Ik hoop er een leuke/intressante site van te maken van alle reizen die ik gemaakt hebt. Veel leesplezier! Annelieke

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 60890

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australië & Fiji 2014

29 Augustus 2013 - 27 September 2013

Australië 2013

29 September 2011 - 28 Oktober 2011

Thailand 2011

28 September 2010 - 28 Januari 2011

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Landen bezocht: