Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Annelieke Langbroek - WaarBenJij.nu

Noosa

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

08 December 2010 | Australië, Noosa Heads

Van Rainbow Beach ben ik aangekomen in Noosa. Onderweg kwam het weer met bakken uit de hemel, echt niet leuk. Ook bij het uitstappen plensde het als een gek! Leuk begin voor een nieuw plaatsje, maar niet heus. Ik had gelukkig mijn regenjas nog in mijn tasje zitten, die heb ik aan kunnen trekken over mijn kleren. Anderen hadden een bikini aan onder hun kleren en trokken dus hun kleren uit, gekkewerk natuurlijk! Mijn tas zeiknat, want die hadden ze doodleuk in een plas water gelegd, lief he!?

Ik ben in Agnes water 2 meiden (Sophie en Lizette) tegengekomen die elkaar in Cairns hadden ontmoet en nu samen de reis vervolgen. Ik kwam ze op Rainbow Beach weer meerdere malen tegen en we spraken veel met elkaar. We hebben gekozen om in Noosa in het zelfde hostel in te checken, alleen moesten we nog wel een hostel vinden. Ik had al een poging gedaan voor een boeking, maar dat hostel zat al vol. We werden opgehaald door busjes en we hebben daar maar gevraagd of ze nog plaats hadden. Ze hadden een kamer en we konden zelfs nog met z'n 3en op 1 kamer. Dit hebben we dan ook gedaan. Gister heeft het de hele dag geregent, Sophie zat er helemaal door heen door het drama weer van de afgelopen dagen en wilde graag slapen. Ik ben samen met Lizette toen het wat opklaarde even het centrum ingelopen en daarna boodschappen gehaald voor de avond. Nu we 2 nachten samen zijn, kunnen we de kosten delen. Dat is ook wel eens fijn. Lekker gezond gegeten en daarna vanwege de regen maar op de kamer dingen besproken en nog even in het barretje wezen kijken die bij het hostel zat.
De volgende dag was het stralend weer! Opgestaan met de zon! Mocht ook wel weer eens, want na 2 weken regen wordt je daar niet vrolijk van. Ik had al eerder gehoord dat er een super mooie wandeling was in Noosa in het National Park, de meiden waren hier ook voor in en we hebben samen de wandeling gemaakt van 7km. Eerst 4 km door de rainforest en daarna terug gelopen met uitkijk op de kust! Zo onwijs genoten van de wandeling, wat een uitzichten, maar ook.. wat een heerlijke dag om deze wandeling te maken! Zelfs een koala gespot! Eigenlijk zou ik maar 2 nachten blijven in Noosa, maar met deze omgeving, wil ik eigenlijk nog wel een wandeling maken. Sophie heeft familie in de buurt wat ze op gaat zoeken, zij heeft ons vandaag verlaten. Ik heb samen met Lizette hier een nacht extra geboekt om nog van het stadje te mogen genieten. Opgestaan met wat bewolking, maar met vol goede moed toch richting het National Park. Hier aangekomen brandde de zon zo sterk, dat het gewoon te warm werd voor een wandeling. Ook zijn we beide opgestaan met een stijve rug, want de bedden zijn erg hard hier. Nog wel even het National Park ingelopen en gekeken bij het uitzichtpunt en weer op een andere plaats een koala gezien. Zo lief die beesten. Daarna lekker op het strand neergeploft en natuurlijk lekker een duik in het water genomen, zo fijn! Ik wil jullie natuurlijk niet jaloers maken, maar het was echt even lekker om af te koelen.

Samen met Lizette pak ik morgen de Greyhound bus naar Brisbane, waar we samen een hostel pakken en daar nog 2 dagen met elkaar op zullen trekken. Lizette heeft nog 2 kleine weekjes voordat ze naar huis gaat en ik pak het vliegtuig naar Tasmanië! Ik kan niet wachten om daar eens rond te kijken!
Met Sophie heb ik afgesproken in Byron Bay om nog een Nimbin tour te doen, deze staat al gereserveerd voor ons. Leuk om toch een paar dagen met anderen te reizen.

Groetjes uit een super mooie Noosa!

  • 08 December 2010 - 12:27

    Nico:

    Eindelijk mooi weer bij jullie........ hebben jullie wel verdiend.
    Geniet ervan.

  • 08 December 2010 - 15:19

    Evelien:

    Hooii Liek,

    Noosa ziet er inderdaad erg mooi uit. Zal vreemd zijn om opeens koala in de natuur te zien.
    Welke nationaliteit hebben de meisjes?

    XX Evelien

  • 08 December 2010 - 20:37

    Ingrid:

    Hoi Annelieke,
    Leuk om weer je verslag te lezen.
    Veel plezier nog!

    Groetjes ook van Danny en je neefjes.

  • 09 December 2010 - 15:13

    Marian Hogendoorn:

    Hoi Annelieke wauw wat heb je weer veel gezien en mooie foto's gemaakt. Wat is de natuur schitterend daar.Leuk een koala in het "wild" te zien lijkt me en die kangaroe's die je de vorige keer gezien hebt. Ik ben een tijdje vergeten om je reisverslagen te lezen ( erg he) schandalig gewoon, en ik vind het juist zo leuk om te lezen. Je vertelt zoveel en het is zo leuk om te lezen. Leuk dat je steeds andere mensen leert kennen en waar je dan nu ook even mee op kunt trekken. Alleen is maar alleen en aanspraak is af en toe toch wel erg gezellig lijkt mij.
    Je weet ondertussen al dat er hier sneeuw is gevallen en flink koud is geweest. Nu gaat het dooien, maar er komt weer een nieuwe vorstperiode aan zeggen de weermannen en vrouwen. Eerst zien dan geloven.
    Ik ga niet meer vergeten om je verslagen te lezen en je prachtige foto's te bekijken.
    Veel plezier nog en ik hoop dat het weer ook lekker blijft, je hebt nu wel genoeg regen gehad hoor.
    Groetjes
    Marian Hogendoorn

  • 10 December 2010 - 16:16

    Theresia:

    veel plezier in Tasmanie

  • 13 December 2010 - 13:21

    Marissa:

    Hoi Annelieke,

    Het klinkt allemaal erg leuk! Wel jammer dat je zoveel regen hebt gehad, maar nu weer genieten van het heerlijke weer!!
    Nog bedankt voor je kaartje! Echt super leuk!
    Heel veel plezier in Tasmanie!
    Geniet ervan!

    xxx
    Maris

  • 16 December 2010 - 20:07

    Karin Voerman:

    hey tjik,

    Ben nieuwsgierig naar je tasmanie verhalen....

    Mooie foto's hoor!

    kuzzz

  • 18 December 2010 - 07:17

    Kim:

    Hey Chick!
    Super dat je het ook zo naar je zin hebt! Noosa echt leuk plaatsje he! We zitten elkaar echt op de hielen ik nu in Surfers Paradise. Hoop dat je het naar je zin hebt gehad in Tasmania!? Weer heel anders maar erg mooi, vond ik. Nou meis spreek je snel! See you in Sydney! Xx

  • 27 Februari 2011 - 18:37

    Elbert:

    Hoi Liek,
    He he eindelijk lekker weer, werd ook wel tijd inderdaad.
    Slim hoor om samen met anderen op te trekken. Afgezien de kosten die je kan delen is het ook een heel stuk veiliger.

    Mooie foto's weer.

    Geniet er lekker van voor je het weet rij je weer in dit koude kikkerlandje rond.

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Een Dikavontuur van 4 maanden!

Yes

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Home Sweet Home

24 Januari 2011

Kangaroo Island

23 Januari 2011

Canberra - Adelaide

09 Januari 2011

Sydney

02 Januari 2011

Oud en Nieuw in Sydney!
Annelieke

Hallo allemaal, Via deze site kunnen jullie al mijn reizen volgen. Dit is nog maar het begin, in de loop der jaren hoop ik veel meer reizen te kunnen gaan maken en hier te posten. Ik hoop er een leuke/intressante site van te maken van alle reizen die ik gemaakt hebt. Veel leesplezier! Annelieke

Actief sinds 22 April 2010
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 60873

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australië & Fiji 2014

29 Augustus 2013 - 27 September 2013

Australië 2013

29 September 2011 - 28 Oktober 2011

Thailand 2011

28 September 2010 - 28 Januari 2011

Nieuw-Zeeland & Australië 2010-2011

Landen bezocht: